notton155
Advanced Member
Advanced Member

RE: Waar gaat het heen ???!!!!

ma jan 31, 2011 20:29

Bij mij is ooit uit de GTV '77 de coolingfan s'nachts vakkundig verwijderd. Zaten nergens krassen op, motorkap zachtjes dichtgedaan. Chapeau :wink:
Nu GT3.2-156SW1.8 -75 Epoca
Gehad:
Alfetta GT Alfetta GTV Alfetta 1.6 Alfetta 2.0 GTV2000(bert) 33 1.3 Giulietta 1.6 Giulia 1.3 Spider 2000 155 1.7 33SW1.5

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

ma jan 31, 2011 21:32

Ik denk dat je als agent niet veel te kiezen hebt. Het is het beleid uitvoeren, of "UWV" bovenaan je loonstrookje. Zelfde broekzak waar het vandaan komt, maar dan lijkt mij de eerste optie toch de meeste voldoening geven.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma jan 31, 2011 21:42

Lekker makkelijk om weer af te geven op de politie... Ga er zelf eens aan staan. Beleid wordt bepaald op een heel ander nivo. Dan kun je als agent met de pet die op straat werkt moeilijk gaan weigeren. Ook als agent sta je dan gewoon op straat. Sommige mensen hebben vanachter de computer wel hun principes of kunnen blijkbaar makkelijk ander werk vinden, maar als je hebt gekozen om agent te worden om daarmee mensen èn de staat te kunnen helpen, dan heb je nog niet zomaar iets anders...

0 respect hebben voor iemand anders is natuurlijk helemaal het toppunt!

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 31, 2011 23:27

Met de politie heb ik meerdere slechte ervaringen en ze hebben me door de jaren heen genoeg geld gekost. Maar ondanks dat heb ik zeer zeker respect voor de mensen erachter. Dat je er voor kiest om agent te worden terwijl je weet dat je aan allerlei gevaar van beledigingen tot regelrechte mishandelingen komt bloot te staan, dat je een beleid moet volgen waar je het vaak niet mee eens bent, dat je je erg vaak moet verdedigen tegenover anderen om het werk dat je gekozen hebt en er dan uiteindelijk ook nog eens niet al te best voor betaald wordt en dan nog steeds voor dat vak kiezen en het blijven volhouden is echt wel respect waard! :thumbs:

Ga inderdaad maar eens aan iemand vertellen dat hun zoon of dochter nooit meer thuis komt of bescherm eens een pedofiel tegen een bende kwade mensen terwijl je net het bewijs hebt gezien van wat hij gedaan heeft en jij zelf dus nog veel meer reden hebt om hem te willen wurgen.

Het is alleen jammer hoe het beleid gemaakt en gehandhaaft wordt. Dat komt het imago van de gewone agenten dan ook zeker niet ten goede zoals hier maar weer al te duidelijk is geworden...
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Vitorio
Full Member
Full Member

Re: RE: Waar gaat het heen ???!!!!

di feb 01, 2011 09:41

0 respect hebben voor iemand anders is natuurlijk helemaal het toppunt!
Okee, meer genuanceerd dan, ik heb geen respect voor het beleid, en voor de geuniformeerde agent als vertegenwoordiger en handhaver van dat beleid. De mensen er achter die bij de politie zijn gegaan om mensen te helpen heb ik geen probleem mee, en respecteer ik ook gewoon als mens.

Daarnaast, keuzes heb je altijd. Als je als agent niet achter het te voeren beleid staat kan je dat meerdere malen (diplomatiek correct) aangeven naar boven, je kan anonieme klokkenluiders brieven schrijven als er echt grove misstanden zijn. Daarnaast kan je ook gewoon een avond-cursus / LOI opleiding volgen en rustig aan op zoek naar ander werk gaan. Natuurlijk gaat een agent niet op staande voet ontslag nemen als ie een bonnenquotun opgelegt krijgt, maar daar helemaal niks aan doen en het maar gewoon uitvoeren is ook duidelijke de verkeerde mentaliteit.
Laatst gewijzigd door Vitorio op di feb 01, 2011 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Waar gaat het heen ???!!!!

di feb 01, 2011 09:49

Daarnaast, ik moet de 1 agent nog tegenkomen waar ik daadwerkelijk wat aan heb, vind je het raar dat ik geen respect voor politie heb dan?
De politie van Amsterdam heeft al twee keer tussen mij en een pistool gestaan.
Geen slecht woord van mij over Politie Amstelland ook al presenteren ze mij af en toe een bon (maar die heb ik dan ook verdient).

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 01, 2011 10:00

Carriere maken bij de politie is lastig en langdurig, levert relatief weinig op en voordat je je met beleid kan bemoeien, ben je (tientallen) jaren verder. Dat maakt het, gecombineerd met de rottigheid die je op straat over je heen krijgt, niet echt een populair baantje. Op een paar na die het uit roeping doen, zijn de meeste straatagenten dan ook helaas niet de helderste lampjes in de kerstboom en kan je van ze verwachten dat ze "de orde handhaven" en fietsers beboeten, maar meer ook niet. Niets ten kwade van die mensen hoor, ze doen hun best en wat ze doen heeft ook z'n nut, maar helaas geeft het wel een slecht beeld van wat je als burger aan de politie hebt.

De gemiddelde "straatagent" is iemand die helaas niet veel opleiding heeft gehad en vaak gewoon niet de benodigde training heeft gehad om iets met een inbraak in een auto te kunnen doen, behalve je gegeven opschrijven en de boel in de computer invoeren. Je zou hopen dat ze voor zulke gevallen recherche laten komen die een sporenonderzoek doen, maar helaas is er om een of andere reden te weinig geld voor recherche lijkt het. Het NFI, waar sporen onderzocht worden, heeft een gigantische achterstand en krijgt nu meer geld om te zorgen dat ze ook meer capaciteit krijgen.

Alles bij elkaar is het nog steeds behoorlijk triest en als je ziet hoeveel er in telefoon- en internetgegevens gezocht wordt, ten opzichte van het aantal aanhoudingen en veroordelingen, lijkt het opsporingsbeleid niet echt succesvol. Even een voorbeeldje, er worden in Nederland zo'n 3 miljoen keer per jaar Internetgegevens opgevraagd, terwijl het aantal "boeven" wat met behulp van deze gegevens veroordeeld worden minder dan 500 per jaar zijn. Dat is dus 1 op de 60.000 raadplegingen die tot een veroordeling leidt. De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat er voor die veroordeling vaak wel een paar honderd raadplegingen worden gedaan, maar dan nog, je vraagt je af of ze wel nadenken voordat ze ergens tijd in gaan stoppen soms. De uitvoerenden zullen hun best wel doen, maar het systeem is duidelijk niet passend voor de taak die het heeft in de huidige maatschappij.

Terug naar “Het Forum Café”