Raimon
Guru
Guru

RE: Dat vraagt om klappen.

do dec 15, 2005 10:15

Echt laffe praktijken dit... En als 'slachtoffer' hou je er toch lange tijd een rotgevoel aan over.. Heb ooit iets vergelijkbaars gehad met iemand die aan het bumper kleven was... Toen ik mijn rem aantikte om hem te 'waarschuwen' sprong ie bij het eerste stoplicht uit z'n auto om een hoop dreigementen uit te braken. Veelal gefrustreerde kereltjes die geen drol bereikt hebben in hun leven en dat op zo'n wijze uiten... Of patsertjes die zich willen bewijzen tegen over hun maten... Hoe dan ook: uitermate kansloos!

Maar goed, hopelijk kan je er nog wek van maken! Sterkte!
156 SW 1.9 JTD

edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do dec 15, 2005 10:58

En het kan nog erger...

Ik werd gesneden door een golfje met mannetjes met pet, ze stonden op de baan voor rechtdoor en ik voor linksaf maar
vonden het toch nodig mij net voor het stoplicht te snijden.
Ik seinde even met mijn licht (was toch een gevaarlijke situatie) en werd daarna klem gereden op de oprit naar de snelweg.
Tja achteraf kun je misschien zeggen rij er omheen of rij achteruit maar ik kan je garanderen dat je dat op dat moment niet doet.
Er sprongen 2 gasten uit waarvan 1 met knuppel en 1 met mes, resultaat : kapotte voorruit en zijruit en een doodsbedreiging met mes bij een vriend van mij.
Gelukkig kenteken gezien en meteen door iedereen laten onthouden en opschrijven (zaten met z'n vieren in auto).
Ze deden bij het wegrijden snel lichten uit maar dat was al te laat :o
Het gaat allemaal zo snel (en die gasten hadden "toevallig" de knuppel al klaar liggen voorin de auto) dat je geen tijd hebt om te handelen.
Gewoon lekker in de auto blijven zitten en rustig blijven, niet provoceren...
We hebben toen meteen de politie gebeld en die hebben de het kenteken nagetrokken (goh ze wisten al bijna meteen wie het waren).
die gasten zijn opgepakt en hebben allemaal een flinke straf gehad :D en meteen zijn de kosten van het vervangen van de ruiten
verhaald op die gasten (E 50,- eigen risico van mij en een dikke E 500 ,- voor de vervanging van de ramen bij carglass dus de
verzekering was ook blij).

Als je zoiets meemaakt gewoon dus kenteken opschrijven en aangifte doen, laat ze maar lekker zweten bij de rechtbank.
Geen eigen rechtertje spelen want daar snij je jezelf toch mee in de vingers.

ikke
Advanced Member
Advanced Member

do dec 15, 2005 11:04

Trieste wereld zeg, hier moeten ze buiten gewoon hoge straffen op zetten, dit soort ... is een gevaar voor anderen, opsluiten en sleutel weg gooien :evil: :evil: :evil:

Ruud33 16V

do dec 15, 2005 11:09

hier moeten ze buiten gewoon hoge straffen op zetten

Idd.. maja zeg jij dat even tegen Balkellende en al die andere slaaptabletten in de politiek :?

MadMets

Re: RE: Dat vraagt om klappen.

do dec 15, 2005 11:28

Als je zoiets meemaakt gewoon dus kenteken opschrijven en aangifte doen, laat ze maar lekker zweten bij de rechtbank.
Geen eigen rechtertje spelen want daar snij je jezelf toch mee in de vingers.
In jouw geval liep het best gunstig af ja. Maar met 3 getuigen bij je sta je zowiezo al een stuk sterker. Ik was alleen op een verlaten snelweg. Als het tegenzit komt het neer op onvoldoende bewijs.

Ruud33 16V

do dec 15, 2005 11:56

Ja en dat blauwe oog heb je jezelf zeker geslagen!!! Wat is het toch een kloteland... Moet eerst een burgeroorlog uitbreken volgens mij voordat er iets verandert...

Hetzelfde gedoe met die gehandicapte vrouw die mishandeld was en waarvan haar hondje was opgehangen. Het hele land in rep en roer, Wilders bied 10.000 euro voor de gouden tip, politie zet groot onderzoek in (zeggen ze) en vervolgens hoor je er nooit niks meer van....

Als het zo moet in dit land dan ga ik binnenkort ook maar eens een knuppel in mijn 33 monteren denk ik...

SPIDERVELOCE1750

do dec 15, 2005 12:03

Sterkte dermee jongen . Inderdaad een verschrikking dit soort dingen . Mischien in het vervolg eerst oogcontact zoeken met de tegenpartij voor je begint te dollen . Niet alle mensen zijn blijkbaar zo goedgemutst als jij :wink:

Idd.. maja zeg jij dat even tegen Balkellende en al die andere slaaptabletten in de politiek :?
Onze Gentse furie doet alleszinds al goed haar best :wink:

Kristal

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

do dec 15, 2005 12:10

KEI HARD AANPAKKEN DIE LUI!

Aangifte doen is een goed begin. Meteen ook een loodzware schadeclaim neerleggen. Laat je werkgever ook een schadeclaim neerleggen wegens schade door het niet kunnen werken etc etc. Laat ze maar bloeden de ratten.

Dit heb ik ook helaas meerdere keren meegemaakt. Men is wat opgefokter hier in het westen. Ik ben ook maar een klein mannetje dus uitstappen heeft niet zo heel veel zin :wink: Er recht op in rijden als ze uitstappen werkt echter verbluffend goed :twisted:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

ciclista
Guru
Guru

do dec 15, 2005 12:47

Echt laffe praktijken dit... En als 'slachtoffer' hou je er toch lange tijd een rotgevoel aan over.. Of patsertjes die zich willen bewijzen tegen over hun maten... Hoe dan ook: uitermate kansloos!

Maar goed, hopelijk kan je er nog werk van maken! Sterkte!
Ik ben het helemaal met het verhaal van Raimon eens, maar mijn conclusie is
een hele andere:
Zorg dat je onopvallend van A naar B komt. Flitsen, vinger opsteken en
remlicht aantikken doe ik helemaal nooit meer. Afgeleerd.

Ik vind het verhaal van MadMets eigenlijk een beetje naief:

In wat voor wereld leven we eigenlijk: Precies in zo'n wereld leven we dus:
save your ass: 'ze' leren er echt helemaal niks van en jij slaapt een
nacht niet, is het niet waard, sometimes you win, this time you lose. Het
verhaal van edwin van poeier is een duidelijke illustratie.

We zijn hier gemiddeld waarschijnlijk redelijk brave burgers met een wat
naief rechtvaardigheidsgevoel, we vergissen ons dus in hoe aggresief de
petjes kunnen zijn: de kans dat je daar verweer tegen hebt is vrij
klein, ik gok dus niet meer.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Raimon
Guru
Guru

do dec 15, 2005 12:51

Precies. Ik heb het ook door schade en schande afgeleerd. Was altijd de eerste die vooraan stond als er wat aan de hand was, maar mooi niet meer. Zoals het tegenwoordig gaat mag je God op je blote knieen danken als je er met een klap voor je gezicht van af komt... Ben nog iets te jong om een eikenhouten pyama aan te trekken, dus ik denk tegenwoordig twee (tot tien) keer na...
156 SW 1.9 JTD

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 15, 2005 12:54

Ja en dat blauwe oog heb je jezelf zeker geslagen!!! Wat is het toch een kloteland... Moet eerst een burgeroorlog uitbreken volgens mij voordat er iets verandert...

Hetzelfde gedoe met die gehandicapte vrouw die mishandeld was en waarvan haar hondje was opgehangen. Het hele land in rep en roer, Wilders bied 10.000 euro voor de gouden tip, politie zet groot onderzoek in (zeggen ze) en vervolgens hoor je er nooit niks meer van....

Als het zo moet in dit land dan ga ik binnenkort ook maar eens een knuppel in mijn 33 monteren denk ik...
Tja, dat blauwe oog is allang weer weg, ALS de zaak al voorkomt natuurlijk. Krom is dat toch allemaal, zo'n voorval schijnt straffeloos te kunnen passeren, maar 53 km/h rijden waar 50 mag is altijd kassa. Maar goed, dan kun je je wel druk blijven maken.

Overigens: met bang zijn is af en toe niks mis. Da's een belangrijk onderdeel van je zelfbehoud... Liever gezond, ongeschonden en bang dan zogenaamd dapper vanuit een ziekenhuisbed of erger, toch? Sterkte met de aangifte...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 15, 2005 13:02

Overigens: met bang zijn is af en toe niks mis. Da's een belangrijk onderdeel van je zelfbehoud... Liever gezond, ongeschonden en bang dan zogenaamd dapper vanuit een ziekenhuisbed of erger, toch? Sterkte met de aangifte...
=D>
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

alfaRob33

do dec 15, 2005 13:49

ik wordt eerder bang van die mensen die allerlei kappriolen uithalen om maar voor te blijven
in z'n "wedstrijdje" , over vluchtstrook, link&rechts door het verkeer zigzaggen, tot en met middenbermkrossen [-(
gaat vast 9 x goed en gaat waarschijnlijk maar 1x Fout,...oke ik ben ook niet heilig...Geweest, ik heb mijn tijd gehad
alle argumenten en met namen die van Raimon en Ciclista =D>

Tegenwoordig kan het niet meer, gefrustreerde lui, te druk verkeer en (politie lasergun's)
in mijn werk kon je z'n vijf jaar terug nog een dolletje of leuk praten met de mensen, tegenwoordig [-(
zelfs een goedemorgen/middag/avond komt bij de meeste niet eens meer uit hun strot..helaas maar waar
en ja voor 0,80 euri cent kan je ook nog een knal voor je kanis krijgen....
gelukkig is niet alles somber in het leven en zijn er genoeg mensen waar wel mee is om te gaan
in het verkeer even 3x kijken wie naast je staat en gewoon lekker laten gaan.....ze kunnen beter over je Fiets lullen
dan over je ........dan andersom

Robert 75 V6

do dec 15, 2005 14:01

Het is maar te hopen dat dat stelletje lamlendelingen bij de plisie er wat aan doet. Bovendien vind ik zelf dat de straffen op dit soort idioterie veeeeeeeeeeeeeeel zwaarder moeten worden. Punk M@therf#$ers die dit soort dingen doen moeten hiervoor bloeden,

of moeten we gewoon daar vaak met z'n tweetjes gaan rijden

MadMets

do dec 15, 2005 14:15

of moeten we gewoon daar vaak met z'n tweetjes gaan rijden
Goed plan. Als je niet steeds aan 't werk was. :mrgreen:

K'heb trouwens een nieuwtje: Ik kom net van het politie bureau om nog wat informatie te krijgen. Het blijkt dus dat de aangeklaagde het recht heeft om zijn proces verbaal in te kijken. Daarin staan jouw complete adresgegevens. Maar zoals bekend, als je zijn gegevens wil hebben krijg je te maken met "recht op de privacy". Ik hoop dus op eigen houtje z'n adres in DH te kunnen achterhalen voordat de dreigementen gaan komen. Anonimiteit is schadelijker dan men denkt. :(

Terug naar “Het Forum Café”