16vAlfa33

RE: Opzegbrief, zou het werken?

di okt 25, 2005 20:23

:lol: :lol: 8)

hahaha tja, of maar verhuizen naar een ander land, kan bijna niet erger dan in Nederland...

ook leuk hoe ze de wegenbelasting gewoon verdubbelen als je te laat bent...
ben tegenwoordig maar netjes op tijd, ik gun het ze gewoon niet

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di okt 25, 2005 20:37

Heb me nooit opgegeven als abbonee, krijg wel telkens van die blauwe enveloppen :(
Slechte administratie daar bij die zotte 8)

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di okt 25, 2005 21:43

Hmmmmm,
Kreeg toch anders flink restitutie.....
Dat zijn weer wat onderdelen?
(helaas, is al op nog voor t binnen is :roll: ) :roll:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Jorix

Re: RE: Opzegbrief, zou het werken?

di okt 25, 2005 21:50

...Kreeg toch anders flink restitutie.......
Geloof mij maar: je krijgt nooit zomaar geld van de belasting. Misschien dat je een beetje terugkrijgt van wat je eerder teveel betaald hebt. Het is ook niet voor niets een teruggave...

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 26, 2005 00:27

Er is maar één oplossing; Goed je huiswerk doen en dan afhankelijk van je eigen situatie het beste land kiezen om fiscaal asiel aan te vragen!

Je komt vrijwel altijd beter uit dan in Nederland! Lekker hier blijven als je je het kunt veroorloven, anders vertrekken!
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Jorix

wo okt 26, 2005 09:07

Er is maar één oplossing; Goed je huiswerk doen en dan afhankelijk van je eigen situatie het beste land kiezen om fiscaal asiel aan te vragen!

Je komt vrijwel altijd beter uit dan in Nederland! Lekker hier blijven als je je het kunt veroorloven, anders vertrekken!
Jup, qua belastingen zal het snel beter zijn dan in Nederland. Voor de rest is Nederland denk ik helemaal zo gek nog niet ;)

kroehlur

wo okt 26, 2005 10:47

Tsja...

Ga maar eens lekker in .dk wonen.

Denmark

Central gvt 13,9%
Sub-central 27,0%
Combined 40,9%
Employee SSC 10,6%
´All-in´ 51,5%

Employer SSC 0,3%
Total tax wedge 51,6%

Netherlands

Central gvt 22,3%
Sub-central 0,0%
Combined 22,3%
Employee SSC 17,1%
´All-in´ 39,4%

Employer SSC 9,0%
Total tax wedge 44,3%

SSC=Social Security Contribution

Bron OECD

Hier te downloaden (Micro$oft Excel document).

Jullie (wij) zitten op een 18de plek binnen de OECD landen, dus niet zeuren jongens.

Iets heel anders is natuurlijk wat je voor je centen krijgt!!!!

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 26, 2005 11:52

Dat is nog eens een interessante link :!:

Australië: 30,3% plus gratis ZON en HEEL VEEL ruimte :-k
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

duke
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 26, 2005 12:10

Tja, we wonen nu eenmaal in de Westerse wereld en die wereld is gewoon duur. Maar we krijgen er ook veel voor terug. Hoe je het ook draait of keert we wonen in een land (zowel Nederland als België) met een goede verkeersinfrastructuur. Je kan wel zeuren over verkeersboetes, snelheidsbeperkingen, ingewikkelde verkeerssituaties en noem maar op, maar er zijn heel wat landen waar het stukken slechter aan toe gaat op dat gebied. Ook onze ziektekosten worden voor een groot stuk terugbetaald daar kan je in andere landen naar fluiten. Zelfs de VS kan daar niet aan tippen. Denk ook maar aan subsidies voor allerlei zaken om nog maar te zwijgen wat de staat allemaal doet om onze kinderen een goede opleiding te garanderen in de scholen.
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 26, 2005 12:12

kroehlur

wo okt 26, 2005 12:30

Nou - dat de ziektekosten vergoed worden? Vanaf volgend jaar worden de premies toch ongeveer 3-4 keer zo hoog in de ziekenfonds als nu dus je betaalt er toch zelf voor naast je belasting.

Dat de opleiding van de kinderen gratis is? Je moet toch voor boeken bv. betalen voor de jongste. Dat is gauw tussen de 1000 en 2000 euri per jaar. Als je naar het universiteit gaat moet je collegegeld betalen. Das ook niet nix. Op die manier heerst er toch een groot gebruikersbetalings beleid in dit land - dinge die je toch zou verwachten dat ze door de belastingscenten werden betaalt - dat of je belastingspercentage moet eigenlijk lager zijn.

Ik vond, in het begin, toen ik hiernaartoe verhuisde, dat het in Nederland beter in elkaar zat dan in Denemarken. Nu weet ik het niet meer. Belasting is even hoog maar de kosten zijn fors gestegen de laatste jaren en dat merken wij.

Wij betaalden daar een stuk meer belasting, maar we kregen ook heel veel terug. Ziektekosten zijn nihil. Opleidingen zijn echt gratis - boeken leen je van de school en collegegeld bestaat niet. Infrastructuur is uiterst fijn - kwaliteit van de treinen bv. zijn een stuk hoger dan hier en de wegen zijn ook een stuk beter (maar dan ook veel minder verkeer wat ook scheelt).

Of het beter is? Je moet groot denken in dat soort zamenleving want je moet verder dan jezelf denken. Vragen zoals: "Warom moet ik voor andermans kinderen betalen?" of "Warom moet ik voor de ziekenhuisen betalen? Ik ben nooit ziek!" moet je niet stellen want dat is het principe niet.

Ik merk hier wel, dat veel mensen dat sort vragen stellen en als je zo denkt moet je eerder in een amerikaans type zamenleving gaan wonen - ieder voor zich en geen overheid die zich erin gaat mengen.

Dat ze daar toch zo veel belasting betalen....... :roll:
Politieman van de wereld spelen kost wat, hé?

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 26, 2005 19:11

Ik zit er ook aan te denken om naar België te emigreren. Er is daar ieder weekend feest, lees ik hier. En er zijn veel Alfabezitters daar. En fiscaal schijnt het ook nog eens voordelig te zijn. :biggrin:

Koen
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 26, 2005 19:19

Ik zit er ook aan te denken om naar België te emigreren. Er is daar ieder weekend feest, lees ik hier. En er zijn veel Alfabezitters daar. En fiscaal schijnt het ook nog eens voordelig te zijn. :biggrin:
Voor een Nederlander is het idd interessant om in België te wonen, voor een Belg ... fiscaal gezien niet.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 26, 2005 19:21

[Voor een Nederlander is het idd interessant om in België te wonen, voor een Belg ... fiscaal gezien niet.

Ruilen? :mrgreen:

Terug naar “Het Forum Café”