vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

ma jun 07, 2010 13:02

even heel simpel: als er een "'rechtse"" meerderheid komt, dan is dat omdat de meerheid van de bevolking dat dus wil.. democratie heet dat. Er zijn soms mensen die roepen democratisch te zijn, maar dat houdt ineens op wanneer er dingen gaan gebeuren die zij eigenlijk niet willen. Blijft het toch nog steeds democratisch.
Als de PVVeen 10 of meer procent zetels krijgt, vind ik dat dan toch een significant aantal mensen het daarmee wel ziet zitten, en dat heb je dan heel simpel te respecteren, ook al ben je het niet met ze eens. Net zoals ik het niet eens ben met wat de SP onder andere met het land wil. Als een meerderheid in NL dat anders ziet, heb ik het gewoon te accepteren (en mijn conclusies eruit te trekken).
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

ma jun 07, 2010 13:47

Dat moet wel. Wat jij populistische bangmakers (de Volkskrant gelezen...?) noemt, noemen de meeste hier realisten!
Wil je a.j.b. voor je zelf spreken en niet voor "de meesten hier"? Dank.
Stef, niet ergens achteraan in een topic roepend instappen. Lees eerst alle eerdere postings en trek je conclusie
Komt ie nog een keerrrrr: Je kunt sociaal zijn als je het ook zelf kunt betalen.
Moet ik hieruit opmaken dat jij het niet betalen kunt? ;-)
Niemand kan alle rode plannetjes alleen betalen. Laat die rode kliek voortaan lekker voor hun eigen gepruts betalen. Dat is pas sociaal!
De grootste schouders dragen de zwaarste lasten? Hoe asociaal kun je zijn!
Slaap maar lekker verder.
Helaas geen tijd voor siesta hier, bij jou wel? :P
Nee, ook hier is het werken geblazen.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 07, 2010 15:21

De grootste schouders dragen de zwaarste lasten?
laten we wel wezen: ook zonder allerlei nivellerende maatregelen (wie heeft dat bedacht?? oftewel hoe harder je werkt hoe minder je eraan over houdt, relatief.. zo demotiverend als wat!)
is dat al het geval! iemand die 100.000 verdient betaalt al meer belasting dan iemand die 50.000 verdient. Is het niet direct dan wel indirect , en draagt er meestal ook meer aan bij dat de economie blijft draaien, en dat er indirect dus meer mensen aan het werk zijn. Voor elk stuk dat er extra naar de fiscus gaat, rollen er dus koppen lager op de ladder. Asociaal inderdaad!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Stef33
Guru
Guru

ma jun 07, 2010 17:54

Dat moet wel. Wat jij populistische bangmakers (de Volkskrant gelezen...?) noemt, noemen de meeste hier realisten!
Stef, niet ergens achteraan in een topic roepend instappen. Lees eerst alle eerdere postings en trek je conclusie
Patrick, niet aannemen dat iemand die nog geen reactie heeft geplaatst, niet heeft meegelezen!

Maar als ik op het alfaforum "hier" lees, dan lees ik "op het alfaforum". Als jij excpliciet doelt op degenen die hier in dit topic reageren, dan kun je dat m.i. ook beter uitdrukkelijk vermelden. In dat geval kan ik me i.i.g. wel in je conclusie vinden (en het daarmee dan weer oneens zijn, maar dat is weer een andere discussie waar ik dan weer geen behoefte aan heb, het blijft een alfaforum)
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 07, 2010 19:02

Patrick, niet aannemen dat iemand die nog geen reactie heeft geplaatst, niet heeft meegelezen!

Maar als ik op het alfaforum "hier" lees, dan lees ik "op het alfaforum". Als jij excpliciet doelt op degenen die hier in dit topic reageren, dan kun je dat m.i. ook beter uitdrukkelijk vermelden. In dat geval kan ik me i.i.g. wel in je conclusie vinden (en het daarmee dan weer oneens zijn, maar dat is weer een andere discussie waar ik dan weer geen behoefte aan heb, het blijft een alfaforum)
"Populistische bangmakers" lijkt mij een contradictio in terminus? Volgens mij betekent populistisch dat je iets zegt dat mensen graag wil horen; daar hoort bangmakerij toch zeker niet bij. Als deze woordcombinatie van de Volkskrant afkomt heeft die bij deze afgedaan als betrouwbare bron :twisted:

Als het gaat om economie doen ze het in ieder geval allemaal al zeker veertig jaar fout. Omgeslagen per hoofd van de bevolking stijgt het overheidstekort met zo'n € 500,- per jaar. Daarbij moet dan wel gezegd worden dat de Wouter Bos/Job Cohen club daarin de afgelopen drie jaar € 6.000,- aan heeft bijgedragen, dus tot die tijd was het "slechts" € 340,-. Op zich nog prima te overzien, ware het niet dat 85% van de bevolking dankzij vergaande nivellering ondertussen niet meer in staat wordt geacht aan het afbetalen van die schuld bij te kunnen dragen. Dus als nou iedereen boven modaal twintig jaar lang een maand salaris inlevert kan de (s)linkse politiek doen alsof hun neus bloedt en gewoon doorgaan met kadootjes geven. Theoretisch dan he, want van de 15% die het gelag mogen betalen duiken er zo ook nog een aantal onder de nivellering-grens.

Ik zou willen dat ik ook op zo'n manier met mijn portemonnee om kon gaan. Lang leve de lol; een 8C èn een 8C Spider voor de deur en de rekening naar de buren laten sturen.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 07, 2010 21:50

contradictio in terminus
Moet dat niet in meervoud ablativus zijn?

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 07, 2010 21:56

contradictio in terminus
Moet dat niet in meervoud ablativus zijn?
Scherp opgemerkt: terminis had er moeten staan..

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma jun 07, 2010 22:11

Ik kan me haast niet voorstellen dat er nog altijd mensen zijn die niet weten welke partij het voor ze gaat worden. :?
Ik ben er ondertussen wel uit... VVD gaat het voor mij worden, omdat o.a.:

A) Ze beloven de hypotheekrenteaftrek in stand te houden.
B) Ik ze, door de maatregelen die ze financieel willen treffen, wel mijn belastingcenten toevertrouw.
C) Ze de beste partij voor autorijdend Nederland is.
D) Mark Rutten met zijn vrienden in de kroeg voetbal gaat kijken. (Wat wil zeggen dat ik het een geschikte vent vind)
E) Ze juist kritisch naar de uitgaven van het rijk zelf willen kijken en niet de rekening neerlegt bij de modale hardwerkende man/vrouw.
F) Als je als immigrant een positieve bijdrage wilt leveren gewoon welkom bent in Nederland. (zo niet, dan niet, lijkt mij niet meer dan logisch)
G) Ze het van de inhoud willen hebben en niet van populistische termen als "grote schoonmaak" of "massa immigratie".

Maar dat zijn mijn motivaties...

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 09, 2010 00:06

Nog even de hoofdpunten op een rij
Denk dat ik er wel uit ben.
En dan maar een coalitie van VVD-PVV-CDA
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Patrick
Guru
Guru

wo jun 09, 2010 20:02

Ahum!

Only bij de PVDA!

PVDA? daarrrrr wil je bij horen....... :?

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 09, 2010 20:19

Ik kan me haast niet voorstellen dat er nog altijd mensen zijn die niet weten welke partij het voor ze gaat worden. :?

B) Ik ze, door de maatregelen die ze financieel willen treffen, wel mijn belastingcenten toevertrouw.
D) Mark Rutten met zijn vrienden in de kroeg voetbal gaat kijken. (Wat wil zeggen dat ik het een geschikte vent vind)
E) Ze juist kritisch naar de uitgaven van het rijk zelf willen kijken en niet de rekening neerlegt bij de modale hardwerkende man/vrouw.
F) Als je als immigrant een positieve bijdrage wilt leveren gewoon welkom bent in Nederland. (zo niet, dan niet, lijkt mij niet meer dan logisch)
G) Ze het van de inhoud willen hebben en niet van populistische termen als "grote schoonmaak" of "massa immigratie".

+1

en de H) is van hypotheekrenteaftrek.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

gtj1600
Guru
Guru

wo jun 09, 2010 20:38

heb de kies en stemwijzer gevolgd...pvv.. :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 09, 2010 20:54

Ik zie het liefst VVD-PVDA-D66/CDA? (in ieder geval niet PVV/Geert Wilders)

Ik ben nog altijd een groot voorstander van het samen oplossen van problemen en het samen zorgen voor elkaar. Maar ook mag/moet er zeker wat gedaan worden aan onnodig gebruik van subsidies en uitkeringen. Maar de hypotheekaftrek kan niet ineens heftig aangepast worden. Daarmee help je het land ook alleen maar om zeep. Vooral de Modalen hebben dan zeker een probleem. Voor velen kan het huis/onderhoud ervan dan niet eens meer betaald worden... :cry:

Laten we het hier maar op houden; ik ben blij dat ik er niet voor hoef te staan. Je doet het als politicus toch nooit goed. Of je nu Job Cohen, Mark Rutte of Geert Wilders heet. Je kunt niet alles nakomen waar je voor staat...

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

wo jun 09, 2010 20:56

+1

en de H) is van hypotheekrenteaftrek.
Je puntje H stond er toch al (zie A)?

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 09, 2010 20:59

Je puntje H stond er toch al (zie A)?
Ja, maar we hebben 2 huizen in de verkoop, dus hoop ik ook dubbel op het behoud van de aftrek.

oke, oke....missertje. Of een kort geheugen.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Terug naar “Het Forum Café”