Vitorio
Full Member
Full Member

Re: RE: Het wachten is begonnen

vr feb 11, 2011 15:40

Zooo hee dat je baas je zo'n megane aandoet :oops: . Ik vind persoonlijk trouwens nix mis met een focus of een megane, maar ja bij een leasebak liggen de prio's ook wat anders. Tipje: als je dan echt een leasebak moet en het mag geen alfa zijn... Renault Megane diesel met automaat en pack Bose ... geweldige stereo, rijdt relaxt dus weinig bekeuring (goh zou ik bevooroordeeld zijn :roll: )
zowel automaat en bose is bij mij bovenbudgetair :( Binnen budget mag ik het doen met 110pk en een ingebouwde tomtom-live, ook niet verkeerd, maar het wordt hoe dan ook geen auto de me alfa zou doen vergeten...
De Megane die ik nu van en naar kantoor stuur heeft maar liefst 90 pk, maar als je je er op instelt valt er best mee te leven. Zeker als de focus het alternatief is, want die overleeft de vergelijking met de Megane niet. Als je over de tereurstelling heen bent dat 't geen Alfa wordt, valt er best met de Megane te leven denk ik.
Zo sta ik er ook in, het zou wel 110pk worden, dus nog enigszins tolerabel (heb ook een tijdje in een leon 1.6 met 105pk rondgetuft), en zolang ik zelf een hobby-alfa heb kan ik er niet al te erg mee zitten dat ik in een megane rondkar ipv een giulietta, zoiezo zou de megane stukken ruimer zijn (estate)

En de nieuwe focus... gadver... liever niet eigenlijk, moet alleen mn vriendin nog overtuigen dat de megane echt beter is dan die frod

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 11, 2011 17:07

moet alleen mn vriendin nog overtuigen dat de megane echt beter is dan die frod
Lijkt me ondoenlijk, want beter is-ie niet :lol: . Ik ben het wel met je eens dat de Focus III een gruwelijk lelijke auto is, daar niet van, maar de Megane is nog altijd geen heel goede auto.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 11, 2011 17:22

Lijkt me ondoenlijk, want beter is-ie niet :lol: . Ik ben het wel met je eens dat de Focus III een gruwelijk lelijke auto is, daar niet van, maar de Megane is nog altijd geen heel goede auto.
Ik snap niet wat men nog heeft tegen hedendaagse renaults ... ok niet het modelletje laguna nemen van voor 2004, maar voor de rest kom ik nooit gekke problemen tegen in ons wagenpark en vind ik ook niet terug in de media. Maar goed mijn beeld is dan iets meer gekleurd. Ik vind trouwens de nieuwe Fords niet eens zo lelijk en rijdt goed ... alleen die nieuwe Fusion, ik gok dat dat dashboard door een stagiair op maandagmorgen is gemaakt welke een erge voorkeur heeft voor tupperware..
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 11, 2011 17:29

Ik snap niet wat men nog heeft tegen hedendaagse renaults ... ok niet het modelletje laguna nemen van voor 2004, maar voor de rest kom ik nooit gekke problemen tegen in ons wagenpark en vind ik ook niet terug in de media. Maar goed mijn beeld is dan iets meer gekleurd. Ik vind trouwens de nieuwe Fords niet eens zo lelijk en rijdt goed ... alleen die nieuwe Fusion, ik gok dat dat dashboard door een stagiair op maandagmorgen is gemaakt welke een erge voorkeur heeft voor tupperware..
Met goede auto bedoel ik ook vooral: goed rijdende auto, over de kwaliteit op langere duur van deze Megane kan ik natuurlijk niks zinnigs zeggen. Wel heb ik laatst in een gehuurde verse Megane diesel gereden en ik ben er letterlijk onder gekropen om te controleren of er überhaupt wel rolstabi's onder zaten en zo ja, of ze wel vast zaten geschroefd. (Dat was overigens wel het geval.) Het stuur lijkt niet in mechanisch contact te staan met de voorwielen. De schokdempers vond ik ook niet al te geweldig aanvoelen, maar dat is allemaal een kwestie van smaak natuurlijk. En dan zat ik ook nog eens beroerd op de stoel (echt erbovenop, en niet een beetje er in). Het enige wat me in het interieur beviel was de stereo, die klonk prima, en dan denk ik dat het nog de goedkoopste versie was ook.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gerrets
Guru
Guru

vr feb 11, 2011 18:03

Renault (Lees PSA) is elektrisch gezien een groter drama dan de Alfa Romeo. Computers, elektrische tellerunits die er allemaal spontaan mee ophouden! Het meeste is dan wel magneti marelli maar Renault vertelt magneti marelli voor welk budget zij een computer mogen maken. En daarbij wordt rekening gehouden dat er een aantal defecten mogen optreden. Maar de kwaliteit is echt ver te zoeken. En ik spreek echt uit ervaring. Ford daarin tegen bouwt degelijke electronica maar daar gaat juist de rest eromheen kapot.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Vitorio
Full Member
Full Member

RE: Het wachten is begonnen

vr feb 11, 2011 18:42

nouja, de megane heb ik tot nu toe ook alleen proefgezeten, maar op het eerste gezicht bevielen de stoelen en het interieur me beter dan bijvoorbeeld dat van de nieuwe C-max (die je toch wel als voorbode voor de focus kan beschouwen).

Spannend rijgedrag boeit me in dit me ook niet zo veel, meer dan 115pk gaat het met mijn leasebudget toch niet worden, en uiteindelijk is ruimte en wat comfort belangrijker, voor het lekker scheuren regel ik wel een hobby alfa

En de focus.. tja ik heb er echt zo'n gevoel bij dat ik die auto echt spuuglelijk blijf vinden, terwijl ik de megane estate toch wel redelijk chique vind

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

RE: Het wachten is begonnen

vr feb 11, 2011 19:04

Mijn eerdere ervaringen met een Renault Megane pen ik hier maar niet neer.
Als je dan toch uit twee kwaden moet kiezen, zou de Focus mijn voorkeur krijgen.
(alhoewel het wel handig is dat de Renault garage hier op duw-afstand zit)

:lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

za feb 12, 2011 20:26

Met goede auto bedoel ik ook vooral: goed rijdende auto, over de kwaliteit op langere duur van deze Megane kan ik natuurlijk niks zinnigs zeggen. Wel heb ik laatst in een gehuurde verse Megane diesel gereden en ik ben er letterlijk onder gekropen om te controleren of er überhaupt wel rolstabi's onder zaten en zo ja, of ze wel vast zaten geschroefd. (Dat was overigens wel het geval.) Het stuur lijkt niet in mechanisch contact te staan met de voorwielen. De schokdempers vond ik ook niet al te geweldig aanvoelen, maar dat is allemaal een kwestie van smaak natuurlijk. En dan zat ik ook nog eens beroerd op de stoel (echt erbovenop, en niet een beetje er in). Het enige wat me in het interieur beviel was de stereo, die klonk prima, en dan denk ik dat het nog de goedkoopste versie was ook.
ja ik ging eigenlijk alweer uit van het kwalitatieve "goed" . Wat jij verteld komt me wel bekend voor, maar dan uit een megane uit de vorige serie met derrière. Als ik daarmee het terrein op kwam rijden en ik gaf een zwieper aanhet stuur, leek het alsof het stuur nog een eind doordraaide. De nieuwe versies zit ik erg goed in en stuurt aardig strak. Ik denk dat het verschil ook is dat mijn werkgever me minder aanmoedigt om die auto tot het uiterste te testen Yuri :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

za feb 12, 2011 20:29

Renault (Lees PSA) is elektrisch gezien een groter drama dan de Alfa Romeo. Computers, elektrische tellerunits die er allemaal spontaan mee ophouden! Het meeste is dan wel magneti marelli maar Renault vertelt magneti marelli voor welk budget zij een computer mogen maken. En daarbij wordt rekening gehouden dat er een aantal defecten mogen optreden. Maar de kwaliteit is echt ver te zoeken. En ik spreek echt uit ervaring. Ford daarin tegen bouwt degelijke electronica maar daar gaat juist de rest eromheen kapot.
het spijt me maar in de Renaults die op dit moment nieuw leverbaar zijn, herken ik dit punt niet terug. Oudere megane's en laguna's wel.

Terug naar “Het Forum Café”