Vitorio
Full Member
Full Member

Re: RE: Steun Alfa Romeo en koop een nieuwe Alfa, et tu?

vr sep 17, 2010 14:28

(geen aanval, puur nieuwsgierigheid naar hoe jij dit ziet, blijf je permanent hangen op de 33, of loop je gewoon 15 jaar achter?)
ik denk niet dat alfa weer boxers gaat maken... nee, misschien ben ik nog meer 33-gek dan alfa-gek. kleine kanttekening is wel dat ik nog geen andere alfa heb mogen bezitten.
wat echter wel als een paal boven water staat is dat ik moderne auto's (vanaf 2000) gewoon niet lekker vindt rijden. het gevoel ontbreekt me.
Ik snap je verhaal helemaal, de mito vind ik een leuke auto, en voor lange afstanden meer geschikt dan de 33, maar elke keer als ik met de 33 weer een stukje heb gereden dan voelt de mito weer gevoelloos en veel te 'glad' aan. Overigens is de 33 wel de oudste auto waar ik zelf (in ieder geval recent, en met enige regelmaat) in rijd, dus in hoeverre de 33 echt gevoel heeft, of gewoon oud is, kan ik ook slecht beoordelen, ik weet wel dat ik het een leuk rijdend bakkie vind :)

De kans op nieuwe boxer-motoren schat ik ook erg klein in, wat wel erg jammer is, ik vind het een leuk blok (en met de huidige voetgangers-bots proeven zou zo'n plat blok weer een lage neus-lijn toestaan)

Ik vraag me ook wel af hoe bijv. een 916 GTV zich gedraagt, ik vind het een bloedmooie auto, en ik wil er echt een, maar hoeveel gevoel er in het rijden zit moet ik nog ervaren.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 17, 2010 14:41

ik steun het moderne alfa niet. wel het erfgoed :wink:
wat ik me altijd stiekem afvraag bij dit soort opmerkingen, rij jij over 15 jaar in een mito, om vervolgens op forums te verkondigen dat je de dan huidige waterstof/elektrische/nucleaire/whatever alfa's niks vind, en lekker in oude alfa's blijft rijden?
Voor mij persoonlijk: neen. Geen 15 jaar oude Mito, tenzij het op dat moment even de goedkoopste optie is om niet met de trein te hoeven. Net zoals ik recent heel even een 145 heb gehad van 15 jaar oud als noodvervoermiddel, die meteen het veld moest ruimen toen zich een geschikte 75 aandiende. Ik vind de Alfa's van 15 jaar geleden al niets, laat staan die van nu.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Steun Alfa Romeo en koop een nieuwe Alfa, et tu?

vr sep 17, 2010 17:34

Mijn steun bestaat uit het rijden en sleutelen aan ouwe alfa meuk \:D/

verders heb ik heb ik natuurlijk 5 kids en die probeer ik zo mogelijk alfa gerelateerd op te voeden.

De oudste heeft dan ook nog 2 alfa`s en rijdt in een fiat :?

nummer 2 heeft ook net haar fiat verkocht.

benieuwd wat 3,4 en 5 gaan doen.

wie de jeugd heeft heeft de toekomst nietwaar :biggrin:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 17, 2010 18:58

m.i. kun je het de alfa historie ook redden door eens langer dan 1 jaar een auto te bezitten, en er dan gewoon goed voor te zorgen, en ook als je hem "toch over een jaar wegdoet" hem blijven onderhouden!

niet normaal bij hoeveel auto's op MP 8 of meerdere eigenaren zijn voorgegaan...
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Trenta3
Guru
Guru

vr sep 17, 2010 19:04

Volgens mij kun je Alfa steunen, enkel door nieuwe modellen te kopen!
dan is er ook geld om met iets leuk te komen zoals bv. Giulietta cabrio of een coupè
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Vitorio
Full Member
Full Member

vr sep 17, 2010 20:23

Volgens mij kun je Alfa steunen, enkel door nieuwe modellen te kopen!
dan is er ook geld om met iets leuk te komen zoals bv. Giulietta cabrio of een coupè
ben ik het niet mee eens, zodra mensen ophouden met de 3 jaar oude 159s kopen daalt daarvan de restwaarde keihard (en gaan de leaseprijzen de lucht in), en kunnen dus de mensen die nieuw kopen steeds meer gaan toeleggen, of zelfs hun auto helemaal niet meer fatsoenlijk kwijt.

Niet dat ik wil beweren dat ik met het kopen van een 17 jarige 33 nou nog echt een bijdrage lever (dan moet de vorige eigenaar een 145 kopen, die weer door een 147 wordt vervangen, die door een 147 facelift wordt vervangen, die door een juul wordt vervangen, daar zitten 5 mensen tussen), maar de mensen die een auto van de 1e eigenaar kopen zijn ook belangrijk!

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

vr sep 17, 2010 20:53

IK steun Alfa Romeo doordat ik een mail heb gestuurd naar Toyota over die belachelijke reclame van ze :lol:
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

vr sep 17, 2010 21:20

Ik (wij, mijn vrouw ook) hebben wat betreft nieuwe Alfa's aanschaffen de laatste jaren weinig gedaan moet ik bekennen.

We hebben het wel zo'n vier keer geprobeerd.

-1. Twee jaar geleden wilden we graag een Brera (nog steeds een geweldig mooie wagen). Maar deze bleek veel krapper te zijn dan de GTV (916) van mijn vrouw. De kleine kan daarin ruim zitten. Zelfs als het moet kan ik nog achterin plaatsnemen en zo een paar honderd km zitten. Ruimer is de andere GTV (116) Daarin heb ik zonder ploblemen 1500 km achterin gezeten in één dag. Waarschijnlijk is de ruimte achterin beperkt door de optie voor vierwielaandrijving. Eigenlijk hadden we het idee erop achteruit te gaan. Qua ruimte, sportiviteit en kosten.

-2*. Vlak na de val van een aantal dealers in Amsterdam had mijn vrouw haar wensen gezet op een Mito. Maar in Amsterdam was er geen één dealer meer te vinden. De dichtstbijzijnde zat in Noordholland Noord en dat vond zij te ver. Ze belde de dealer op om te vragen of ze niet een keer naar haar kantoor in Amsterdam wilde rijden zodat ze de wagen kon bekijken en een proefrit kon maken. Niet alleen was dat onmogelijk, ze werd ook niet echt klantvriendelijk behandeld. Een paar negatieve berichten op dit forum betreffende bewuste dealer deden de deur verder dicht.

-3. Iets dichterbij zat een niet officiele AR dealer. Hij kon zelfs voor een betere prijs een Mito leveren beweerde hij. Bij verder navragen bleken het "oude" wagen van de Kroymans Group te zijn.
Wij naar de dealer, proefrijden en proberen een deal eruit te slepen. Echter we kregen niet de prijs die we er eigenlijk voor wilde hebben. We hielden namelijk rekening met een sloop premie en een AR premie van totaal E2000,-. Het sommetje klopte naar onze mening niet. Later kwamen we erachter dat deze dealer rekende met oude prijzen. Terwijl Alfa Romeo alle wagens met 1500 tot 2000 Euro in prijs had verlaagd. Nu even mijn interpretatie: De dealer wilde ons een wagen verkopen die waarschijnlijk al maanden in een haven stond. Deze wagen is waarschijnlijk gunstig ingekocht. Toch wordt ie ons aangeboden voor de oude, hogere prijs. Met alle kortingen waarschijnlijk duurder dan een "nieuwe" Mito. Hmmm. Dit werd het ook niet.

-4. We hadden een proefrit geregeld voor een Giulietta op Concours d'Elegance Paleis Het Loo. Aangekomen werden we zeer netjes ontvangen en goed begeleid naar de wagen. Er was een mooie route voor ons uitgestippeld en we hebben genoten van de rit. De Giulietta reed erg goed en sportief. Voelde veilig en degelijk. Maar helaas sprong de vonk niet op ons over. Vooral bij het uitstappen stoorde mij de hoge wielbogen en kasten over de voorwielen (SUV achtig). Het ziet er eerder sloom dan sportief uit. Ook binnen vond ik het donker. Nu is de SZ een glazen bol maar iets meer licht is best lekker. de GTV6 (116 en 916) zijn minder donker. Dus dit gaat 'm ook niet worden.

In de tussentijd hebben wij alweer een klein vermogen uitgegeven aan onderhoud van onze Alfa's. Dat zou je volgens mij ook als ondersteuning kunnen zien.

* Ok, is misschien een beetje decadent, maar in moeilijke tijden zou je als dealer wellicht een paar passen extra kunnen doen voor je klanten.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

za sep 18, 2010 01:17

* Ok, is misschien een beetje decadent, maar in moeilijke tijden zou je als dealer wellicht een paar passen extra kunnen doen voor je klanten.
Helemaal eens, maar weet inmiddels uit ervaring dat dit niet alleen voor Alfa Romeo op gaat. (Wat een merk naar mijn hart is ;) )
Heb verscheidenen merkdealers bezocht in juli/augustus en heb eigenlijk maar 1 dealer gevonden welke echt moeite deed voor mij als potentiele klant.
Helaas maar waar, dat was de Seat delaer in Breda langs de A27. De Audi dealer in Tilburg deed ook goed zijn best, maar was net te klantonvriendelijk bij binnenkomst.
Oke oke, geen Alfa.... maar die hebben helaas geen auto in het segment welke past bij onze gezinssituatie en welke binnen de merkenpool valt :cry:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

zo sep 19, 2010 21:41

Alfa steun ik enkel en alleen door hier en daar eens een modelautootje te kopen waar ze een enkele percent op zullen krijgen voor hun naamsrechten :lol:

Mensen overhalen om er 1 te kopen doe ik al zeker niet..lijkt me als accountant niet echt het meest geschikte advies :lol: ..vooral als je de restwaarde bekijkt..

En met de 75 rij ik 10km per week ( door tijdsgebrek), dus veel naar de garage moet die ook niet :lol:

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

zo sep 19, 2010 22:13

Ik ben bijna 2 meter, en moet gewoon een grote auto hebben.
Alfa 159 zou een optie zijn, maar ik moet ook een zooi mee kunnen nemen, en een zware auto-ambulance met heel af en toe een auto er op kunnen trekken.
Ik zou een geremde aanhanger van minimaal 2 ton mogen trekken en dat redt je nu niet met een 159. Dit is geen breekpunt, maar wel belangrijk.

Verder moet hij per kilometer niet teveel afschrijven, want ik rij ongeveer 60.000 km. Aangezien ik gewoon koop in plaats van lease is de inruil dus ook van belang.

Ik heb het wel een paar keer geprobeerd om het eens te worden met de garage, maar financieel kwamen we er ook al niet uit.
Ik koop elke 2 jaar een nieuwe auto van ongeveer 40.000 euro, dus zou in potentie toch binnen de doelgroep vallen, en zeker qua onderhoud zouden mijn gereden kilometers toch best wat onderhoud kunnen geven en dito omzet.

We wachten wel op de opvolger van de 159 en gaan het gewoon nog een keertje proberen.

Dus ik wil wel.................

Joel
Full Member
Full Member

ma sep 20, 2010 13:43

Wat ik gedaan heb? Afgelopen mei opnieuw, via de werkgever van m'n vrouw, een nieuwe VW Passat Variant gekocht zodat VW nog sterker wordt en zo Alfa Romeo van Fiat kan overnemen... ;-)
GT 1600 Junior

Trenta3
Guru
Guru

ma sep 20, 2010 14:29

De restwaarde valt mee, zolang je trouw blijft bij Alfa Romeo :wink:
om de 4 jaar krijg ik nog een mooie overnameprijs!
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

timmeke alfa
Junior Member
Junior Member

ma sep 20, 2010 17:12

(geen aanval, puur nieuwsgierigheid naar hoe jij dit ziet, blijf je permanent hangen op de 33, of loop je gewoon 15 jaar achter?)
ik denk niet dat alfa weer boxers gaat maken... nee, misschien ben ik nog meer 33-gek dan alfa-gek. kleine kanttekening is wel dat ik nog geen andere alfa heb mogen bezitten.
wat echter wel als een paal boven water staat is dat ik moderne auto's (vanaf 2000) gewoon niet lekker vindt rijden. het gevoel ontbreekt me.
Ik snap je verhaal helemaal, de mito vind ik een leuke auto, en voor lange afstanden meer geschikt dan de 33, maar elke keer als ik met de 33 weer een stukje heb gereden dan voelt de mito weer gevoelloos en veel te 'glad' aan. Overigens is de 33 wel de oudste auto waar ik zelf (in ieder geval recent, en met enige regelmaat) in rijd, dus in hoeverre de 33 echt gevoel heeft, of gewoon oud is, kan ik ook slecht beoordelen, ik weet wel dat ik het een leuk rijdend bakkie vind :)

De kans op nieuwe boxer-motoren schat ik ook erg klein in, wat wel erg jammer is, ik vind het een leuk blok (en met de huidige voetgangers-bots proeven zou zo'n plat blok weer een lage neus-lijn toestaan)

Ik vraag me ook wel af hoe bijv. een 916 GTV zich gedraagt, ik vind het een bloedmooie auto, en ik wil er echt een, maar hoeveel gevoel er in het rijden zit moet ik nog ervaren.
Ben ik voledig mee eens ik rij nu ook rond in de mito een is een leuke auto maar voor de mito had ik ook een 33 een die reed pakken beter heb ik spijt da ik die heb weg gedaan. maar die was gewoon te oud voor dagelijks gebriuik. mischien dat ik er volgende zomer wel terug een gaan halen.

147klaassie
Newbie
Newbie

za sep 25, 2010 07:13

Snap niet echt waar je hiermee naar toe wilt.

Kan alleen zeggen dat ik persoonlijk liever een gebruikte koop die ik nieuw eigenlijk niet zou kunnen betalen!
En zoals zovelen hier al zeggen, je krijgt vanzelf zoveel mankementjes dat je er bijna een monteur mee aan het eten kunt houden.

Maar dat wisten we allemaal al toen we onze eerste Alfa kochten, hoewel de spookverhalen die je altijd hoorde mij tot nu toe enigszins bespaard zijn (knock on wood)
gehad: 33 1.5ti('87), 33 1.4ie('94), 155 2.0ts L('94)147 1.6 veloce('01),
Nu:Brera 2.2jts('06) , ducati m600monster('99), Fiat Panda 1,2 ('11)

"Als ik in een Mercedes wil zitten, bel ik wel een taxi"

Terug naar “Het Forum Café”