Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Serieus: Forum gebruik?

za aug 26, 2006 22:05

Voor mij geldt dat ik graag wijzer word van de kennis en ervaring van anderen op Alfa-gebied. 2x het wiel uitvinden is zinloos. Vervolgens wil ik die kennis ook best verder verspreiden :wink: Ook doe ik op deze manier incidenteel een autootje of wat onderdelen op, of ik kom er weer vanaf. Zelfs het 'loze geouwehoer' vind ik in de regel wel aardig, en als een topic me weinig boeit zal ik er niet in lezen of posten. En ik heb er ook al aardig wat leuke mensen door leren kennen, dit forum, dus ik ben er best happy mee 8)
Ik zou het niet mooier kunnen verwoorden. :D
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Serieus: Forum gebruik?

zo aug 27, 2006 00:09

De echte drijfveer voor mij om actief te zijn op dit forum? Is simpel: Alfa Romeo en hun gebruikers...

Ik hoopte hier een hoop "gelijk gestemden" tegen te komen, en die hoop is waar gebleken..
Als niet-sleutelaar vind ik techniek tóch interessant, dus de technische topic's lees ik (ik post er zelden want "geen verstand van"). Topics die me niet interesseren lees ik, en klik ik daarna eenvoudig weg. Als ik denk wat te roepen te hebben in een ander topic, roep ik dat, met gebruik van emoticons om te proberen, mijn stemming op dat moment weer te geven...

Een van de dingen die me ergeren aan televisie is de reclame... Die is niet weg te klikken, als je naar een (vooral commerciele) zender kijkt, zul je daar doorheen moeten. Het komt voor dat ik daardoor afhaak bij b.v. een film (vanavond nog "Bowling for Concubine") en dat is jammer, maar niet meer dan dat. Morgen kijk ik wéér televisie 8)

Bottom line: zie bovenste regel van deze post :roll:
It's not easy, being green (kermit)

charlotte

Re: RE: Serieus: Forum gebruik?

zo aug 27, 2006 00:22

De echte drijfveer voor mij om actief te zijn op dit forum? Is simpel: Alfa Romeo en hun gebruikers...

Ik hoopte hier een hoop "gelijk gestemden" tegen te komen, en die hoop is waar gebleken..
Als niet-sleutelaar vind ik techniek tóch interessant, dus de technische topic's lees ik (ik post er zelden want "geen verstand van"). Topics die me niet interesseren lees ik, en klik ik daarna eenvoudig weg. Als ik denk wat te roepen te hebben in een ander topic, roep ik dat, met gebruik van emoticons om te proberen, mijn stemming op dat moment weer te geven...

Een van de dingen die me ergeren aan televisie is de reclame... Die is niet weg te klikken, als je naar een (vooral commerciele) zender kijkt, zul je daar doorheen moeten. Het komt voor dat ik daardoor afhaak bij b.v. een film (vanavond nog "Bowling for Concubine") en dat is jammer, maar niet meer dan dat. Morgen kijk ik wéér televisie 8)

Bottom line: zie bovenste regel van deze post :roll:
@Dibro: Mocht je de film nog een keer willen huren (een echte aanrader!) hij heet: Bowling for Columbine van Michael Moore. Echt de moeite waard!!!! Laat meteen zien dat het hier op het forum nog wel mee valt :wink:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 27, 2006 00:40

@ Charlotte: ik heb het voor 3/4 volgehouden, bij de derde reclameronde werd het me teveel en heb ik hem "weggeklikt" :wink: I.i.g. bedankt voor de tip :!:

Valt inderdaad nog wel mee hier, zo gezegd :lol:

en sorry voor de offtopic
It's not easy, being green (kermit)

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo aug 27, 2006 01:35

:shock: = af en toe mijn blik als ik dingen zie die raar overkomen - af en toe zeg ik daar éénmalig wat van en probeer niet in discussie op het forum te gaan (zinloos en stemmingmakend - dus PB.....anders onderwerp overslaan)

Ik "forum" hier om 1 slimmer te worden met tips en truucs (adressen). Ook is er respect voor wat anderen doen en bereiken. En af en toe gezonde (technisch of praktisch getinte) lol. :wink:

De tendens naar benee is jammer maar ik ga er ook niet over zeuren - het zal ook hopenlijk weer omhoog gaan met de kwaliteit :thumbs:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

zo aug 27, 2006 14:32

Ik zit hier op het forum om, grof gezegd, er beter van te worden. Ik bedoel hier niets negatiefs mee maar ik wil hier kennis vergaren voornamelijk over restauratie van auto's. Ik hoop hiervan te leren en veel tip op te doen voor de restauratie van mijn eigen bertone.
Verder rij ik al meer dan 30 jaar alfa, waaronder veel sudjes, 33, guilietta 116, 155 en 156. Als ik iemand kan helpem met een probleem dat ik in het verleden al eens mee heb gemaakt wil ik hem daar deelgenoot van maken zidat hij van mijn gepruts en fouten, maar ook goede dingen kan leren. Ik hoop ook van anderen te kunnen leren.
En een beetje humor en geouwehoer hoort er bij.
Dit zijn voor mij de redenen dat ik op dit forum vertoef
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

MightyMarcel

zo aug 27, 2006 14:48

mijn reden is vooral omdat ik nou eenmaal niet zo heel erg veel van auto's afweet, maar er wel veel plezier aan beleef om er meer van te leren. Het is logisch dat iemand van 30,40,50 die hier komt meer weet dan ik met mn 22 jaartjes.

daarnaast ook gewoon om andere bella's te bewonderen, natuurlijk. (En om bevestigd te zien dat ik niet de enige idioot ben met een alfa op de oprit - ik ben geloof ik zelfs niet het enige 'arme studentje' met een 'italiaans monster' :))

en omdat ik niks beters te doen heb - daar ben je student voor ;)

Tymen QV
Full Member
Full Member

za sep 02, 2006 19:20

Ik vindt dit forum helemaal top veel technische steun, leuke projecten, en een beetje praten over alles.
Maar ik laat het plezier wat ik hier op dit forum hebt zeker niet verpesten door van die onzinnige topics wat mij
totaal niet boeit (bijv welke club wel of niet wint) dus sla ik dat ook gewoon lekker over, mja er zijn mensen
die dit wel aantrekt so what laat ze lekker zolang het maar niet uitloopt op ruzie.

Het enige wat mij intereseerd is Alfa Romeo !!!

MVG

Tymen QV
:lol:
----------------

Posthumus
Guru
Guru

za sep 02, 2006 20:20

Toen ik begin vorig jaar lid werd van de SCARB en van dit forum was het mij voornamelijk te doen vanwege de enorme hoeveel kennis en know-how die hier aanwezig is. De 155 is nu eenmaal mijn eerste auto en ook m'n eerste sleutel en stuntel-unit.

Heb het gelukkig nooit geschuwd om m'n soms wat infantiele vragen hier te posten, maar het heeft altijd tot een werkbare oplossing geleid. Samen met het ARTC-forum heb ik inmiddels toch al behoorlijk wat zelf kunnen maken/verbeteren. Ik weet wel dat ik met de 155-specifieke vragen vaak beter af ben op het ARTC-forum, maar dat is logisch, daar is het ook een register voor.

--

Naast m'n auto is Alfa Romeo ook een hobby van me, al van kleins af aan. De klassiekers vind ik geweldig! De oude Sprintjes, GTV's, noem maar op. Voor mij nog een jongensdroom, maar ik vind hier wel zat voorbeelden. Heerlijk om te zien hoe iedereen op een eigen manier bezig is met hun hobby. Van gepimpte 33's tot schitterend gerestaureerde 2600's, als is hier te vinden. En wat een leuke plaatjes en verhalen levert dat af en toe op.

--

Ben inmiddels ook wat vaker in het cafe te vinden en ik moet zeggen dat de overgrote meerderheid van de mensen me erg sympathiek lijkt. We hebben wel humor met het clubje. Alleen het nadeel is inderdaad dat velen elkaar niet kennen. Bij een kleiner forum als dat van de ARTC kent iedereen elkaar wel en zodoende is er toch wat meer wederzijds respect en 'sociale controle' op het forum te vinden. Dit forum is veel groter. Heeft veel meer leden. De meesten hiervan hebben denk ik dezelfde bedoeling met het forum als ondergetekende, maar helaas zitten er soms wat mensen tussen met een andere visie.

--

Aan de ene kant lijkt het me zeker geen gek idee om het SCARB-forum te beperken tot de SCARB-leden. Nadeel hiervan is wel dat mensen met een enkele vraag of een Alfa in de verkoop er niet makkelijk inkomen. Voordeel is wel dat je weet dat je met mede-Alfa-liefhebbers zit, dat het ook mensen zijn die je wel een keer tegenkomt op een Spettacolo Sportivo of welke andere meeting dan ook.

--

Tot zover...
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Terug naar “Het Forum Café”