Zoveel is 17.500 km per jaar nou ook weer niet, dat je niet selectief zou kunnen rijden, hoor. Hangt allemaal van je km's per jaar af.Uiteraard, 70.000 kilometer en alleen maar zon.
Zoveel is 17.500 km per jaar nou ook weer niet, dat je niet selectief zou kunnen rijden, hoor. Hangt allemaal van je km's per jaar af.Uiteraard, 70.000 kilometer en alleen maar zon.
Absoluut waar, ik wil ook niet zeggen dat ik een SLR boven een 8C zou verkiezen.Maar dan een leuke bonusvraag: naar welk onderdeel kijken we op de 8C? IS het een relatief onbelangrijk stukje afdekpaneel, of is het een veiligheidskritisch deel in het chassis? Ook dat wordt meegenomen in de ontwikkeling. Als een bolt on, niet-structureel en niet-zichtdeel gaat roesten is dat niet iets waar de meeste autofabrikanten heel erg van wakker liggen. Desnoods vervang je het onderdeel bij de jaarlijkse beurt, als het maar goedkoop genoeg is tegenover een niet-roestend onderdeel. Bij de McLaren SLR hebben ze dan weer op de kosten bespaard door een transmissie te gebruiken die op alle fronten uit de tijd was, met als excuus dat er geen andere bak beschikbaar was die het koppel aankonDat is pas rechtlullen wat krom is in een high-end sportwagen waar de naam McLaren aan hangt, in historische context gezien.
+1Eerlijk gezegd vind ik dat er geen enkel excuus mag zijn om dit goed te praten.
Enerzijds is een hoop techniek uit de 8C afkomstig van Maserati (en in minder mate Ferrari), jongens met voldoende ervaring in het high end segment.
Anderzijds mag je van een exclusief en gelimiteerde auto die naderhand als uithangbord moet dienen enkel hoogwaardige materialen eisen.
De prijs was er dan ook naar - om van het vervelende verleden nog maar te zwijgen.
En dat heeft niets te maken met testkilometers, enkel met de gebruikte materialen.
Nee,hoor gewoon een 90 met schuifdak en zonder koffertje in het dashboard.Ik denk een 164, gezien het dash....
Nou ja... gewoon. Voor degene die weten hoe het er aan de andere kant uit moet zien....Nee,hoor gewoon een 90 met schuifdak en zonder koffertje in het dashboard.Ik denk een 164, gezien het dash....
Missertje.....Nee,hoor gewoon een 90 met schuifdak en zonder koffertje in het dashboard.Ik denk een 164, gezien het dash....
Nou.... de 164 is natuurlijk wel de opvolger van de 90. Er zijn dan ook wel wat familie trekjes te zien. Je moet ze voor de lol eens naast elkaar zetten.Missertje.....Nee,hoor gewoon een 90 met schuifdak en zonder koffertje in het dashboard.Ik denk een 164, gezien het dash....
Als productontwerper vind ik dit geval geen sprake van over- of onderengineeren, maar een kwaliteitsissue bij productie. Het roesten heeft in dit geval namelijk niets te maken met design, maar meer met een goede voorbehandeling van het materiaal en de juiste keuze en verwerking van de lak. Kwestie van iets goeds willen afleveren.Over-engineeren is in deze tijd bijna nergens meer mogelijk, er moet geld verdiend worden.