de afgelopen twee jaar heb ik maar liefst twee mito's de nederlandse weg op geholpen, de eerste daarvan moest ik achterlaten bij een vorige werkgever.. Eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat de tweede er alleen is gekomen omdat alfa toevallig met die centenario uitvoering kwam

(anders had ik voor mn budget een normale 135pk distinctive gehad, wat ten opzichte van mijn vorige 155pk sport wel zodanig jammer zou zijn dat ik dat maar niet had gedaan), aan de andere kant is het dan ook weer zo dat als mn budget een juul had toegestaan, ik zonder twijfel daar voor had gekozen.
En ja, ik doe ook af en toe een poging mn pa een 156/159 aan te praten, maar dat wil toch niet echt, hij is nogal getrouwd met 'betrouwbare japanners', dus bij hem heb ik het stigma dat alfa's onbetrouwbare roestbakken zijn nog niet voldoende weten weg te vagen. Mocht mn broertje ooit zn rijbewijs halen en een baantje nemen (helaas een gevalletje when hell freezes over), dan zal ik em wel eens pushen dat ie een 145 moet gaan rijden

(en dan nog een laatste toevoeging, ik ga toch echt mn best doen ZSM een GTV in de garage te hebben staan)
maarre, als ik ff een kritische tegenvraag mag stellen, wat doet alfa om alfa te redden? zoals ik in de bovenste paragraaf al stelde is mijn 2e mito er puur gekomen vanwege die centenario actie, in de lease zijn alfa's gewoon vrij duur (en stiekem moet ik toegeven dat de glans van de mito toch af en toe een beetje afbrokkelt), daarnaast is het complete gamma over een paar weken (einde brera/spider) gereduceerd tot 2 hatchbacks en een sedan/station met een zeer beperkt motoren aanbod..