Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Steun Alfa Romeo en koop een nieuwe Alfa, et tu?

vr sep 17, 2010 08:31

Er zal meer verdiend worden aan de extra's en onderdelen.
Dat is de steun die ik ze ook al de laatste 8 jaar geef. Reparatie met originele onderdelen (op de waterpomp na ;) )
Nieuwe zit er niet in, Alfa heeft geen auto die op onze gezinssituatie afgestent is.
Daarnaast heb ik een werkgever welke mij een keuzebeperking oplegt qua merkkeuze :evil:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Steun Alfa Romeo en koop een nieuwe Alfa, et tu?

vr sep 17, 2010 08:35

Ik vraag me soms wel eens af (na al dat geklaag dat Alfa het niet goed doet en dat dat de schuld is van die en die) wat heb jij gedaan om Alfa te redden?... ik heb de laatste 5 jaar 2 nieuwe Alfa's gekocht[/i], omdat ik echt een liefhebber en Alfa in mijn hart, genen or whatever zit..... ik heb nu ook een gerust hart vwb steun Alfa. 8)
Zelf gekocht of waren het leaseauto`s?
Ik heb geen geld voor een nieuwe Alfa en ben al blij dat ik die ouwe meuk kan onderhouden. En ik voel mij ook niet verplicht om een nieuwe te kopen om van mijn schuldgevoel af te komen. Ik heb ook geen werkgever die mij een leaseauto tot beschikking stelt.
Maar ik voel mij nog steeds een echte liefhebber na 25 jaar Alfa rijden. Nieuw of geen nieuwe Alfa.

Chili
Full Member
Full Member

RE: Steun Alfa Romeo en koop een nieuwe Alfa, et tu?

vr sep 17, 2010 08:44

Idd. Kas,

Niet iedereen heeft hier het budget om zo maar eventjes een nieuwe alfa (lees GM ,FIAT) te kopen. Of een Lease-hok onder zijn hol geschoven te krijgen.
En daarbij, de ouwe Alfa's zijn zo goed gebouwd en betrouwbaar dat je er 10-tallen jaren rijplezier aan hebt. :^o :jumping:

En zeker niet te vergeten, vééél meer rijplezier dan die nieuwe meuk.

Ow, en nog iets. Ik ben zelf zo'n 8 jaar Alfa monteur geweest en heb ervoor gezorgd dat de ganse familie nu Alfa rijdt.

Vader: Spider 2000 coda tronca
159

Broer: Giulia Super 1300 (1750)
Alfetta 1800

Zus: 145 1.4 TS

Schoonbroer: 156 1.9 Jtd

Mezelf: 75 TS

EN allemaal 2de Hands (om nog maar te zwijgen over het ex wagenpark! 33's 156's...)

Ciao
Eerste bolide:
Renault R4 '78

Vroeger:
145 TD '94
1300 Gt junior '68
156 jtd sw '03
75 2.0 TS '88

Nu:
156 jtd sw '03
33 1.5 I.E. '93

Toekomst:

Giulietta 116 2.0?

Vroeger:

Ducati Mostro 900 carbu
Ducati 1098

Vitorio
Full Member
Full Member

vr sep 17, 2010 09:08

de afgelopen twee jaar heb ik maar liefst twee mito's de nederlandse weg op geholpen, de eerste daarvan moest ik achterlaten bij een vorige werkgever.. Eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat de tweede er alleen is gekomen omdat alfa toevallig met die centenario uitvoering kwam :twisted: (anders had ik voor mn budget een normale 135pk distinctive gehad, wat ten opzichte van mijn vorige 155pk sport wel zodanig jammer zou zijn dat ik dat maar niet had gedaan), aan de andere kant is het dan ook weer zo dat als mn budget een juul had toegestaan, ik zonder twijfel daar voor had gekozen.

En ja, ik doe ook af en toe een poging mn pa een 156/159 aan te praten, maar dat wil toch niet echt, hij is nogal getrouwd met 'betrouwbare japanners', dus bij hem heb ik het stigma dat alfa's onbetrouwbare roestbakken zijn nog niet voldoende weten weg te vagen. Mocht mn broertje ooit zn rijbewijs halen en een baantje nemen (helaas een gevalletje when hell freezes over), dan zal ik em wel eens pushen dat ie een 145 moet gaan rijden :P (en dan nog een laatste toevoeging, ik ga toch echt mn best doen ZSM een GTV in de garage te hebben staan)

maarre, als ik ff een kritische tegenvraag mag stellen, wat doet alfa om alfa te redden? zoals ik in de bovenste paragraaf al stelde is mijn 2e mito er puur gekomen vanwege die centenario actie, in de lease zijn alfa's gewoon vrij duur (en stiekem moet ik toegeven dat de glans van de mito toch af en toe een beetje afbrokkelt), daarnaast is het complete gamma over een paar weken (einde brera/spider) gereduceerd tot 2 hatchbacks en een sedan/station met een zeer beperkt motoren aanbod..

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 17, 2010 09:11

Ik heb er veeeeel meer gerepareerd en vaak gewoon van de sloop gered dan dat ik er uit elkaar getrokken heb. Als je de huidige alfa's op de weg houdt, kan de dealer en de fabriek er nog wat aan verdienen. Oprijden en weggooien is niet het behoud van het merk, want voor elke 10 alfa's die je wegbrengt, komen er echt geen 10 meer terug. Nieuwe alfa's kopen hoeft voorlopig niet, ik rijd goedkoper in mijn tweedehandsje dan in een nieuwe leasebak.

Overigens, Alfa redt je niet meer, dan had je 25 jaar geleden iets moeten doen. Tegenwoordig is het een logootje van Fiat. Ik weet niet hoe slecht het zal zijn als VAG het over gaat nemen hoor. Ik zie grotere verschillen in identiteit en techniek bij VAG als je het over de gewone consumentenmarkt hebt. Met wat geluk gaat VAG Alfa gebruiken als directe tegenhanger van BMW en krijgen we sportieve achterwielaandrijvers met duitse degelijkheid en mooi retrodesign.

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 17, 2010 10:14

Helaas is de GTA ingeruild voor een Audi RS6 Avant ivm ruimte voor het gezin
Ben ik de enige die deze niet helemaal snapt?? De RS6 is nog altijd een droomauto van mij 8) Wat is er nu schitterender dan met een volbepakte RS6 met skikoffer op het dak iedereen het leven zuur maken met zo'n dikke station 8)
Er is inderdaad niets helaas aan een RS6, behalve dat ik het jammer vind dat Alfa niet een RS6-buster in 't gamma heeft. Of iets dat er maar bij in de buurt komt.
Als ik de noodzaak voor een ruime auto en het budget voor een RS6 zou hebben...zou ik toch nog voor een Beamer 760 of Range Rover gaan. Maar dat is een kwestie van smaak. :wink:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Vitorio
Full Member
Full Member

vr sep 17, 2010 10:22

Ben ik de enige die deze niet helemaal snapt?? De RS6 is nog altijd een droomauto van mij 8) Wat is er nu schitterender dan met een volbepakte RS6 met skikoffer op het dak iedereen het leven zuur maken met zo'n dikke station 8)
Er is inderdaad niets helaas aan een RS6, behalve dat ik het jammer vind dat Alfa niet een RS6-buster in 't gamma heeft. Of iets dat er maar bij in de buurt komt.
Als ik de noodzaak voor een ruime auto en het budget voor een RS6 zou hebben...zou ik toch nog voor een Beamer 760 of Range Rover gaan. Maar dat is een kwestie van smaak. :wink:
Ik weet dat het niet eens in de buurt komt, maar gewoon een 159 3.2 kopen en bij autodelta aankloppen voor een paar turbo-tjes of superchargers?

Trenta3
Guru
Guru

vr sep 17, 2010 10:48

Om de 4 jaar koop ik een nieuwe Alfa Romeo, nog maar net de 159 omgeruild voor een GT 8)
Wat zal het binnen 4 jaar worden :?

(en tussendoor zal mijn 156 ook nog moeten vervangen worden, door een tweedehands Alfa)

Zodus ik steun Alfa Romeo :wink:
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

schummi
Advanced Member
Advanced Member

vr sep 17, 2010 11:45

Ook hier zijn er niet de euri's om een nieuwe alfa aan te schaffen en als je hem na 3 jaar inruild kan je er weer vet bijleggen .
We rijden wel in alfa van 3a4 jaar rond waar de kop vanaf is er is meer in het leven als ALFA ROMEO vindt ik .
En mijn mening is wel de meeste nieuwe alfa's zijn toch leasse wagens dus laat ons maar die de wat oudere rijden. :wink:

Dre wel leuk voor je trouwens dat je een mito hebt ik rij er over paar jaar wel 1tje :wink:

Posthumus
Guru
Guru

vr sep 17, 2010 13:12

De afgelopen drie Alfa's zijn in onderhoud bij de merkdealer, dus dat is al een redelijke bijdrage. Zodra er weer een lease-auto komt wil ik sowieso ook een Alfa'tje. MiTo of Juul maakt me dan niet uit. (Nooit meer in een Polo, zoals bij de vorige werkgever)

Verder probeer ik m'n (schoon)familie ook een zetje in de juiste richting te geven...
Al met al een kleine 6000 euro in 6 jaar tijd aan origineel Alfa-spul geïnvesteerd, denk dat op een nieuwe MiTo minder marge zit...
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr sep 17, 2010 13:22

Rs 6 is toch totaal niet te vergelijken met een Alfa?? Met je ogen dicht best een fijne auto, maar qua spanning kunnen ze nog veel van de Beiers leren daar. En als je je ogen dan ook nog eens open doen kun je toch echt noiet om een 5 serie heen lijkt me, maar smaak is nu eenmaal heel persoonlijk,
Qua Alfa is er momenteel niet bijster veel wat me aanspreekt. De Mito is grappig (smaak) om te zien maar verder is het toch heel erg wachten op een nieuwe Spider, een Nuova"ste Juul en een waardig opvolger van de toch nog steeds erg fraaie 166.
Dat iemand het buiten Alfa zoekt kan ik van harte begrijpen. Mijjn laatste nieuwe auto was trouwens een Golf 2 in 1986. Tijden veranderen en das maar goed ook. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 17, 2010 13:41

ik steun het moderne alfa niet. wel het erfgoed :wink:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Vitorio
Full Member
Full Member

vr sep 17, 2010 13:49

ik steun het moderne alfa niet. wel het erfgoed :wink:
wat ik me altijd stiekem afvraag bij dit soort opmerkingen, rij jij over 15 jaar in een mito, om vervolgens op forums te verkondigen dat je de dan huidige waterstof/elektrische/nucleaire/whatever alfa's niks vind, en lekker in oude alfa's blijft rijden?

(geen aanval, puur nieuwsgierigheid naar hoe jij dit ziet, blijf je permanent hangen op de 33, of loop je gewoon 15 jaar achter?)

wat betreft verder alfa steunen, de komende vier jaar breng ik gewoon de lease-mito naar de dealer voor onderhoud, daarna zien wel weer verder, misschien dat er op 2e hands gebied nog wat meer gebeurd, maar als het enigszins mogelijk is wil ik daar toch zelf wel veel onderhoud aan doen, de dealer zal aan mij persoonlijk niet heel veel verdienen

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr sep 17, 2010 14:02

Ik denk dat we hier en in andere clubs en op andere forums met zijn allen een aardige bijdrage leveren door ons enthousiasme voor het merk uit te dragen. Maakt niet zoveel uit of je dat doet door met een goed geconserveerde Giulia, 33, 155 of wat dan ook op een meeting te verschijnen, door een nieuwe te kopen of door binnen de ruimte die je werkgever je biedt te kiezen voor een Alfa. Direct of indirect, Alfa (Fiat) spint daar garen bij.

Des te onbegrijpelijker dat de Fiat organisatie de duizenden onbezoldigde ambassadeurs van het merk die naar Milaan kwamen voor de Centennial viering domweg heeft laten stikken en heeft afgescheept met een geknakte sigaar uit eigen doos.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 17, 2010 14:05

(geen aanval, puur nieuwsgierigheid naar hoe jij dit ziet, blijf je permanent hangen op de 33, of loop je gewoon 15 jaar achter?)
ik denk niet dat alfa weer boxers gaat maken... nee, misschien ben ik nog meer 33-gek dan alfa-gek. kleine kanttekening is wel dat ik nog geen andere alfa heb mogen bezitten.
wat echter wel als een paal boven water staat is dat ik moderne auto's (vanaf 2000) gewoon niet lekker vindt rijden. het gevoel ontbreekt me.
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Terug naar “Het Forum Café”