Ik dacht dat dit topic was opgestart om medeleven aan de nabestaanden te betuigen.
Tot nu toe gaat het vooral over de dader.
Jammer.
Je kunt de dader van alles toewensen, hem persoonlijk aan zijn einde willen helpen, etc. maar daarmee los je het probleem niet op.
Van tijd tot tijd staan dit soort types op, met een geestelijk defect, niet in staat om als een 'normaal' mens te voelen en te redeneren. Het maakt niet uit wie je er de schuld van geeft, hemzelf, de ouders, z'n omgeving. Het gebeurt toch ooit weer. Er lopen op dit moment meer van deze 'bommen' rond, alleen zijn ze nog niet afgegaan. En als dat dan toch gebeurt heeft opnieuw niemand het zien aankomen. Als je dan toch ergens de schuld moet neerleggen, dan bij onze individualistische, egocentrische maatschappij die zich vooral op prestaties richt en daardoor automatisch uitvallers genereert. Met een sterkere sociale structuur wordt de kans dat zo'n 'bom' afgaat kleiner (maar nog altijd niet uitgesloten).
Ik heb dan ook geen zin woorden vuil te maken aan de dader van dit recente geval. Mijn gedachten gaan meer uit na de nabestaanden die zullen moeten proberen verder te leven met de ergste gruwel die een mens kan overkomen. En die zullen meer gebaat zijn bij troost en ondersteuning dan bij het gekrakeel rondom de moordenaar en wat daar mee moet gebeuren.