Mijn oom deed hetzelfde met een Rover sd1. Heb dan ook wel een idee hoe de bertone er uit heeft gezien, je zult waarschijnlijk na het incident ook enkele woorden hebben gebruikt die mijn oom óók gebruikteHet is al jaren geleden, maar ik ben een keer achteruit de garage uitgereden met de deur van de Bertone helemaal open.............
Gr.
Harry
Dat klopt §"$%&$%§&, maar ookMijn oom deed hetzelfde met een Rover sd1. Heb dan ook wel een idee hoe de bertone er uit heeft gezien, je zult waarschijnlijk na het incident ook enkele woorden hebben gebruikt die mijn oom óók gebruikteHet is al jaren geleden, maar ik ben een keer achteruit de garage uitgereden met de deur van de Bertone helemaal open.............
Gr.
Harry
Nou wil ik niet lullig doen maar die zag er echt knap uit.Dit snap ook ik echt niet, zo zonde.Mijn Alfetta GT heb verkocht
Ben benieuwd of hij hier bekend is...en wat er geworden van is?
http://www.mijnalbum.nl/Album=HFJB7YAK#ZHEFDSOV
De Alfetta heb ik jaren terug zien rijden in Veldhoven, was een monteur van de lokale FIAT garage en kwam hem regelmatig tegen. Zelf kom ik niet meer regelmatig in die hoek maar zo op de RDW site te zien heeft hij de auto nog steeds?Nou wil ik niet lullig doen maar die zag er echt knap uit.Dit snap ook ik echt niet, zo zonde.Mijn Alfetta GT heb verkocht
Ben benieuwd of hij hier bekend is...en wat er geworden van is?
http://www.mijnalbum.nl/Album=HFJB7YAK#ZHEFDSOV
Die intereurfoto's snap ik niet, hoe komt die versnellingspook zo hoog?
Afin, mijn blunder : de 75 verkocht. Gaat geen maand voorbij of ik denk aan die auto. En is al weer bijina 20 jaar geleden.
Hendel naar je toe trekken is seinen, van je af duwen blijft ie vast staan op groot licht. Wat jij hebt gedaan, dat is niet de bedoeling...Van de week eerste keer behoefte gehad aan groot licht op de snelweg.
Rijdt nog geen half jaar 33 en meestal overdag.
Nu dacht ik dat de schakelaar kapot was omdat ik wel groot licht aankreeg door de hendel naar me toe te trekken , maar het niet in die stand bleef staan .
Door 1 of andere kromme hersenkronkel draaide ik aan de hendel op het middelste of binnenste gedeelte ( weet ik zo niet meer uit mijn hoofd ) , trok de hendel toen opnieuw naar me toe
en toen bleef het groot licht gewoon aan zoals gepland !
Mooi , het werkt dus, maar kan iemand mij uitleggen wat hier de deal is ??
Hmmm , ik weet nu waarom de binnen verlichting van mijn 75 niet uitgaat..... dacht dat het in het slot van mijn achterdeur zat.Dat weten negen van de tien keurmeesters niet. Ieder jaar weer lachen.Grootlicht bij een 75 werkt door op het uiteind van de hendel aan het stuur te drukken, niet door hem naar het stuur toe te trekken zoals bij een 33..... keurmeester wist het ook niet.
Dat de binnenverlichting bij een 75 met schuifdak wél handmatig in te schakelen is, ontdekte ik (uieraard bij toeval) pas, toen ik de auto al zeker een jaar of vijf had. Jarenlang 'savonds zitten K*tten met deur open en na korte tijd weer dicht en meteen weer open. (tijdschakelrelais ) Niet tijdens rijden uiteraard. Oh ja, waarom/ hoe dan? er zit dus geen schakelaar, zoals bij iedere normale 75, maar je kan het lampglas zelf naar voren of naar achteren klikken.... (beiden geven hetzelfde resultaat)
Dat de ventilator (interieur) bij een Sud, aan- en vooral uitgezet kan worden middels de stuurhendel rechts naar beneden of juist naar boven (!) te bewegen, wist ik pas na het lezen van een artikel, de auto stond toen al enkele weken op de oprit... bij iedere andere auto bedien je daarmee de ruitenwissers!! Gelukkig is ie bij contact uit wel uit. (nee, ik had/ heb er geen instructieboekje bij)
Goh, heb ik het toch opgebiecht.