Wat daar mis mee is is dat mijn verzekeringspremie daardoor omhoog gaat! Dat geld moet ergens vandaan komen. Dus het feit dat 'jij' de 250 euro niet hebt, betekend toch niet dat 'ik' het moet betalen? En zeg nou zelf, uit alle voorgaande berichten, je eigen inclusief, blijkt toch dat het uiteindelijk allemaal gaat om "ikke"?
Begrijp me niet verkeerd. Mensen die schade maken en doorrijden: schandpaal

Jou verzekeringspremie gaat vooral omhoog vanwege de beloningen en bonussen van de topmanagers bij deze maatschapijen en niet vanwege deze paar tientjes waar we het over hebben.
Nieuws vanochtend toevallig gehoord? Oplichting van o.a. ziektekostenverzekeraars. Dat gaat niet om een paar tientjes.Ga nou niet als een beursplein-kampeerder roepen; "de banken, de banken!". Kijk voor de lol eens naar de feiten:
-Verzekeringsfraude in de particuliere markt kost de bedrijfstak
633 miljoen euro per jaar;
-Daarvan is het overgrote deel,
400 miljoen euro, afkomstig uit autoverzekeringen
-De omvang van fraude met zakelijke schadeverzekeringen wordt geraamd op 305 miljoen per jaar
-Elf procent van de particuliere schadeclaims zijn frauduleus;
-Acht procent van alle bedrijfsmatige schadeclaims zijn gemajoreerd of zelfs gefingeerd;
-De kans op ontdekking van fraude bij particuliere verzekeringen wordt bij acceptatie geschat op vijf procent en bij schade op acht procent;
-Bij zakelijke verzekeringen zijn die percentages respectievelijk acht en vijftien procent;
-Slechts een procent van de gevallen van verzekeringsfraude wordt ontdekt;
-Minder dan een procent van de fraudegevallen wordt gemeld aan de collegaverzekeraars;
-Twaalf procent van de consumenten geeft aan zelf wel eens gefraudeerd te hebben met verzekeringen;
-Veertig procent van de consumenten kent iemand die zich schuldig heeft gemaakt aan verzekeringsfraude;
-Bij acceptatie wordt in negentien a dertig procent van de gevallen gebruik gemaakt van de bestaande fraudedatabases (IVR/Fish); bij schade is dat zeven a vijftien procent.[/list]