ff off-topic.... de Laan van Groenewegen gaat nu toch gewoon de sluiproute worden... of sluiten ze meer af dan ik weet?Dat zeg je waarschijnlijk goed. Knaken. Hier in Delft ook een paar van die gasten in het College. Geven goud geld uit aan onderzoekjes om hun idealen te kunnen verwezenlijken, en als de resultaten dan geen steun bieden aan hun plannen verdwijnen ze zo de schredder in. D'r ligt hier nou iets bij de Raad van State en de gemeente heeft alsnog de schop in de grond gestoken onder het motto dat als ze de bedoelde afsluiting niet mogen realiseren ze in ieder geval het sluipverkeer waarvan ze weten dat het niet bestaat (want tegenvallend rapport in de schredder) gaan "ontmoedigen". De rekening (OZB) zal hier binnenkort wel in de bus vallen. Maar vooralsnog kan ik nog gewoon naar mijn huis en ook de garagebox waar de auto van december tot en met februari verplicht moet overwinteren, dus het valt allemaal best mee.Dan nog zal er altijd het verschil tussen 'gelijk hebben' en 'gelijk krijgen' zijn... Bedenk goed dat t om een knakenkwestie gaat.
Bij waar ze deze regels bedenken, dus de lokale politieke partijen...bij een meerderheid voor de regel kun je nog anders gaan stemmen.... of zelf de politiek in gaan, met een partij met één standpunt, dat kan redelijk succesvol zijn in RotterdamAls je de regel/wetgeving zelf in twijfel trekt moet je het dus niet op bestuursrechtelijk niveau aanpakken. Waar wel?? Geen idee.....
Ik heb het ooit nagevraagd en op grond van die U9-vermelding zou ik voor mijn auto dus een groene sticker kunnen krijgen.Voor de meeste steden heb je een groene sticker nodig en die krijg je over t algemeen niet bij een benzine auto van VOOR 31 december 1992, tenzij de auto toen al aan EURO-2 deed, dan krijg je een rode maar daar heb je niks aan.Maar er staat wel U9 op het kenteken, dus dan mag het. Om dezelfde reden mag-ie ook een willekeurige Duitse binnenstad in.
Is best streng, je kunt t proberen maar de kans dat je een groene krijgt is dus niet heel groot.
Ja die plannen zijn definitief. In Utrecht worden volop boetes uitgedeeld. Er lopen wel dingen als proefprocessen die sommigen willen uitlokken maar zolang daar geen behandeling of uitspraak is blijven de regels zoals ze zijn. In Rotterdam bestaat een milieuzone ook al. Maar die is vnog vrij klein en geldt geloof ik alleen voor vrachtverkeer. Per 1-1-2016 wordt de zone flink uitgebreid (bijna heel de stad ten noorden van de Maas en binnen de ring) en gaat ook gelden voor personenwagens en bestelwagens. Nu is zelfs al bekend dat de regels nog verder aangescherpt gaan worden. Per 1-1-2016 worden diesels met DET vóór 1-1-2001 geweerd. Per 1-1-2018 geldt dat voor diesels met DET vóór 1-1-2005. Dus over twee jaar wordt de bouwjaargrens met vier jaren aangescherpt. Inderdaad zijn of komen er sloopregelingen in Rotterdam, of die interessant zijn weet ik niet.Zijn de plannen al definitief? In Utrecht is het niet zo,n succes gebleken. Sowieso zijn de 40 plus auto,s vrijgesteld. Daarnaast kun je een sloopsubsidie krijgen ook een ontheffing als je aantoonbaar ondernemer bent, Is de uitslag van het proefproces al bekend daar?
Ik weet niet waarin je rijdt maar misschien is die subsidie interessant. Zoiets zal Rotterdam toch ook wel geven.?
Anders gewoon inruilen voor een benzine barrel=problem solved toch?
Waar heb je dat gezien? Want ik lees dat een ontheffing voor de milieuzone 35 euro kost voor een termijn van maximaal een jaar.Yeah... Er staat ook iets van dat als je kan aantonen dat jouw auto schoner is dan een auto die wel legaal in de milieuzone mag rijden, hetgeen natuurlijk een wassen neus is aangezien we nu eenmaal zoiets hebben als een slurptax, dat je dan een ontheffing kan aanvragen. Maar dan blijkt vervolgens dus dat aan zo'n ontheffing wel kosten verbonden zijn (voorgesteld ~180 euro per jaar). Dus even kort door de bocht: als je een 75 uit begin '92 hebt moet je hemel en aarde bewegen om de stad in te kunnen rijden en jaarlijks aftikken, terwijl als je er eentje van de tweede helft '92 hebt heeft de RDW daar gratis en voor niks U9 op het kentekenbewijs bij gezet en heb je geen enkel probleem.
Een beetje jurist moet daar toch desnoods in Straatsburg iets mee aan kunnen vangen? Iets over gelijke gevallen en zo. Want reken maar dat er behalve dat stukje administratie bij de RDW er geen enkel verschil bestaat tussen een auto die in Milaan op 30 juni van de band rolde en eentje die op 1 juli van de band rolde. Los van het feit dat ze op dat moment nog niet in Nederland waren.
Het beste politieke systeem is een milde dictatuur. Tenminste, als je zelf de dictator bent of aan diens kant staat.Mooi he? Democratie...
Dat is voor de huidige milieuzone voor alleen vrachtwagens. Op de gezonderelucht site staat het bedrag 178,20 genoemd dat geldt voor de algemene milieuzone per 1-1-'16. En leuk ook: als ze je aanvraag afwijzen ben je nog steeds dat bedrag kwijt.Waar heb je dat gezien? Want ik lees dat een ontheffing voor de milieuzone 35 euro kost voor een termijn van maximaal een jaar.
Het beste politieke systeem is een milde dictatuur. Tenminste, als je zelf de dictator bent of aan diens kant staat.Mooi he? Democratie...
Democratie is eigenlijk ook dictatuur maar dan van de meerderheid