Favoriete muziek voor op de snelweg...

Pop, Top 40, Radio 1,2,3,538, etc.
14%
21
Rock
24%
36
Jazz, Blues
6%
9
Dance, Trance, Lounge
15%
23
Klassiek
1%
1
Golden Oldies
3%
4
Muziek? Het is een Alfa, das sowieso al muziek!
23%
34
Overige, graag toelichten...
15%
22

Totaal aantal stemmen: 150
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Muziek in je Alfa

do okt 13, 2005 16:43

Wat mij opvalt is dat veel forummers Joy Division leuk vinden...

...zijn we soms niet helemaal lekker met z'n allen ??

(Ikzelf niet in het minst met Aphex Twin en ander Warp-spul in de CD-speler)

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

do okt 13, 2005 16:46

In de Bertone geen radio... Bij voorkeur het raampje open en genieten van het motorgeluid!!!! Ik heb het afgelopen jaar dagelijks met de Bertone gereden en werd 's winters af en toe meewarig aangekeken als ik met het raampje open over de A13 reed.

Sinds enkele maanden een 156 voor het dagelijks vervoer en die is wel met radio. In NL meestal de radio (3FM en Yorin), langere reizen van alles wat... Een selectie:

Prince, Sly & the Family Stone, Rage Against The Machine, Pearl Jam, Metallica, Aerosmit, Junkie XL, Fatboy Slim, Joss Stone, Angie Stone, Jamie Cullum, Soundgarden, The Time, Madonna, Deep Purple, Skunk Anansie, Jamiroquai, Stevie Wonder, Rick James, James Brown, U2, Rolling Stones, Red Hot Chili Peppers, Living Color, Mamas & Papas, Jimi Hendrix....

Zal het bericht modifyen als ik thuis m'n geheugen heb opgefrist. Het is immers weer een tijdje geleden dat ik een lange rit heb gemaakt :(

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: Muziek in je Alfa

do okt 13, 2005 16:50

Oh ja en af en toe Front 242 8)

Philip.
No Comment 8)

Kristal

Luc33
Guru
Guru

do okt 13, 2005 17:26

Over het algemeen heb ik vooral lounge achtige cd's in mijn auto. Maar op dit moment zit er een cd van Smashing Pumpkins in de speler. :shock:

Verder is meebrullen op Nederlandstalig ook wel leuk!

Klassiek, slager, R&B en hardhouse komt niet in de buurt van mijn alfa ( van geen enkele cd speler trouwens :D )
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Alfarmada

do okt 13, 2005 18:03

@ Kristal : Aha het oog/oor van een kenner =D> =D> :thumbs: :thumbs:

Philip

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 13, 2005 18:36

In m'n Giulia geen radio, in de 146 geen radio (staat te dikwijls op een plaats waar men met plezier je radio komen "uitbouwen" :evil: :evil: )
In de 156 : Front 242, Rammstein, The Cure, Laibach, Front 242, La Muerte, Joy Division, Front 242, The Sisters of Mercy, Depeche Mode, Front 242, Nine Inch Nails......

Philip.
Wat een originele muziekkeuze. Laibach. :thumbs: Industrial.
Luisterde jij ook altijd naar X- rated op Kink FM?

MadMets

do okt 13, 2005 18:45

Geef mij maar een cd, van Dr.Dre. Maar dan zacht genoeg om de motor te horen.

Ricambi Originali

do okt 13, 2005 18:47

Ah een Aphex Twin liefhebber, die tref je niet vaak :) Heb je zeker ook Selected Ambient Works 85-92 in bezit..? Persoonlijk vind ik digeridoo een hele lekkere en dan de life in cornwall 90 uitvoering,
Dan knal je dr flink overheen met de Alfa 8)

Groet, Ro

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 13, 2005 19:19

Ah een Aphex Twin liefhebber, die tref je niet vaak :) Heb je zeker ook Selected Ambient Works 85-92 in bezit..? Persoonlijk vind ik digeridoo een hele lekkere en dan de life in cornwall 90 uitvoering,

Groet, Ro
Ja heb ik en die is heel gaaf, maar ben zelf meer van het recentere werk (drukqs, Windowlicker etc). Daar wordt je na verloop van tijd echt helemaal knettergek van... in zowel positieve als negatieve zin. Pass the Clozapine please :wink:

TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

do okt 13, 2005 19:31

In mijn Berlina zit een 8track speler. Ik wist eerst niet wat het was maar er bleken een soort ouderwetse, grote eindeloze cassettebanden in te moeten.
Op klassiekerbeurzen kwam ik nog wel 8track banden tegen, maar meestal niet met mijn smaak muziek. Uiteindelijk een 8track met Bach's Brandenburgse concerten gevonden en deze zo'n beetje grijsgedraaid :-({|= . Leuk, al die blikken :-s bij het stoplicht als het raampje openstaat.

In de Alfa 75 vergeet ik meestal de muziek aan te zetten. Alleen bij langere ritten draai ik Radiohead, Muse, Fish, Saybia, Coldplay, barok en allerlei jaren '70 en '80 spul.
Boven de 120km/h kan mijn radio trouwens het motor- en windgeruis niet meer fatsoenlijk overstemmen en gaat ie meestal weer uit.
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

164 Q4

do okt 13, 2005 19:40

@Spider Veloce

Erg goede muziek.
Zit voor een groot deel ook in mijn iPod maar ........ Vangelis? :blue_confused: :roll:
Vangelis vind ik ook top. See you later, China, Heaven and hell, Albedo 0.39, Spiral en Direct zijn mijn favorieten. Mag daar ook graag iets van naspelen op de vintage synthesizers en helemaal in de auto is dat :thumbs: .

164 Q4

do okt 13, 2005 19:43

Groet, Ro
Window licker vind ik wel geinig. Het video clipje had ook wel wat :lol: .

Alfarmada

do okt 13, 2005 20:06

In m'n Giulia geen radio, in de 146 geen radio (staat te dikwijls op een plaats waar men met plezier je radio komen "uitbouwen" :evil: :evil: )
In de 156 : Front 242, Rammstein, The Cure, Laibach, Front 242, La Muerte, Joy Division, Front 242, The Sisters of Mercy, Depeche Mode, Front 242, Nine Inch Nails......

Philip.
Wat een originele muziekkeuze. Laibach. :thumbs: Industrial.
Luisterde jij ook altijd naar X- rated op Kink FM?
Kink FM is mij onbekend, misschien hier in Belgie niet te ontvangen. Vroeger veel naar StuBru geluisterd en vooral veel naar concerten gaan. En ik kon vroeger geen (toen nog vinyl 8) ) cd zaak voorbij gaan of ik moest even naar iets nieuw gaan zoeken :wink:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 13, 2005 20:12

Hmmm, in de 90 staat de radio eigenlijk nooit aan, een enkele keer 'sochtends vroeg als ik uit de nachtdienst naar huis rijd (meestal Evers 538), om wakker te blijven...
Thuis daarentegen: Slipknot, Soulfly, Slayer, (oude) Sepultura, MachineHead, Metallica,Paradise Lost en als ik in een nostalgische bui ben bv Iron Maiden (live after death).
's Avonds aan de afwas met t vrouwtje:Eagles of ouwe Golden Earring , Skunk anansie; wordt ik rustig van... :wink:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Doix

do okt 13, 2005 21:20

Anders....graag toelichten.

OH :oops: Okay.

Eigenlijk ben ik niet zo'n ICE man, een normale headunit zonder kermisverlichting op een standaard speakerij in de auto is goed genoeg voor mij. Maar toch moeilijke keuze, veel luister ik naar de twinspark motor met custom made uitlaat. Autorijden op muziek is echter ook heerlijk. Helaas begint mijn CD speler haar laatste adem uit te blazen en heb ik 'r nu vaak op de radio (Yorin FM voor Stenders vroeg op want die Audrey klinkt zo fruitig vind ik.... of Jenssen in de middag), maar zodra ik een nieuwe radio CD speler heb dan komen de metal en klassieke CD's weer uit de kast, naast de zuivere, symphonische klanken van een Bach, Beethoven en Schubert is het heerlijk afwisselen met bands als Nightwish, Bal Sagoth, Therion, Iron Maiden, Slayer, Arcturus, Limbonic Art, Megadeth, Carcass, Demolition Hammer, Nocturnus en Malevolent Creation....

Grtz,

Aad

Terug naar “Het Forum Café”