mja ik heb ook geen vermoeiende baan dus het voelt ook een beetje als vrij hebben

Niet klagen hè ondernemer......BTW afdracht invoeren voor de maand januari.
Man, wat een pak knaken!![]()
Ik ga nu snel op enter drukken, dan is het weer achter de rug. (én afgeschreven...)
Patrick.
Ik klaag dus wél!Niet klagen hè ondernemer......BTW afdracht invoeren voor de maand januari.
Man, wat een pak knaken!![]()
Ik ga nu snel op enter drukken, dan is het weer achter de rug. (én afgeschreven...)
Patrick.
Die Btw centjes heb je ook bij je klanten afgetroggeld....![]()
Wij kunnen het nog per kwartaal aangeven, dat is opzich wel makkelijk maar aan de andere kant als je BTW teruggave hebt van aankopen, moet je daar wel een kwartaal op wachten, het ene kwartaal voorschieten, het volgende kwartaal pas ontvangen.Ik klaag dus wél!
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst 17K in een maandje aan BTW afdracht bij elkaar hebt geschilderd.....? Dat dacht ik al!
Wij dragen de BTW per maand af, omdat het per kwartaal niet meer mocht van de blauwebrievenbrigade.
Het vervelende is dat ik de BTW voorfinancier voor elke lambal die denkt wel een weekje of wat later te kunnen betalen!
Zojuist het bedrijfspand en de bedrijfswagens voor alle zekerheid even nagelopen, maar ik kon het woordje "bank" nergens vinden....
En toch worden ALLE ondernemers door de belastingdienst als bank gebruikt. Daar baal ik van!
Natuurlijk, zoals Geert-Jan al aangeeft, als je veel moet betalen heb je veel verdiend. Maar dan wil ik ze wel in de zak hebben op het moment dat er afgerekend moet worden, en dat is
bij leveringen die per bank betaald mogen worden lang niet altijd het geval.
Bovendien, de zuurverdiende centjes zijn al uitgegeven voordat we overmaken, en dat is natuurlijk uit oogpunt van een ondernemer erg raar.
Geert-Jan, bon appetit!
Patrick.
Volgens mij gaat hij anders:Gij zult niet stelen...
tenzij je bij de Belastingdienst werkt.![]()
Enige.haha dan ben ik dus niet de enigste,
ik ben ook hard aan het zoeken om mijn alfa mooier te maken:)