Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3965
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: He een cabrio?!

do okt 09, 2008 19:27

Hier nog een stukje tekst,zojuist op het www gevonden, wie vertaalt? :

Archivio storico
corriere motori
l' Alfa 33 diventa cabrio laboratorio
caratteristiche della Alfacabrio 33s realizzata dalla Carrozzeria Engalcar dei fratelli Galbiati su disegno della Caverdesign di Carlo Vermiglio e su meccanica dell' Alfa 33 s 16V Permanent 4

------------------------- PUBBLICATO ------------------------------ TITOLO: L' Alfa 33 diventa cabrio laboratorio - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Esemplare unico: meccanica dell' Alfa 33 S 16V Permanent 4, disegno della Caverdesign di Carlo Vermiglio, realizzazione della Carrozzeria Engalcar dei fratelli Galbiati con l' importante contributo di alcune fra le piu' note aziende del settore. Si chiama "Alfacabrio 33S" questa vettura in grado di ribadire gusto e qualita' italiani nell' allestimento ma nel pieno rispetto delle prerogative meccaniche dell' Alfa Romeo e della Pininfarina. Trasformare una quattro porte in una cabrio non e' compito facile, ma l' intervento stilistico e' riuscito a rendere moderne le forme di base della "33" giudicate superate. Interessante la capote elettrocomandata che, abbassata, va a finire in un alloggiamento fra baule e sedile posteriore. Nell' allestimento si trovano le "firme" Nardi, Pirelli, P.P.G. Roadstar, Johnson Wax, Texdesign, Sparco e Montefibre. Sono soprattutto le applicazioni fatte da questa azienda a risultare particolarmente innovative. Il rivestimento di sedili, pannelli porta, pavimento, bagagliaio e telo capote e' stato realizzato con soluzioni d' avanguardia destinate a trovare sbocco sul mercato. Sull' "Alfacabrio 33S" la Montefibre porta al debutto materiali di qualita' , con prezzi competitivi e riciclabili. E di questi tempi non e' poco
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: He een cabrio?!

do okt 09, 2008 19:38

Deze groene is gebouwd door Engalcar...

Engalcar is een niet bestaand bedrijf van de gebroeders Galbiati die tot voor enige tijd een restauratiebedrijfje runden in de oude Zagato fabriek in Rho bij Milaan.

Ik heb de auto daar in de late jaren 90 daar ook zelf gezien en naar ik meen ook wel gefotografeerd (analoog dus DIEP graven).

Het is een one-off, GEEN studiemodel, gewoon een "geintje" van de eigenaar om te kijken of het kan...

Of Galbiati ook daadwerkelijk verantwoordelijk is voor het design durf ik niet te zeggen.

Waar de auto nu is weet ik niet maar Engalcar bestond nooit (was bedacht om er maar even een naam aan te geven) en het restauratiebedrijf is intussen verkocht.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3965
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: He een cabrio?!

do okt 09, 2008 19:53

Ik heb de auto daar in de late jaren 90 daar ook zelf gezien en naar ik meen ook wel gefotografeerd (analoog dus DIEP graven).
Ben je goed in diep graven........? 8)

Thx voor de info
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

Re: RE: He een cabrio?!

do okt 09, 2008 20:00

Hier nog een stukje tekst,zojuist op het www gevonden, wie vertaalt? :

Archivio storico
corriere motori
l' Alfa 33 diventa cabrio laboratorio
caratteristiche della Alfacabrio 33s realizzata dalla Carrozzeria Engalcar dei fratelli Galbiati su disegno della Caverdesign di Carlo Vermiglio e su meccanica dell' Alfa 33 s 16V Permanent 4

------------------------- PUBBLICATO ------------------------------ TITOLO: L' Alfa 33 diventa cabrio laboratorio - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Esemplare unico: meccanica dell' Alfa 33 S 16V Permanent 4, disegno della Caverdesign di Carlo Vermiglio, realizzazione della Carrozzeria Engalcar dei fratelli Galbiati con l' importante contributo di alcune fra le piu' note aziende del settore. Si chiama "Alfacabrio 33S" questa vettura in grado di ribadire gusto e qualita' italiani nell' allestimento ma nel pieno rispetto delle prerogative meccaniche dell' Alfa Romeo e della Pininfarina. Trasformare una quattro porte in una cabrio non e' compito facile, ma l' intervento stilistico e' riuscito a rendere moderne le forme di base della "33" giudicate superate. Interessante la capote elettrocomandata che, abbassata, va a finire in un alloggiamento fra baule e sedile posteriore. Nell' allestimento si trovano le "firme" Nardi, Pirelli, P.P.G. Roadstar, Johnson Wax, Texdesign, Sparco e Montefibre. Sono soprattutto le applicazioni fatte da questa azienda a risultare particolarmente innovative. Il rivestimento di sedili, pannelli porta, pavimento, bagagliaio e telo capote e' stato realizzato con soluzioni d' avanguardia destinate a trovare sbocco sul mercato. Sull' "Alfacabrio 33S" la Montefibre porta al debutto materiali di qualita' , con prezzi competitivi e riciclabili. E di questi tempi non e' poco
Daar hebben we babelfish voor Klik

Geeft trouwens best een leuk effect Klik nog een keer ;-)
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: He een cabrio?!

do okt 09, 2008 20:04

Hier nog een stukje tekst,zojuist op het www gevonden, wie vertaalt? :

Archivio storico
corriere motori
l' Alfa 33 diventa cabrio laboratorio
caratteristiche della Alfacabrio 33s realizzata dalla Carrozzeria Engalcar dei fratelli Galbiati su disegno della Caverdesign di Carlo Vermiglio e su meccanica dell' Alfa 33 s 16V Permanent 4

------------------------- PUBBLICATO ------------------------------ TITOLO: L' Alfa 33 diventa cabrio laboratorio - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Esemplare unico: meccanica dell' Alfa 33 S 16V Permanent 4, disegno della Caverdesign di Carlo Vermiglio, realizzazione della Carrozzeria Engalcar dei fratelli Galbiati con l' importante contributo di alcune fra le piu' note aziende del settore. Si chiama "Alfacabrio 33S" questa vettura in grado di ribadire gusto e qualita' italiani nell' allestimento ma nel pieno rispetto delle prerogative meccaniche dell' Alfa Romeo e della Pininfarina. Trasformare una quattro porte in una cabrio non e' compito facile, ma l' intervento stilistico e' riuscito a rendere moderne le forme di base della "33" giudicate superate. Interessante la capote elettrocomandata che, abbassata, va a finire in un alloggiamento fra baule e sedile posteriore. Nell' allestimento si trovano le "firme" Nardi, Pirelli, P.P.G. Roadstar, Johnson Wax, Texdesign, Sparco e Montefibre. Sono soprattutto le applicazioni fatte da questa azienda a risultare particolarmente innovative. Il rivestimento di sedili, pannelli porta, pavimento, bagagliaio e telo capote e' stato realizzato con soluzioni d' avanguardia destinate a trovare sbocco sul mercato. Sull' "Alfacabrio 33S" la Montefibre porta al debutto materiali di qualita' , con prezzi competitivi e riciclabili. E di questi tempi non e' poco
Daar hebben we Babelfish voor he... eens kijken:
The historical archives courier motor l' Alpha 33 becomes cabrio laboratory characteristics of the Alfacabrio 33s realized from the Engalcar Auto body of the Galbiati siblings on design of the Caverdesign di Carl Vermilion and on mechanics dell' Alpha 33 s 16V Permanent 4 PUBLISHED TITLE: L' Alpha 33 becomes cabrio laboratory - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Exemplary only: mechanics dell' Alpha 33 S 16V Permanent 4, design of the Caverdesign di Carl Vermilion, realization of the Engalcar Auto body of the Galbiati siblings with l' important contribution of some between the piu' notes companies of the field. It is called " Alfacabrio 33S" this car in a position to confirming taste and qualita' Italians nell' preparation but in the full respect of the mechanical prerogatives dell' Alfa Romeo and of the Pininfarina. To transform a four doors in a cabrio not e' easy task, but l' stilistico participation e' successful to render the forms of base of the " modern; 33" judged exceeded. Interesting the capote elettrocomandata that, lowered, it goes to end in a lodging between trunk and posterior seat. Nell' preparation the " are found; firme" Nardi, Pirelli, P.P.G. Roadstar, Johnson Wax, Texdesign, Sparco and Montefibre. They are above all the applications made from this company to turn out particularly innovative. The covering of seats, panels door, pavement, baggage car and cloth capote e' state realized with solutions d' vanguard destined to find outlet on the market. Sull' " Alfacabrio 33S" the Montefibre door to the debut material of qualita' , with competitive and riciclabili prices. And of these times not e' little

okeeee, succes :lol:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: He een cabrio?!

do okt 09, 2008 20:06

Daar hebben we babelfish voor Klik

Geeft trouwens best een leuk effect Klik nog een keer ;-)
Als je nou een minuutje eerder was geweest had ik nou niet zo voor l*l gestaan :oops:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: He een cabrio?!

do okt 09, 2008 20:23

Ik heb de auto daar in de late jaren 90 daar ook zelf gezien en naar ik meen ook wel gefotografeerd (analoog dus DIEP graven).
Ben je goed in diep graven........? 8)

Thx voor de info
Helaas niet... die foto's zitten bij mijn andere foto's die ik destijds bij Zagato genomen heb (incl. mijn "beroemde" foto samen met Elio Zagato) maar tot op heden nada in de verhuiszooi... :cry:

Niet dat er op de foto's van deze cabrio meer te zien is dan op de reeds circulerende foto's hoor.

Als ik het me goed herinner had de auto destijds inderdaad Engelse platen en was ie terug bij zijn maker voor wat onderhoud aan de kap / kapmechanisme.

Wat digitale ruggespraak met reisgenoot leert me dat er inderdaad de kap van een R19 op zit, incl. de polyester "double bubble" speedster achterkant.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3965
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: He een cabrio?!

do okt 09, 2008 20:54

Wat digitale ruggespraak met reisgenoot leert me dat er inderdaad de kap van een R19 op zit, incl. de polyester "double bubble" speedster achterkant.
Daar leek de kap idd sterk op, bji deze dus ook bevesigd! (ze hebben zich er dan toch een beetje makkelijk van af gemaakt)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: He een cabrio?!

do okt 09, 2008 23:00

Ze hadden de achterplaat moeten hervormen, de 'knik' welke zo kenmerkend is duidelijk maken en de hoek van het horizontale en verticale vlak had scherper gemoeten. De 'speedster'bulten zijn wel oke, alleen hadden ook die scherper gemoeten. Eigenlijk hadden ze de plaat alleen een beetje moeten bijslijpen en plamuren, dan waren ze klaar. Had ze misschien 1 a 2 dagen extra gekost. Lijkt me op zo'n project niet veel werk, zonde dat ze het niet hebben gedaan.

Deze gaat iig bij mijn lijstje van dingen welke ik ooit nog eens (beter) met een Alfa wil doen.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Terug naar “Het Forum Café”