Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: Voor mijn onfortuinlijke medebewoners..

wo jan 28, 2009 15:05

Ik dacht dat dit topic was opgestart om medeleven aan de nabestaanden te betuigen.

Tot nu toe gaat het vooral over de dader.

Jammer.

Je kunt de dader van alles toewensen, hem persoonlijk aan zijn einde willen helpen, etc. maar daarmee los je het probleem niet op.

Van tijd tot tijd staan dit soort types op, met een geestelijk defect, niet in staat om als een 'normaal' mens te voelen en te redeneren. Het maakt niet uit wie je er de schuld van geeft, hemzelf, de ouders, z'n omgeving. Het gebeurt toch ooit weer. Er lopen op dit moment meer van deze 'bommen' rond, alleen zijn ze nog niet afgegaan. En als dat dan toch gebeurt heeft opnieuw niemand het zien aankomen. Als je dan toch ergens de schuld moet neerleggen, dan bij onze individualistische, egocentrische maatschappij die zich vooral op prestaties richt en daardoor automatisch uitvallers genereert. Met een sterkere sociale structuur wordt de kans dat zo'n 'bom' afgaat kleiner (maar nog altijd niet uitgesloten).

Ik heb dan ook geen zin woorden vuil te maken aan de dader van dit recente geval. Mijn gedachten gaan meer uit na de nabestaanden die zullen moeten proberen verder te leven met de ergste gruwel die een mens kan overkomen. En die zullen meer gebaat zijn bij troost en ondersteuning dan bij het gekrakeel rondom de moordenaar en wat daar mee moet gebeuren.

Hylke
Moderator
Moderator

do jan 29, 2009 00:07

Dink,Het medeleven dat je noemt zal iedereen voelen voor de nabestaanden. Zoiets overkomen is alsof je gestraft wordt, maar je weet niet waarom, waarvoor. Dat hieruit gereageerd wordt op hatelijk manier richting de dader is een logisch gevolg. Onrecht is namelijk iets wat makkelijk woede losmaakt. Of je nu de nabestaanden sterkte toewenst, of de dader precies het tegenovergestelde, het probleem blijft evengoed bestaan. Ouders die al in een veel eerder stadium signaleren dat hun zoon op het randje leeft, maar de zorgverleners die vervolgens het op z'n beloop laten. In dit geval kun je niet de samenleving de schuld in de schoenen schuiven.De verwensingen aan het adres van Kim kan ik me volledig voorstellen, helemaal zelf als kersverse papa. Ze mogen je alles afnemen, mogen alles doen, maar van je kleine moeten ze afblijven. Ik heb nu nog kromme tenen als ik het verhaal weer op de radio hoor, hoor dat zijn advocaat zinspeelt op het ontoerekeningsvatbaar zijn van Kim.Persoonlijk hoop ik dat dit wellicht een eye-opener zal zijn voor de mensen waarbij wellicht een soortgelijke situatie speelt. Wellicht is dit het zetje dat ze nodig hebben om door te zetten. Al spaart ons dat één uitspatting uit, dan is dat al een hele verdienste.Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Tom VDW
Guru
Guru

do jan 29, 2009 08:29

Gisteren was onze burgemeester Piet Buyse te zien in 'Paul&Witteman'. Vond alles wat hij zei mooi verwoord :!:
Zijn optreden gedurende de laatste dagen verdient een pluim :!:

Dinky Boy
Miniaturista

do jan 29, 2009 10:00

Inderdaad. Alle respect ook voor de manier waarop de hulpverlening heeft gewerkt.

En nou maar duimen dat Buyse's oproep richting de media is overgekomen. Er vallen straks tijdens de plechtigheden geen nieuwsfeiten meer te vergaren. Nu plaatjes gaan schieten is alleen maar ramptoerisme, laat die mensen met rust.

Terug naar “Het Forum Café”