Bandenaanpassing midden in het seizoen 2013, ja of nee?

Ja, banden zijn nu te bepalend.
30%
11
Nee, je doet dat niet midden in een seizoen
70%
26
 
Totaal aantal stemmen: 37
Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: F1 2011 geklep

ma jun 13, 2011 13:52

Kijk vooral ook naar de auto's die ervoor rijden. Iedereen rijdt daar richting de muur. Dat is de racelijn.
Ik begrijp echt niet dat ik jou moet uitleggen dat je pas denkt aan ruimte maken voor iemand wanneer hij eenmaal langszij zit en dat dat baangedeelte er daar gewoon te kort voor is, om er aan die kant langs te kunnen komen. Deze actie had alleen kans van slagen gehad als Button van z'n gas was gegaan. Niet vreemd dat Button daar geen rekening mee hield.
Ik begrijp gewoonweg niet dat mensen persé een schuldige moeten aanwijzen en enorm veel gewicht overal aan moeten hangen. Nogmaals, want dat negeer je compleet, er bestaat ook nog zoiets als een race-incident. Gezien beide niet bestraft zijn door de wedstrijdleiding, kunnen we het incident classificeren als een race-incident.

[edit]

Zie oordeel wedstrijdleiding, welke tot exact dezelfde conclusie zijn gekomen als de conclusie die ik trek:
De wedstrijdleiding oordeelde dat aan het einde van bocht dertien Hamilton een legitieme inhaalpoging kon doen, omdat hij meer snelheid had dan Button. Bovendien bleek uit de televisiebeelden dat Button niet zo ver naar links stuurde als hij in eerdere ronden had gedaan, waardoor de wedstrijdleiding van mening was dat Hamilton er van uit mocht gaan dat zijn teamgenoot hem had gezien. Echter leek het de stewards, onder leiding van Emerson Fittipaldi, ook aannemelijk dat Button zijn teamgenoot niet heeft gezien en daarom werd het ongeval als een raceincident afgedaan.
Ieder zijn mening zullen we dan maar zeggen, ik ben nog niet overtuigd. Let's agree to disagree.

Maar euh... MDP, ik negeer jouw argument niet dat er ook nog zoiets is als een race-incident, daar gaat mijn hele reactie juist over (verhaal van racelijn, geen ruimte en te kort om er op een normale manier voorbij te kunnen; wanneer iemand, zoals ik het zie, iets onmogelijks probeert, kan je het niet over een race-incident hebben). Jij negeert juist die reactie van mij erop.
@alfaganza, dat hoeft niet de race lijn te zijn zoals je ook heel veel gezien hebt in de race en kwalificatie, mede omdat het wegdek overal dezelfde kleur heeft had Button niet naar de muur hoeven te sturen!! Feitelijk gewoon Button die heel erg blokt en niet Hamilton zijn fout, echter (zo verklaarde Button) zag hij niks in zijn spiegels door het weer... Button maakte ook nog een foute in de chicane waardoor Hamilton er veel beter uitkwam en het snelheidsverschil groot was...

Maar boeiend, dit was echt een mega vette kicke race!!! Wie er nu nog durft te beweren dat het tegenwoordig niks meer aan is, die snap ik echt niet meer... Jammer van de te "iets" te lange pauze (ze hadden zeker een rondje of 2 mindere achter de SC kunnen rijden en zeker 5 a 10 min eerder kunnen beginnen, bewijs was dat onze snelle Belg zo snel al over ging op intermediates... Maar dit was achteraf gewoon heerlijk spannend en compleet avondvullend en 10x beter dan die ouwe film :lol: :lol:
Het gaat er toch niet om of Button naar de muur moest sturen? Het gaat erom dat het de (een?) normale lijn was en dat Hamilton nog niet op zo'n positie zat dat Button ruimte had moeten maken. Maar goed, zoals ik hierboven al zei, ieder z'n menig.
Tweede gedeelte volledig mee eens!


Ferrari heeft inderdaad bar slechte race gehad. De keuze om op intermediates over te gaan begrijp ik niet. Alonso noemt het pech dat het daarna weer ging hozen, alleen was dat wel al voorspeld...
Maar daarna heeft Ferrari inderdaad wel veel pech gehad. Na een milde touche stranden op de curbs, wanneer is dat voor het laatst gebeurd? Dat Massa spinde op het nat is deels misschien aan hem zelf te danken, maar uiteindelijk had Karthikeyan plaats moeten maken. Volgens Massa versnelde hij toen Massa er over het nat voorbij wilde. Ik kan er jammer genoeg zo snel geen beelden van vinden.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: F1 2011 geklep

ma jun 13, 2011 14:00

Maar euh... MDP, ik negeer jouw argument niet dat er ook nog zoiets is als een race-incident, daar gaat mijn hele reactie juist over (verhaal van racelijn, geen ruimte en te kort om er op een normale manier voorbij te kunnen; wanneer iemand, zoals ik het zie, iets onmogelijks probeert, kan je het niet over een race-incident hebben). Jij negeert juist die reactie van mij erop.
Mijn bijdrage sluit juist prima aan op jouw statement evenals het betoog van de stewards. Het was niet onmogelijk. Button kwam slecht (lees: glibberen/glijden) de chicane uit waardoor Hamilton meer snelheid kon genereren. Button keek in zijn spiegels, dus verwachte ook de aanval. De opspattende spray zorgde ervoor dat hij Hamilton niet/te laat zag. Nogmaals, en tevens ook de laatste keer daar we herhalen, ik zeg nergens dat de actie van Hamilton handig was, maar om iemand meteen aan de schandpaal te nagelen vind ik te ver gaan. Race-incident, niet meer dan dat. Dat Hamilton daar aandeel in had moge duidelijk zijn. Ik pleit hem dan ook niet vrij, want ook een race-incident is een gevolg van.....maar kom op, en dat is het enige wat ik wil zeggen, hang daar nu niet enorm veel gewicht aan. Dit is racen op het hoogste niveau en de aanrijding heeft wel gezorgt voor een fantastisch einde...om het afsluitend positief te belichten. ;)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: F1 2011 geklep

ma jun 13, 2011 14:06

Maar euh... MDP, ik negeer jouw argument niet dat er ook nog zoiets is als een race-incident, daar gaat mijn hele reactie juist over (verhaal van racelijn, geen ruimte en te kort om er op een normale manier voorbij te kunnen; wanneer iemand, zoals ik het zie, iets onmogelijks probeert, kan je het niet over een race-incident hebben). Jij negeert juist die reactie van mij erop.
Mijn bijdrage sluit juist prima aan op jouw statement evenals het betoog van de stewards. Het was niet onmogelijk. Button kwam slecht (lees: glibberen/glijden) de chicane uit waardoor Hamilton meer snelheid kon genereren. Button keek in zijn spiegels, dus verwachte ook de aanval. De opspattende spray zorgde ervoor dat hij Hamilton niet/te laat zag. Nogmaals, en tevens ook de laatste keer daar we herhalen, ik zeg nergens dat de actie van Hamilton handig was, maar om iemand meteen aan de schandpaal te nagelen vind ik te ver gaan. Race-incident, niet meer dan dat. Dat Hamilton daar aandeel in had moge duidelijk zijn. Ik pleit hem dan ook niet vrij, want ook een race-incident is een gevolg van.....maar kom op, en dat is het enige wat ik wil zeggen, hang daar nu niet enorm veel gewicht aan. Dit is racen op het hoogste niveau en de aanrijding heeft wel gezorgt voor een fantastisch einde...om het afsluitend positief te belichten. ;)
Ja, maar dat zei je helemaal niet! Je zei alleen maar "Ik begrijp gewoonweg niet dat mensen persé een schuldige moeten aanwijzen en enorm veel gewicht overal aan moeten hangen. Nogmaals, want dat negeer je compleet, er bestaat ook nog zoiets als een race-incident. Gezien beide niet bestraft zijn door de wedstrijdleiding, kunnen we het incident classificeren als een race-incident." :lol:

Maakt niet uit verder, je blijft een gewaardeerde gesprekspartner :wink:


Edit, plus de quote van de wedstrijdleiding idd, dat dan weer wel
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: F1 2011 geklep

ma jun 13, 2011 14:08

Maakt niet uit verder, je blijft een gewaardeerde gesprekspartner :wink:
Zelfde geldt voor jou!! :wink:

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

di jun 14, 2011 09:40

Een paar bedenkingen .
1 Ik vond dat Hamilton een overwinning vergooid heeft door weer veel te ongeduldig te zijn ;
McLarens hebben de goede keuze gemaakt door in Q3 resoluut voor een regenset-up te kiezen wat een slimme zet was met zekere regen voor racesunday !
Bij de start ging hij te fel door ook al liet Webber zoveel mogelijk plaats, waarom alles vergooien als er nog zoveel tijd rest...
Bij de clash met Button weet je dat je nooit langs buitenom voorbijkan en als je slim bent rij je rechts en pak je binnendoor...

Kobayashi heeft vind ik als rijdende chicane gediend en zo eerst Massa opgehouden tot Schumi kwam aansluiten en in z'n eigen nadeel verdedigd waardoor schumi en Massa voorbijkwamen .
Heidfeld schrok duidelijk ook hoe traag Koba door de bocht ging... en meermaals zag je Koba te vroeg o't gas gaan en op't nat breed uitzwabberen, leuk om zien maar niet snel... Japanners zijn meestal wel goed in de regen, Nakajima liet dat ooit bij Lotus zien door bij regen niet hopeloos achterop Senna te blijven en bij droog wel...
Vettel heeft zelf z'n kansen vergooid door te laat op slicks over te gaan : Button had toen al goed opgewarmde slicks en ook Massa was een rondje vroeger binnen (ook al te laat eigenlijk waardoor Schumi verder voorop zat...) die had ongetwijfeld ook meegedaan als hij niet voor een zwabberende HRT was uitgeweken .

Ook spijtig trouwens dat Jerommeke drivethrough kreeg voor te vroeg op intermediates te gaan, sowiso vind ik dat je niet moet verplichten om op fullwets te rijden laat de piloten toch zelf gokken .

Aolnso & Button hadden vrij snel op intermediates gegokt maar Button heeft dat nog rechtgezet, Alonso deed trouwens de deur dicht toen het hopeloos te laat was...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: F1 2011 geklep

di jun 14, 2011 18:45

Bij de clash met Button weet je dat je nooit langs buitenom voorbijkan en als je slim bent rij je rechts en pak je binnendoor...
Dank u :wink:
Kobayashi heeft vind ik als rijdende chicane gediend en zo eerst Massa opgehouden tot Schumi kwam aansluiten en in z'n eigen nadeel verdedigd waardoor schumi en Massa voorbijkwamen .
Heidfeld schrok duidelijk ook hoe traag Koba door de bocht ging... en meermaals zag je Koba te vroeg o't gas gaan en op't nat breed uitzwabberen, leuk om zien maar niet snel... Japanners zijn meestal wel goed in de regen, Nakajima liet dat ooit bij Lotus zien door bij regen niet hopeloos achterop Senna te blijven en bij droog wel...
Ik las dat Rosberg ook al z'n voorvleugel op Kobayashi stuk heeft gereden onder gelijke omstandigheden. En Barrichello meldt “De zesde of zevende plek was mogelijk geweest, maar ik verloor veel posities toen ik om Kobayashi heen moest sturen. Hij kwam terug op het circuit en zag mij niet.”
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2011 geklep

ma jun 20, 2011 16:15

nah, het zal toch niet waar zijn he???

heb ik net BBC (ook voor de motogp), gaan ze er misschien kappen met de f1:
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/26 ... formule-1/
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

ma jun 20, 2011 16:51

da's om Bernie z'n prijs te laten zakken vermoedelijk... :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
marcoloco
Full Member
Full Member
Berichten: 463
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 19:34

RE: F1 2011 geklep

za jun 25, 2011 06:27

'Sebastian Vettel testte uitlaat voor Silverstone in eerste training'

Sebastian Vettel was gisterochtend tijdens de eerste vrije training niet competitief. De Duitser was maar liefst 2,5 seconden langzamer dan pacesetter Mark Webber. Volgens geruchten in de paddock reed Vettel al met de nieuwe uitlaten die het team vanaf de race in Silverstone zal moeten gebruiken.

De teams zullen vanaf de Britse Grand Prix weer met 'normale' uitlaten moeten rijden, waarbij de diffuser niet gevoed zal worden als de coureur het gaspedaal niet intrapt. Volgens geruchten in de paddock van Valencia testte Sebastian Vettel gisterochtend al zo'n uitlaat en was hij daarom zo langzaam. Het enige wat Red Bull-teambaas Christian Horner vertelde was dat Vettel en Webber met twee verschillende programma's reden.

"Er is een hele gemakkelijke verklaring voor het verschil in rondetijd tussen Sebastian en Mark. We reden met twee verschillende programma's en hebben verschillende nieuwe onderdelen uit kunnen proberen. We hebben daardoor veel informatie verzameld. We mogen niet meer testen gedurende het seizoen, dus hebben we alleen de vrijdag om wat dingen uit te proberen", aldus Horner.

De teambaas wilde verder niet bevestigen dat ze met de nieuwe specificatie voor Silverstone reden. "We weten welke voor- en nadelen wij ervan ondervinden, maar dat weten we niet van de andere teams. Dezelfde teams zullen straks nog altijd vooraan rijden, maar tot de race in Silverstone kunnen we verder weinig voorspellen."

Ben erg benieuwd wat er in silverstone volgende race gaat veranderen door die aanpassing..... :D
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2011 geklep

za jun 25, 2011 12:24

over een half uurtje ik ga duimen voor alsono 8)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
marcoloco
Full Member
Full Member
Berichten: 463
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 19:34

Re: RE: F1 2011 geklep

za jun 25, 2011 15:18

over een half uurtje ik ga duimen voor alsono 8)
Wie is dat alsono..... :wink:
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: F1 2011 geklep

za jun 25, 2011 16:33

over een half uurtje ik ga duimen voor alsono 8)
Wie is dat alsono..... :wink:
Ken jij Frenadno Alsono niet? Da's de teammaat van Feplie Masas! :mrgreen:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
marcoloco
Full Member
Full Member
Berichten: 463
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 19:34

Re: RE: F1 2011 geklep

za jun 25, 2011 17:59

over een half uurtje ik ga duimen voor alsono 8)
Wie is dat alsono..... :wink:
Ken jij Frenadno Alsono niet? Da's de teammaat van Feplie Masas! :mrgreen:



Oja die rijden bij Ferrira :jumping:
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2011 geklep

zo jun 26, 2011 11:06

oeps :oops:

volgen jullie een beetje dat motorregelement gedoe, renault stap eruit als ze in 2013 niet de turbo motoren invoeren en ferrari en mercedes willen dit langer uitstellen...
nu zit ik GP2 te kijken en hoor dat ze daar ook nog met een V8 rijden, als renault noiu een statement wil maken, doe dan eerst alle andere klassen voorzien van een turbo motor :!:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
marcoloco
Full Member
Full Member
Berichten: 463
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 19:34

RE: F1 2011 geklep

zo jun 26, 2011 13:55

Mijn voorspelling:
1) hamilton
2) vettel
3) Alonso
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Terug naar “Het Forum Café”