Franse auto's ook welkom op dit Italo evenement?

Ja, goed idee
9%
6
Nee zeg, schei uit
82%
55
Geen mening
3%
2
Anders (voeg je motivatie toe in reply)
6%
4

Totaal aantal stemmen: 67
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: AutoItalia France Houten??

ma aug 01, 2011 20:46

+1

vond al niet veel meer aan.

Parkeerterrein was eigenlijk het leukste.

Soort Alarm meeting dus.

gr Jan

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 01, 2011 20:52

Tja, dit is nou typisch een geval van een het probleem signaleren (AMI is al jaren een herhaling van zetten en ik geloof ook dat het bezoekersaantal terugloopt) en daar vervolgens een verkeerde conclusie aan verbinden ('Italiaans alleen brengt niet genoeg geld in het laatje, wat lijkt er op Italiaans.... eh... Frans!'). Zo verliest het geheel zijn identiteit en voelt geen van de twee doelgroepen zich echt aangsproken. Mijn voorspelling: het wordt geen succes, en in de nabije toekomst worden achtereenvolgens de eigenaren van Engelse, Zweedse, Amerikaanse en Duitse auto's er aan de haren bijgesleept, net zo lang tot er helemaal niemand meer naar toe komt...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma aug 01, 2011 21:41

ik was vorig jaar weer geweest na een paar jaar niet gaan omdat het al iedere keer hetzelfde was..maar dat was toch weer een desillusie..op de vespa's na die de plek van de alfadealer ingenomen hadden was er niks veranderd.

andere landen erbij betrekken is leuk maar dan wel met een duidelijke italiaanse grondslag..

en anders zelf met ideeen komen ter bevordering van deze beurs..want het heeft toch wel wat..
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Corrado
Guru
Guru

ma aug 01, 2011 22:01

Misschien eens een beurs met als thema de Italiaanse designhuizen zoals Pininfarina, Zagato, Bertone, Michelotti, e.d.

Dan kun je op een goede manier ook auto's uit andere landen toevoegen (dan kan een mooie BMW of Glas ook en daar is niets mis mee) en heb je vast en zeker een geweldige beurs. Alleen kans dat de Italiaanse handelaren daar niet altijd blij mee zullen zijn. Want dan kun je dus geen Giulia berlina of Fiat 1500, Lancia Flavia of Fulvia berlina meenemen...

Koen

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma aug 01, 2011 22:22

Dat zou de hele beurs misschien wel opschudden en op scherp zetten..

Natuurlijk kan je als handelaar nog met je "normale" aanbod komen maar het maakt ze misschien ook alerter op wat bijzonders..wat verfrissing is nooit weg..

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 02, 2011 08:49

van mij mag die beurs weg, de laatste keren ook alleen buiten geweest...
binnen is het veel te commercieel, wat was de entree ook alweer... 12 euro?

"een kat in het nauw maakt rare sprongen"

het zal steeds moeilijker worden dergelijke concepten te behouden, ook niet gek als je ziet dat ALARM gewoon compleet gratis is
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

di aug 02, 2011 13:34

*gaat een regenjas zoeken en een sigaar. Nog een oud peug cabriootje kopen en dan kom ik als Columbo de moordzaak op het Italie-evenement oplossen* :twisted: :wink:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

perro
Full Member
Full Member

di aug 02, 2011 14:30

Columbo wordt dan "geholpen" door Jacques Clouseau. De Pink Panther zet dan een achtervolging in en alle R4 tjes en andere franse auto's worden in puin gereden. Eind goed al goed. :wink:
Geld maakt niet gelukkig, een Supertje wel.
Een Fiat 600 Abarth trouwens ook.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: AutoItalia France Houten??

di aug 02, 2011 17:36

Columbo wordt dan "geholpen" door Jacques Clouseau. De Pink Panther zet dan een achtervolging in en alle R4 tjes en andere franse auto's worden in puin gereden. Eind goed al goed. :wink:
Dat was toch bij Louis de Funes? :lol:

OT; blij om aan jullie reacties te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben die zijn vraagtekens zet bij het aanpassen van de oorspronkelijke opzet van AMI... :idea:
Uiteraard, zoals al opgemerkt zal dit vast zn oorsprong hebben in het teruglopende bezoekersaantal / minder standhouders en zal het een 'gedwongen' noodsprong van de organisatie zijn om een breder publiek te trekken.

Jammer, ik ging er altijd graag heen> toegegeven, de laatste jaren meer en meer voor het sociale aspect (ouwehoeren :lol: ) en checken wat er op de parkings te zien was.

Als je dan inderdaad bekijkt hoe een als simpel parking meetinkje begonnen ALARM uit kan groeien tot een drukbezocht (gratis, belangrijk voor de 'Ollander! :wink: ) evenement dan denk ik dat AMI / AMF /AM pick your country :lol: zn langste tijd wel gehad heeft...

Anyway spijtig :( , grtz,fRank

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

wo aug 03, 2011 13:24

Helemaal mee eens Frank. Ik vind het altijd leuk om even te struinen, maar vernieuwing in de opzet lijkt mij beter dan fransozen te gaan introducreen.
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo aug 03, 2011 13:50

Afbeelding
It's not easy, being green (kermit)

Animale Bianco
Full Member
Full Member

wo aug 03, 2011 14:08

Denk dat liefhebbers van Franse en Italiaanse klassiekers elkaar wel kunnen vinden onder 1 dak en dat zij elkaars passie ook prima begrijpen. Daar zit het probleem volgens mij dus niet. Vind de combi juist vreemd, omdat AMI niet alleen op klassiekers gericht is maar ook op moderne auto's van de Italiaanse merken. En ik denk dat juist daar er weinig tot geen raakvlak is tussen rijders van Franse en Italiaanse auto's waardoor je een soort gespleten evenement gaat krijgen.
Spec: 258pk / 287Nm
Tune: KW Var.2 - Carbon GTA-Line tube - EtaBeta 20" Tettsut black - 225/30 R20 - SkyTune 2x TwinOval - Novitec soundpipe - Momo Millenium Evo - Ferodo DS2500 - CTF grooved discs - carbon plenum - F430 throttle body - BMC CDA

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo aug 03, 2011 14:45

Bedacht me vandaag dat pininfarina ook wat in korea had gedaan...

Afbeelding

Even over nadenken nog dan.....

met dank aan autoblog

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: AutoItalia France Houten??

wo aug 03, 2011 14:50

Bedacht me vandaag dat pininfarina ook wat in korea had gedaan...
Giugiaro ook...

Afbeelding

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 03, 2011 15:15

Ik heb helemaal niets tegen Franse auto's, sterker nog: na de Italiaanse meuk is dat waarschijnlijk de favoriete herkomst maar daar gaat het denk ik helemaal niet om: ik heb gewoon zin in een Italiaans dagje uit... :cry:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Terug naar “Het Forum Café”