Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Ben jij ook een held ?

do dec 31, 2009 14:30

Ik zeg zeker niet dat het toen beter was. Het was anders. De tegenwoordige tijd lijkt wel steeds
sneller te gaan, en je kunt jezelf afvragen of je dat prettig vindt.
Qua bemoeizucht en regeltjesdruk was het vroeger beter, ongetwijfeld.

De huidige tijd heeft ook veel goeds gebracht hoor. Ik noem dit forum / internet. (Hoewel, zonder dat verdraaide
internet had ik nu ruimte in de auto-loods gehad! :wink: )
Een flatscreen TV is prettig en nacht-programmering op bijvoorbeeld Discovery channel is heerlijk.
Mobiele telefonie kan handig zijn, en naar het centrum van Londen rijden kan zonder routesysteem wel, maar liever mét.

Ik ben overigens van mening dat de mensen die de dienstplicht hebben afgeschaft niet in militaire dienst
zijn geweest. Daar hadden ze geen tijd voor, ze waren indertijd druk met studie én slechtgekleed op
barricades staan. (met van die Arafat-shawls om enzo....... :? ) Excelentie van Middelkoop voorop!
Tegenwoordig zijn die flapdrollen vooral druk met het opdringen van het grote milieu-klimaat-leugen. :sick:

Het zou voor de huidige pubergeneratie m.i. goed zijn om een jaartje militaire dienst te vervullen. Je wordt er een vent!
(Tja fRank, het is niet anders..... :blue_lol: )

@ Kees artc6, een Uher, leuk! Ik moet er nog een op zolder hebben staan naast een viersporen Revox B900. :wink:
Je brengt me op een idee, die ga ik komend weekend eens afstoffen.
Ik verkies toch een afneembaar frontje boven een radio-slede. Een frontje past net iets beter in mijn binnenzak.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 31, 2009 14:43

diensplicht, GRAAG!!!
lijkt me heel gezond misschien ook een goede manier voor deze en genen om hier te integreren...
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Ben jij ook een held ?

do dec 31, 2009 15:28

diensplicht, GRAAG!!!
lijkt me heel gezond misschien ook een goede manier voor deze en genen om hier te integreren...
100% mee eens!

Ik had ook wel in dienst gewild, maar ze moesten me niet vanwege m'n astmaverleden. Wil er eens eentje wel, krijg je dat.

Ben ik nou nog wel een held? :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Yvo
Guru
Guru

do dec 31, 2009 15:57

...ik heb wat losgemaakt, geloof ik... :?

Ik vond het helemaal niks toen (achteraf wel natuurlijk)

Trouwens, toen ik in dienst zat, viel de muur....
Over het eventuele causale verband doe ik geen uitspraken.

8)
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member

do dec 31, 2009 16:10

Ik kom uit 83..dat betekend dat er dan niet veel veranderd is vanaf de jaren 70 als ik het zo lees.

Ik zie in de tekst een heleboel dingen die ik ook wel mee heb gemaakt.

Vroeger ook nog als kind in een auto gezeten waar geen gordels in zaten achterin,dat is het zelfde als dat je ze voorin niet hebt zitten.
Skelters bouwen van hout,en de spaakwielen gebruiken van een oude kinderwagen.En met je voeten sturen met een 1 bouts verbinding waarbij soms met te scherp sturen je enkels bijna brak.Buiten spelen met de legerkleren van je vader en daarbij ook zijn Uzi meenemen ( wat ik niet mocht,wel zonder minutie hoor 'dat dan weer wel') door sloten kruipen vies worden. 's avonds thuis komen en naar je programma sesamstraat moeten kijken en naar je nest.

Op je gat zitten op een bagagedrager heb ik niet veel meegemaakt...want dat was of te voet naar school en mocht je fiets nog heel zijn op de fiets.(dat was de basisschool)
Elke dag 12km fietsen naar school 4 jaar lang. 'Ook in de winter door weer en wind'' en dat ligt ook wel een beetje aan de ouders,of dat ze een mietje of een vent als kind willen kneden.
Een helm dragen op de bromfiets was me eigen probleem,want dat deed ik nooit :?
Ik drink nog steeds uit de kraan,want het kraanwater schijnt schoner te zijn dan het water in de flessen.
Kleur en smaakstoffen moeten ook toen al bestaan hebben, want zo rood, groen of geel als die limonade toén was, zie ik ze nu écht niet meer
Tegenwoordig zitten al die kleurstoffen in de alcoholische dranken :lol:
Het bos of een park was een plek om te spelen

en géén vieze mannetjes verzamelplek.
Daar gingen wij als 9 jarige met een kind of 15 het bos in,voor zulke mannetjes.Met ons Pedagogisch verantwoord speelgoed zoals zelf gemaakt stokken :whistle: om op dat moment niet een balletje te slaan. ( toen voelde je je als 9 jarige ook een HELD!! )

We bouwden zeepkisten en merkten onder aan de berg dat we de rem vergeten waren.
Die bouwde ik ook nog die zeepkisten maar dan niet in mijn hele jonge jaren maar in 2005 en met remmen :wink: :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met op de achtergrond een 75
Afbeelding

En tegenwoordig hebben ze allemaal al gsm als ze 6 jaar zijn zitten hele dagen achter de computer.
En dat vind ik niet gek zo worden ze gekneed,en als wij vroeger een computer hadden. Hadden wij dat ook wel gedaan.
Ook voor DE JAREN 70! :P

En zo is er vast nog wel meet vergelijking.

Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

do dec 31, 2009 17:32

Definitief eens met wat je schrijft in de beginpost!!!!

Bandenplakken kon je zeker al voordat je 10 jaar werd.
En paaltjesvoetbal was heel hot bij ons...kon je niet voetballen dan werd je keihard uitgelachen!!!
Net zoals dat wij over het dak liepen van het flatgebouw bij ons en je heel ver weg kon kijken! En hoe we hier opklommen? Om op het hek van de ballustraede te gaan staan en dan kon je net bij de dakrand...
En op de lagere school: Mijn ouders zeiden dat als je een klap van de meester kreeg, dan zal je het wel verdient hebben, want overdag doet de meester de opvoeding en de ouders na schooltijd!
En toen ik 14 was, reed ik op een suzuki RM250 door de wijk heen...net zo hard als ik kon....NIET goed, wel stoer, en nooit een dreun gehad. Achteraf levensgevaarlijk en zo'n teringherrie...dit was in 1982.

Het was vroeger definitief beter, maar nu geniet ik meer van de dingen die er destijds niet waren...anti-lek banden voor je fiets!

notton155
Advanced Member
Advanced Member

do dec 31, 2009 18:26

Dienstplicht... Ik heb 12 mnd in een DAF YA314, 6 cyl benzine gereden. Schakelpook achter (!) je stoel. In de winter geen verwarming, moterkap binnen een klein stukje openen dus. geen gordels ook. Meen dat airbag, ABS, TCS ook ontbraken. Leuke was elke dag met mijn GTV naar Oirschot (vanuit Maastricht)en in 12 mnd niet 1 file gehad. Jee dat was lekker rijden.
Nu GT3.2-156SW1.8 -75 Epoca
Gehad:
Alfetta GT Alfetta GTV Alfetta 1.6 Alfetta 2.0 GTV2000(bert) 33 1.3 Giulietta 1.6 Giulia 1.3 Spider 2000 155 1.7 33SW1.5

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

do dec 31, 2009 20:42

[quote="Schaapm"]Definitief eens met wat je schrijft in de beginpost!!!!

En toen ik 14 was, reed ik op een suzuki RM250 door de wijk heen...net zo hard als ik kon....NIET goed, wel stoer, en nooit een dreun gehad. Achteraf levensgevaarlijk en zo'n teringherrie...dit was in 1982. quote]

Wij reden inderdaad toen ook met alles waar maar een motor op kon of zat gewoon op straat,wie had er geen step of skelter met een motorblokkie erop?
Er was er zelfs 1 die op een ex grand prix motor van Wil Hartog een rondje Utrecht deed.
Als je 13 was en je had nog nooit op een motor gereden of in een auto was je wel een beetje in de war!
Nou ben ik zelf wel een beetje gestraft dat mij kinderen totaal geen interesse in auto's of motoren hebben ,maar meer in internet etc.
Misschien toch een gebrek aan opvoeding! :oops:

Tonio
Guru
Guru

do dec 31, 2009 21:51

Dienstplicht... Ik heb 12 mnd in een DAF YA314, 6 cyl benzine gereden. << ... >>. In de winter geen verwarming, moterkap binnen een klein stukje openen dus.
Toen ik in dienst zat hadden we een barre winter en reed ik Land Rover. Daar zat wel een verwarming in, maar er waaide meer vrieskouwe buitenwind door de cabine dan die verwarming ooit kon compenseren..... Wij trokken dus onder het dashboard de luchtslangen (een soort stofzuigerslangen) los van de uitblaasroosters en stopten de uiteinden van die slangen onder in de broekspijpen..... Dan kwam de warme lucht tenminste bij je lichaam en had je er nog iets aan....

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: Ben jij ook een held ?

vr jan 01, 2010 00:48

Onze bedden en speelgoed waren geschilderd met verf vol lood en cadmium.
Dat is te merken.

:wink:

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

di feb 16, 2010 22:34

ouwe koe uit de sloot....maar ik word er gewoon een beetje sentimenteel van...

Mooie tijden...mijn kinderen krijgen het zwaar...ooit. :wink:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Vanquish

di feb 16, 2010 23:17

Ik kom uit 1990 en ik ben van kleins af aan bezig geweest met hutten bouwen en buiten spelen. Skelteren, ruzie maken met buren, kerstbomen verzamelen. Die tijd heb ik dus nog wel meegemaakt, en ik ben het er volkomen mee eens dat die tijd nu meteen terug mag komen. Ik ben erg vaak uit de bosjes gestuurd met de opdracht m'n hut af te breken ivm behoud van de bomen, dan leidde ik de mensen rond om te laten zien dat mijn 5 meter hoge hut op geen enkele plek vast zat met spijkers in de boom. Misschien is zo'n jeugd ook wel de reden dat ik nu nog steeds zo creatief ben.

Performa
Guru
Guru

di feb 16, 2010 23:32

Ik ben 21 en ik beschouw mij als kind van de moderne tijd maar toch heb ik ook pijl en boog gemaakt, speren gegooid, boomhutten gemaakt met en zonder nagels, op daken geklommen en vervolgens af gesprongen. Vooral veel kattenkwaad uitgespookt volgens mij onthou je veel rapper de héél toffe dingen dan de minder toffe dingen.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

wo feb 17, 2010 06:44

vroeger hadden we geen drempels, vroeger hadden we kuilen......

maar ie is er nou verantwoordelijk voor de mentaliteit heden ten dage?
Zijn dat ook die pre 70-ers? of kunnen zij er niks aan doen dat hun kinderen of kleinkinderen anders worden opgevoed?

:wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 17, 2010 10:03

Grinnik,.
@Richard: voeg mij maar toe: geboren 1969, lichting 94-9
Als we naar een vriendje gingen, liep je er gewoon naar toe, je hoefde niet aan te bellen en ook geen afspraak te maken.
Je liep gewoon achterom, de keukendeur was overal open. Anno nu zou dan "Opsporing Verzocht" een dagelijkse uitzending worden. :wink:
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Terug naar “Het Forum Café”