B-lex
Guru
Guru

Re: RE: Bijna ongeluk

za mei 12, 2012 11:44

Of die op een doorgaande weg met bochten hun knipperlicht gebruiken in de bochten... :?
Daar heb ik mezelf ook al eens op betrapt Remco :lol:
Meer een automatisme denk ik. Op dezelfde dag, 's ochtends iemand uitlachen die dat doet, 's middags in diezelfde bocht hetzelfde doen :oops:
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 13, 2012 13:51

Dat gebeurt mij ook weleens ja, en dan ook gewoon in een bocht waar ik toch een paar keer per week kom :oops:
Je hebt wel een punt, als de auto van recht komt kun jij moeilijk zijn rechterknipperlicht zien..maar..
-Of hij heeft sowieso voorrang, dus je moet wachten tot die persoon voorbij is, of afgeslagen, aangezien hij van rechts komt of voorrangsweg..
-Als jij op een voorrangsweg zit en er komt een auto van jouw rechterzijde, heb jij er niks mee te maken wat de bestuurder van rechts gaat doen, aangezien hij/zij jou voorrang moet verlenen (=
Tenzij je zelf linksaf wilt, dan kom je elkaar niet tegen als de ander rechtsaf slaat ;)
Op een rotonde vind ik het meestal wel goed zichtbaar of er richting aan wordt gegeven ofniet.. Daarbij, hoeveel tijd win je met die 2 seconden eerder vertrekken?
Nouja, twee seconden dus :lol: Nee vind het gewoon irritant om voor de kat z'n k.. te stoppen elke keer. Net als voor die figuren die géén richting aangeven als ze van links komen (bij een rotonde; en waarbij je dus wél dat rechter knipperlicht kan zien) :evil:

Ohja, nog een leuke: sommige mensen geven richting naar rechts aan als ze de rotonde op rijden, want bij die actie slaan ze rechtsaf. Die zien een rotonde schijnbaar als een hele reeks T-kruisingen. En dan wel doorrijden naar de tweede of derde afslag :schrik:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Bijna ongeluk

zo mei 13, 2012 14:09

Linker knipperlicht aanzetten op een rotonde vind ik anders ook niks... netjes om aan te geven waar je heen gaat maar niet echt nuttig. Bovendien krijgt het gros van de mensen het niet voor elkaar om fatsoenlijk het knipperlicht weer uit te doen en naar rechts aan te doen op hte goede moment.... :roll:

In mijn ogen kun je het knipperlicht het beste alleen gebruiken als je daadwerkelijk van richting gaat veranderen of van rijstrook gaat wisselen. Dus net voor je de rotonde afgaat, voor je in gaat halen, voor je de afrit neemt en voor je die inrit indraait.

Moet je trouwens voor de gein eens kijken wat er tegenwoordig allemaal aan verkeersborden staat en wat een uitzonderingen-bordjes daar vaak onderhangen.... De helft van die borden kun je zo al weghalen. :? Daar zouden ze eens iets aan moeten doen. Gewoon alles simpeler maken en een verplichte theorie opfriscursus elke 10 jaar.

Snelheid is ook zoiets... je hebt nu 30, 50, 60, 70 ,80, 90, 100, 120 en 130 km/u wegen. :shock: Maak dat ook duidelijker/eenvoudiger en maak er gewoon 30 km van voor woonerven e.d., 50 voor de rest van de bebouwde kom, 80 buiten de bebouwde kom , 100 op autowegen en 130 op de snelweg.

Maar zolang er allerlei ambtenaren hier onderzoek naar kunnen doen hebben ze werk en ze dekken zichzelf wel zo in dat ze niet zonder werk komen te zitten.. :roll:

Leuk man politiek... :evil: Lang leve het gezonde verstand... Jammer dat je er niets aan hebt in deze democratie. :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 13, 2012 14:21

Snelheid is ook zoiets... je hebt nu 30, 50, 60, 70 ,80, 90, 100, 120 en 130 km/u wegen. :shock: Maak dat ook duidelijker/eenvoudiger en maak er gewoon 30 km van voor woonerven e.d., 50 voor de rest van de bebouwde kom, 80 buiten de bebouwde kom , 100 op autowegen en 130 op de snelweg.
Nou je het daar zo over hebt... vaak staat ook in het klein de ter plaatse geldende maximum toegestane snelheid op de hectometerbordjes langs auto(snel)wegen. Hier in de buurt is een autoweg (voor de kenners: de Westfrisiaweg/N302 tussen Hoorn en Zwaagdijk), waarbij enkele honderden meters voor elke kruising een snelheidslimiet geldt van 70. Na de kruising staat alleen een bord autoweg, zonder snelheidsbeperking eronder. Maar de hectometerbordjes geven nog wel 70 aan tot enkele honderden meters voorbij de kruising.

Volgens mij hebben deze bordjes echter geen rechtsgeldige waarde (een verkeersbord heeft een minimum formaat) en vervalt een snelheidsbeperking na een kruising als hij niet wordt herhaald, m.a.w. m.i. mag je na de kruising meteen weer honderd. Of moet ik ook aan de opfriscursus?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

AlfaTony
Guru
Guru

ma mei 14, 2012 09:54

Auto-ontwerpers mogen ook weleens na gaan denken, bij veel auto's zitten de knipperlichten naast de koplamp en kun je als je er schuin links voor staat (dus als jij voor een rotonde staat en de andere op de rotonde rijdt, of als je voor een kruising staat te wachten op iemand die van rechts (voorrangsweg) komt) heel slecht het rechter knipperlicht zien.
Bij nieuwe generatie auto's zie je als ze richting aangeven,
dat dan ook de mistlamp aangaat aan diezelfde zijde.
Nadeel is dat dit ook aangaat als ze een bocht nemen.
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma mei 14, 2012 10:12

Auto-ontwerpers mogen ook weleens na gaan denken, bij veel auto's zitten de knipperlichten naast de koplamp en kun je als je er schuin links voor staat (dus als jij voor een rotonde staat en de andere op de rotonde rijdt, of als je voor een kruising staat te wachten op iemand die van rechts (voorrangsweg) komt) heel slecht het rechter knipperlicht zien.
Bij nieuwe generatie auto's zie je als ze richting aangeven,
dat dan ook de mistlamp aangaat aan diezelfde zijde.
Nadeel is dat dit ook aangaat als ze een bocht nemen.
Dit gaat juist aan als ze een bocht nemen, niet als ze richting aangeven. Daardoor kan het gebeuren dat -op een rotonde- een auto aan 2 kanten een lichtsignaal geeft: links omdat ze nu eenmaal een linkerbocht maken, en rechts omdat ze rechts (..) van de rotonde af willen.

Schijnt btw "bochtverlichting" te heten... :x
It's not easy, being green (kermit)

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma mei 14, 2012 10:15

@@pm..ik hou daar idd ook de borden aan.

@giuliettaevo..woonerven mag je stapvoets en als het bord woonerf binnen vijf meter van een kruising staat heb je ook geen voorrang daarvandaan...
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Terug naar “Het Forum Café”