niels.denotter

RE: Niels / niels.denotter stelt zich voor

vr nov 03, 2006 21:34

Vanmiddag was het dan eindelijk zo ver, Alfa 33 op mijn aam gezet, verzekering geregeld en de eerste kilometertjes maken. Door het de snelle boxer motor en de standaard versnellingsbak met korte 1e en 2e vliegt hij door die versnellingen heenen sleurt hij je door de 5 heen. De 33 trok zonder moeite door tot 200 en had ogenschijnlijk nog over.
Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast precies op tijd mijn overal, helm en handschoenen binnen gekregen!

Afbeelding

Kan niet wachten tot ik morgenochtend het circuit op mag!!!!

Alfisti Gianluca
Member
Member

vr nov 03, 2006 21:44

Het is iig een mooi reesertje geworden! Is wel vrij snel gedaan allemaal. Ik hoop dat je er vele fijne racekm's mee mag maken, zonder al te veel schade ed.
Succes en laat even weten hoe het verder gaat en rijd met de 33.

Ciao,
Jean-Luc
Ex-Alfa Romeo 146 1.4 TS 16v Junior

Drongel33
Member
Member

vr nov 03, 2006 21:50

Zeker een mooie 33!!! :thumbs:
En nog mooi rood ook!!!
Succes ermee, en hou'm heel!

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 03, 2006 22:33

Heel erg mooi,
Ga je hem morgen uitproberen op Zandvoort. € 20 voor 20 of 30 minuten.

niels.denotter

vr nov 03, 2006 22:49

denk het niet om eerlijk te zijn, wil kostte wat kost aan de curses kunnen beginnen morgen. Blijft een risico, mocht ik 'em tijdens het vrij-rijden al kort rijden :).

Rees-Cees

Re: RE: Niels / niels.denotter stelt zich voor

vr nov 03, 2006 23:07

denk het niet om eerlijk te zijn, wil kostte wat kost aan de curses kunnen beginnen morgen. Blijft een risico, mocht ik 'em tijdens het vrij-rijden al kort rijden :).
hop en nou gaan slapen :evil:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

za nov 04, 2006 13:33

Maar je was er toch wel!
Je bent gespot. Heb je echt niet vrij gereden? Of iets anders?
Mooi raceautootje hoor. Hij heeft zijn rode kleur nog (alleen rechts onder het achterlichtje niet).
Je hebt een soort Hans systeem aan je hoofdsteun gemaakt zie ik. Ik ben nog op zoek gegaan naar je maar helaas niet gezien. Zo gaat dat. So many things so little time.

Rees-Cees

za nov 04, 2006 15:34

Een Hans kun je kopen via www.schroth.com daar is het nog duur (alles bij elkaar zo'n 1400 euro) maar je houdt wel nek heel. Je hebt namelijk ook een andere helm en riem nodig.

niels.denotter

za nov 04, 2006 22:03

Hmm heb toch echt geen zelf gefabriceerd H.A.N.S (Head And Neck Support) systeem. Helm is dan wel voorbereid maar de bekende H.A.N.S. clipsen zitten er niet op. Maarre dat plekje klopte wel, denk dat de eerste curses ronde's dan wel op vrij rijden leken!

Zou nu eigenlijk deze moeten posten: :( ........

maar de eerste dag was zo ontzettend vet! De ronde's met of achter een instructeur waren erg vet en zeer leerzaam. Tot mijn remmen letterlijk al rokend de pijp aan Maarten leken te geven. Na een paar keer goed trappen was het over en begonnen de sprint racejes: eerst driemaal met drie auto's, daarnaa twee keer met zes auto's. De eerste twee kon ik winnen (eerste verdedigend de tarzan in, tweede door een ex-Rory Bertram DTM Mercedes in de Hugenholtz aan de binnenkant voorbij te steken, de derde kon ik een 944 met moeite bijhoudenen werd ik tweede). Helaas tijdens de laatste sprint begaf of mijn linker aandrijfas of een wiellager het. Gelukkig was de dag toen voorbij en tijd voor een erg geestige de-briefing van Huub Vermeulen!
Toch geprobeerd de auto naar huis te rijden maar na een paar kilometer besloten te stoppen. De buren van garage Grand Prix waren zo ontzettend te vriendelijk om me op te pikken met hun trailer!

Een ontzettend vette dag die alleen maar naar meer smaak, wel helemaal kapot nu!

niels.denotter

ma nov 06, 2006 11:18

Foto's eerste dag van m'n racecurses:
...blauwe 325 beamer rechts van me wist ik later uit te remmen voor de tarzan bocht
Afbeelding

....instructie
Afbeelding

....in deze bocht voelde ik dat er iets mis was en ging even later van het gas af, Dacia links van me en de beamer voor me warn beide geprareerde race auto's die gestript waren en voorzien van een heel stug onderstel. Ga mijn alfatje deze week strippen dus kan daar zeker nog flink wat winnen!
Afbeelding

niels.denotter

ma nov 06, 2006 17:53

Goed nieuws! Was dus geen aandrijfas of lager maar gewoon wiel bouten die los zaten. Moet wel zeggen dat ik nu wel een beetje twijfel aan of ik dit wel goed nieuws moet noemen: wiel bouten die na een dag curses rijden (driften met de overstuur schakelaar ;), racen, sprinten, remproeven) op Zandvoort los zitten?! :? :D
Laatst gewijzigd door niels.denotter op ma nov 06, 2006 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma nov 06, 2006 18:49

goed nieuws bij slecht nieuws.
goede nieuws is dat je bent gestopt en niet bent doorgereden. ook dat het simpel te verhelpen was...

slechte nieuws : :? tsja, beter voorbereiden en een momentsleutel meenemen? :lol: :wink:

Rees-Cees

ma nov 06, 2006 19:57

goed nieuws bij slecht nieuws.
goede nieuws is dat je bent gestopt en niet bent doorgereden. ook dat het simpel te verhelpen was...

slechte nieuws : :? tsja, beter voorbereiden en een momentsleutel meenemen? :lol: :wink:
ja en dan nog een tip:

koudewielbouten met max 110Nm vast zetten en warm niet meer dan 90 Nm (anders breken ze af als ze koud worden)

niels.denotter

ma nov 06, 2006 20:24

Nouja slecht nieuws, je zou niet verwachten dat je je wielbouten los rijdt na een middag zandvoort.
Maarre dank voor de aandraai tip Cees.

Ga vanavond beginnen mijn interiur eruit te slopen, hoop deze week ook de 16v remmen binnen te
hebben samen met de Ferodo blokken.

Terug naar “Het Forum Café”