Kunki_156TS

Re: RE: Baan gezocht!

do mar 20, 2008 14:08

Als je al gewerkt hebt zou ik voor een een deeltijd studie gaan. Heb ikzelf ook gedaan en is mij erg bevallen. In mijn omgeving hoor ik van veel mensen die gewerk hebben en weer fulltime zijn gaan studeren dat dat erg tegen valt. Succes met je gesprekken.\

gr Tom
strak plan

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do mar 20, 2008 16:41

Auto verkopen, heb ik ruim 4 jaar gedaan, niet echt lang, maar het was bij 3 verschillende bedrijven. Hoewel het laatste bedrijf waar ik werkte erg leuk was, viel het verkopen in het algemeen mij zwaar tegen. Ik heb 4 jaar opleiding en 4 jaar ervaring toen aan de kant gezet omdat ik het echt nooit meer wou doen. Zowel klanten als resultaten zijn meestal niet echt leuk, tenzij je het geluk hebt in een perfecte positie te komen.

Ik heb sinds ik weg ben, altijd een beetje medelijden met auto verkopers, want de marges zijn te klein, de klanten te veel eisend en de targets niet reëel.
Was altijd 2 jaar IVA, je hebt 4 jaar opleiding en 4 jaar ervaring ? Was je 13 toen je begon bij je eerste baas. Knap.

Kunki_156TS

do mar 20, 2008 16:47

Auto verkopen, heb ik ruim 4 jaar gedaan, niet echt lang, maar het was bij 3 verschillende bedrijven. Hoewel het laatste bedrijf waar ik werkte erg leuk was, viel het verkopen in het algemeen mij zwaar tegen. Ik heb 4 jaar opleiding en 4 jaar ervaring toen aan de kant gezet omdat ik het echt nooit meer wou doen. Zowel klanten als resultaten zijn meestal niet echt leuk, tenzij je het geluk hebt in een perfecte positie te komen.

Ik heb sinds ik weg ben, altijd een beetje medelijden met auto verkopers, want de marges zijn te klein, de klanten te veel eisend en de targets niet reëel.
Was altijd 2 jaar IVA, je hebt 4 jaar opleiding en 4 jaar ervaring ? Was je 13 toen je begon bij je eerste baas. Knap.
IVA HBO duurt inderdaad 4 jaar

cmva
Advanced Member
Advanced Member

RE: Baan gezocht!

do mar 20, 2008 17:03

Iva is 2jarig Iva hbo 3

automobile
Junior Member
Junior Member

do mar 20, 2008 18:16

Plus eventueel een jaar MBA in de States.

@Kunki_156TS: Wanneer je graag automobielverkoper wilt worden, ga er voor!

Behalve de negatieve facetten die hier al omschreven werden (enorm mondige klanten die soms iets te duidelijk weten wat ze willen en de behoorlijk verdampte marges) blijft het een geweldig beroep!
Gedrevenheid, geduld en passie zeggen mij, ondanks dat het een goede opleiding is, overigens meer dan een IVA opleiding (my2cents).
Ik heb vorig jaar een jongen aangenomen die uit de hotelbranche afkomstig is en heel duidelijk voor ogen had/heeft, dat hij wil gaan slagen in de autoverkoop. Nu bijna een jaar verder, ben ik er al van overtuigd dat het hem gaat lukken.

Ga er voor, succes! 8)
Alfa GT 1300 Junior
MB GLE-Klasse

Alfa verleden:
Alfa Giulia B-Tech
Alfetta GTV 2.0
Sprint 1.7 QV,,
Alfa 156 SW 2.0 JTS,
Alfa 75 2.0TS
Alfa 33 1.5 QV,
Alfetta GT 1.8,
Alfa Giulietta 1.6 Lusso,
Alfa Giulietta 1.6,
Sud Sprint 1.5 Veloce+,

Kunki_156TS

do mar 20, 2008 19:43

Plus eventueel een jaar MBA in de States.

@Kunki_156TS: Wanneer je graag automobielverkoper wilt worden, ga er voor!

Behalve de negatieve facetten die hier al omschreven werden (enorm mondige klanten die soms iets te duidelijk weten wat ze willen en de behoorlijk verdampte marges) blijft het een geweldig beroep!
Gedrevenheid, geduld en passie zeggen mij, ondanks dat het een goede opleiding is, overigens meer dan een IVA opleiding (my2cents).
Ik heb vorig jaar een jongen aangenomen die uit de hotelbranche afkomstig is en heel duidelijk voor ogen had/heeft, dat hij wil gaan slagen in de autoverkoop. Nu bijna een jaar verder, ben ik er al van overtuigd dat het hem gaat lukken.

Ga er voor, succes! 8)
Precies zoals ik er over denk. Verkopen kan ik en vind ik leuk en mijn hobby en passie zijn auto's!
Ik ga er zeker voor!

Alfetta-Amsterdam
Member
Member

vr mar 21, 2008 10:12

Beste Laurens,

Ik heb een interessante vacature voor je.

Wij zijn marktleider in digital -signage binnen de automotive sector in Nederland, rap aan het groeien en op zoek naar 2 jonge junior account-managers.

Neem gerust even contact op voor meer info over de functie en ons bedrijf.

Mvg,

Elmer de Vries
RAP Media
Alfetta 1800 '73 prugna
TS racer nero ( alfa 'amsterdam' nord)
Gtv6 '87 grand prix

Ex:
Alfetta TS ( still stephen)
75 6v America pari nuova
Guilletta 2.1 savali (nu serge, gesloopt)
75 v6 QV zilvergrijs 55dkm
Gtv6 '86 rosso

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 21, 2008 10:20

Ten eerste heb ik niet op de IVA gezeten en ten 2e werkte ik 2,5 dag naast mijn studie als verkoper, voldoende om als "part-time" te heten ipv 'zaterdag hulp' dat heb ik van mn 16e tot mn 21e gedaan, waarvan de laatst anderhalf jaar wel full-time.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Kunki_156TS

zo mar 23, 2008 15:19

Beste Laurens,

Ik heb een interessante vacature voor je.

Wij zijn marktleider in digital -signage binnen de automotive sector in Nederland, rap aan het groeien en op zoek naar 2 jonge junior account-managers.

Neem gerust even contact op voor meer info over de functie en ons bedrijf.

Mvg,

Elmer de Vries
RAP Media
Beste Elmer,

ik ben woonachtig in Deventer. Dus in welke regio zijn jullie op zoek naar een junior accountmanger?
Bedankt voor je reactie!

Mvg,

Laurens

Alfetta-Amsterdam
Member
Member

ma mar 24, 2008 13:34

Laurens,

Voor regio Noord-Oost en Brabant-Limburg.

Noord-Oost is Groningen/Drenthe/Overijssel en Gelderland + regio Arnhem/Nijmegen met focus op Gelderland.

We plaatsen screens in tankstations en klanten van ons zijn voornamelijk auto (onderhouds)-bedrijven, franchiseketens en dealers etc.

Voor laatst-genoemde zijn we ook bezig met een tool in eigen showroom.

Gemiddeld zou je 2 dagen op kantoor zijn, waarvan minimaal 1 dag in a'dam. Voor de rest plan je je dagen zelf in en ben je op pad.

Als het je wat lijkt nodig ik je graag uit voor een gesprek dan kan ik je meer vertellen over ons bedrijf en de functie.

Groetend, Elmer
Alfetta 1800 '73 prugna
Gtv6 '87 grand prix

Ex:
75 6v America pari nuova
Gtv6 '86 rosso

Kunki_156TS

di mar 25, 2008 08:59

Beste Elmer,

bedankt voor je reactie. De vacature die je hebt is eigenlijk nog niet wat ik zoek. Ik zoek een baan waarin ik echt met auto's als product kan werken.
Ik heb al een gesprek gehad bij een dealer welke mij zeer goed is bevallen. Ik ben ook door naar de volgende ronde dus voorlopig richt ik hier mijn pijlen op.
Wel heel erg bedankt voor het aanbod!

Mvg,
Laurens

Alfetta-Amsterdam
Member
Member

di mar 25, 2008 16:35

Geen dank Laurens,

Succes in de tweede ronde!!

Elmer
Alfetta 1800 '73 prugna
Gtv6 '87 grand prix

Ex:
75 6v America pari nuova
Gtv6 '86 rosso

Kunki_156TS

ma apr 07, 2008 23:51

Beste mensen,

even een update. Ik heb sinds het begin van deze topic twee sollicitatie gesprekken gehad.
Beide ernstig positief :P Ben bij beide door naar de volgende ronde (bij een zelfs de eerste van vijf) terwijl ik totaal niet aan de vacature voldoe.
Ik ben erg enthousiast en denk ook dat ik de juiste keus heb gemaakt.
Morgen het eerste tweede gesprek.

Ik hou jullie op de hoogte!

Gr Laurens

Roeltje 164

ma apr 07, 2008 23:58

Suc6 ermee... :thumbs:

Gr Roel :wink:

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member