En het kan nog erger...
Ik werd gesneden door een golfje met mannetjes met pet, ze stonden op de baan voor rechtdoor en ik voor linksaf maar
vonden het toch nodig mij net voor het stoplicht te snijden.
Ik seinde even met mijn licht (was toch een gevaarlijke situatie) en werd daarna klem gereden op de oprit naar de snelweg.
Tja achteraf kun je misschien zeggen rij er omheen of rij achteruit maar ik kan je garanderen dat je dat op dat moment niet doet.
Er sprongen 2 gasten uit waarvan 1 met knuppel en 1 met mes, resultaat : kapotte voorruit en zijruit en een doodsbedreiging met mes bij een vriend van mij.
Gelukkig kenteken gezien en meteen door iedereen laten onthouden en opschrijven (zaten met z'n vieren in auto).
Ze deden bij het wegrijden snel lichten uit maar dat was al te laat
Het gaat allemaal zo snel (en die gasten hadden "toevallig" de knuppel al klaar liggen voorin de auto) dat je geen tijd hebt om te handelen.
Gewoon lekker in de auto blijven zitten en rustig blijven, niet provoceren...
We hebben toen meteen de politie gebeld en die hebben de het kenteken nagetrokken (goh ze wisten al bijna meteen wie het waren).
die gasten zijn opgepakt en hebben allemaal een flinke straf gehad

en meteen zijn de kosten van het vervangen van de ruiten
verhaald op die gasten (E 50,- eigen risico van mij en een dikke E 500 ,- voor de vervanging van de ramen bij carglass dus de
verzekering was ook blij).
Als je zoiets meemaakt gewoon dus kenteken opschrijven en aangifte doen, laat ze maar lekker zweten bij de rechtbank.
Geen eigen rechtertje spelen want daar snij je jezelf toch mee in de vingers.