berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Rossi test voor Ferrari

zo okt 23, 2005 18:52

vergeleken bij wat die mannen in de MotoGP met hun machines doen zijn F1 rijders natuurlijk ook mietjes. Ik rij al lang genoeg motor, van vroeger 125 cc tweetakt crossers, trial fietsen, tot aan Bimota's met veeeeel te veel peekaas om te weten dat ik niet voor niks de koude rillingen krijg als ik zie hoe die mannen met de motor omgaan, en welke risico's ze nemen. Dan is daarbij vergeleken F1 een koud kunstje qua risico's voor je gezondheid......
Met bijna driehonderd een high side maken? Yuk!
liever niet :!:

Maar Rossi in F1: Cool, je ziet op de eerste foto dat ie ook gelijk aan de slag ging met de Ferrari in een poging de wegligging te verbeteren.....
:lol:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 23, 2005 21:01

Heeft iemand eens de TT Isle of Man bekeken??? Met 270+ door dorpjes; dit is pas echt
laagvliegen!!!!!! Wat een spektakel..

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 23, 2005 21:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 23, 2005 21:29

En hierbij de man van de TT Isle of Mann 26x op zijn naam gezet :shock: =D>

Afbeelding

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 23, 2005 21:48

brian Redman?

Maar geef toe, DAT zie je Schumi en Co nog niet zo een twee drie doen.........
Rossi daarentegen wel. Hij zal niet mogen van zijn verzekering en sponsors, maar ik denk wel dat ie dat ook wel een keer zou willen doen, met als insteek : Winnen! De TT van Man!!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely

GTV
Guru
Guru

Re: RE: Rossi test voor Ferrari

zo okt 23, 2005 23:10

En hierbij de man van de TT Isle of Mann 26x op zijn naam gezet :shock: =D>

Afbeelding
is dat joey dunlop :?:
die is er helaas niet meer :(

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 23, 2005 23:48

Een van de redenen dat ik nog niet aan mijn motorrijbewijs ben begonnen, een auto vergeeft een foutje en geeft je tijd te reageren, een motorfiets niet. Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik mijn auto nog niet eens altijd 100% onder controle heb laat staan een motorfiets.

Isle of Man is erg mooi, de Mille Miglia van de Motorsport, maar echt niet meer van deze tijd. Toen motoren nog niet zo goed en snel waren was het al een soort van russisch roulette. Met de snelheid van de huidige motoren is het eigenlijk pure zelfmoord.

Ik vraag me echt af of Rossi ook al mocht hij van verzekering en sponsoren hier aan deel zou nemen, hoe overtuigd van eigen kunnen hij ook is.

Ik heb de statistieken er nog niet op nagekeken maar volgens mij is de Isle of Man niet voor niks de dodelijkste vorm van motorsport.

dessalniettemin petje af en hoogste lof voor het grote hart en kunde van de deelnemers.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

duke
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 24, 2005 00:22

Er vallen ook jaarlijks doden op "Mad sunday". De dag waarop de toeschouwers ook de baan opmogen. 's nachts lekker gefeest na de races van zaterdag en dan met hun zatte botten de motorfiets op. Weliswaar kan de politie (die zich trouwens verplaatsen op een Honda CBR 900 RR Fireblade !!!) niet overal zijn en zijn er van die gekken die de echten willen imiteren. Met alle gevolgen van dien natuurlijk. Ik geloof dat het circuit trouwens 260 bochten telt.

Afbeelding

Ik noem het gewoon pure nostalgie en wees er maar zeker van dat ik er ooit eens naartoe ga om die echte onvervalste sfeer op te snuiven. De hotels zijn trouwens meerdere jaren op voorhand volgeboekt.

richting "glen helen"
Afbeelding
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 24, 2005 13:55

@Berlinista is niet Brian Redman maar de koning van Mann namelijk Joey Dunlop,tijdens zijn leven al legendarisch 8)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 24, 2005 16:24

Brian Redman is autocoureur en volgens mij is deze hevig gecrasht tijdens de
Targa Florio met een supersnelle Porsche 908 o.i.d. Ultra-lichte, supersnelle monsters
met dodelijke topsnelheden en o zo gevaarlijk. Gekkenwerk..maar ik had graag de
echte Targio Florio mee willen maken.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 24, 2005 16:41

Ah ja, dat is ook zoiets...
K heb Le Mans op video, dan zie je op een gegeven ogenblik een ferrari fout gaan, en gewoon DESINTEGREREN!, en ik heb wel eens een Porsche 917 van dichtbij gezien, en Lola's T 70. Blik! Plastic! Mega dunne buisjes...
Maar wel bergen Peekaa's en misschien 700 kg... De laatste 917s zelfs bijna 1000 pk! Whaaaaaa!

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 24, 2005 16:44

Afbeelding

Afbeelding

Deze auto's waren zo snel dat in allerijl allerlei regels werden opgesteld.
Super licht maar en enkel de voetzolen voor de vooras als bescherming zeer,
zeer gevaarlijk. Mooi stukje racehistorie.

SQUADRA LEO
Guru
Guru

ma okt 24, 2005 22:22

Het is inmiddels de omgekeerde wereld binnen de Formule 1. Waar MotoGP-coureur Valentino Rossi het afgelopen jaar te pas en te onpas aanwezig was tijdens verschillende tests van het Ferrari-team, heeft Formule 1-coureur Michael Schumacher nu besloten een MotoGP Ducati aan een test te onderwerpen.

Volgens La Gazzetta dello Sport zal de voormalig wereldkampioen vandaag de Ducati Desmosedici testen op het circuit van Mugello. Overigens rijdt The Doctor Rossi niet op deze MotoGP-machine, maar bracht het zijn ‘concurrent’ Loris Capirossi dit jaar twee zeges.

Naar verluidt heeft Ferrari-teambaas Jean Todt zijn eerste coureur toestemming gegeven om zijn geluk eenmalig op een motorfiets te beproeven. De Fransman zou wel als eis hebben gesteld dat dit gebeurde na afloop van het Formule 1-kampioenschap, én bovendien op een circuit dat Schumacher op zijn duimpje kent. De keuze voor Mugello was daarom een makkelijke, aangezien het Italiaanse asfalt beheerd wordt door de Scuderia en veelvuldig als testcircuit voor de scharlakenrode bolides wordt gebruikt.

De Ducati-test voor Schumacher gaat met veel minder problemen gepaard dan de diverse tests die meervoudig MotoGP-kampioen Rossi voor Ferrari heeft uitgevoerd. Waar de Italiaan regelmatig in de clinch lag met zijn sponsoren, kan Schumacher rekenen op een positieve respons. Zowel Ferrari als het Ducati-team dragen dezelfde rode kleur, maken gebruik van Bridgestone-rubber, worden gesponsord door Malboro en kennen in Magneti Marelli dezelfde partner in elektronica.

De test van Schumacher zal hoogstwaarschijnlijk eenmalig zijn, daar de Duitser geen ambities heeft binnen deze discipline van de motorsport. “Ik op een motorfiets? Waarom niet”, grapte de Duitser. “Als Valentino een Ferrari test, dan kan ik ook wel een keer op een motorfiets”, luidt zijn verklaring. De Ferrari-coureur zal morgen overigens weer voor zijn huidige werkgever in actie komen op het circuit van Fiorano, alwaar teamgenoot Rubens Barrichello vandaag zijn allerlaatste diensten aan

Afbeelding

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 24, 2005 22:41

Mijn vader draaide vroeger elpees thuis met het geluid en het commentaar van de races van the Isle of Man. Toen was ik een jaar of 6 toen dat helemaal in was. Werkelijk supergaaf om via een elpee een race te volgen. Ik zou niet weten hoe deze verslaggevers heetten maar het was rond 1974. Kent iemand zulke platen van vroeger???

duke
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Rossi test voor Ferrari

ma okt 24, 2005 23:31

Het is inmiddels de omgekeerde wereld binnen de Formule 1. Waar MotoGP-coureur Valentino Rossi het afgelopen jaar te pas en te onpas aanwezig was tijdens verschillende tests van het Ferrari-team, heeft Formule 1-coureur Michael Schumacher nu besloten een MotoGP Ducati aan een test te onderwerpen.
Waarschijnlijk met wieltjes aan de motorfiets. :lol:
Wees er maar zeker van dat van deze stunt geen foto's bestaan.
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Terug naar “Het Forum Café”