Forza Trentatre
Full Member
Full Member

RE: alfa alias bmw forum?

zo aug 22, 2010 00:31

Hehe, eindelijk iemand die het ook opvalt.

En wederom komt er dan een discussie op gang waarom BMW's zo goed zijn en dat Alfa's daar (tegenwoordig) voor onderdoen. Daar gaat het volgens mij helemaal niet om. Het punt wat joy probeert te maken is dat we dit nu zo onderhand wel weten (even buiten het feit of het nou wel of niet klopt). Wat hij en ik stoort is dat het een met regelmaat terugkerend gesprekonderwerp wordt. Dat iedere keer weer ophemelen van BMW hoeft van mij niet. Daar zit ik niet voor op een ALFA-forum. Als je dat wilt doen dan is daar een geschiktere plaats voor, namelijk het BMW forum.

Dus: we weten nu wel dat een aantal van jullie vinden dat BMW tegenwoordig de beter rijdende auto's maakt. Maar moet dat nu iedere keer worden herhaald op een Alfa forum? Kunnen we niet gewoon over Alfa's praten? Dat is toch de reden dat we met z'n allen op dit forum komen of niet?
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

joy
Full Member
Full Member

Re: RE: alfa alias bmw forum?

zo aug 22, 2010 08:18

Hehe, eindelijk iemand die het ook opvalt.

En wederom komt er dan een discussie op gang waarom BMW's zo goed zijn en dat Alfa's daar (tegenwoordig) voor onderdoen. Daar gaat het volgens mij helemaal niet om. Het punt wat joy probeert te maken is dat we dit nu zo onderhand wel weten (even buiten het feit of het nou wel of niet klopt). Wat hij en ik stoort is dat het een met regelmaat terugkerend gesprekonderwerp wordt. Dat iedere keer weer ophemelen van BMW hoeft van mij niet. Daar zit ik niet voor op een ALFA-forum. Als je dat wilt doen dan is daar een geschiktere plaats voor, namelijk het BMW forum.

Dus: we weten nu wel dat een aantal van jullie vinden dat BMW tegenwoordig de beter rijdende auto's maakt. Maar moet dat nu iedere keer worden herhaald op een Alfa forum? Kunnen we niet gewoon over Alfa's praten? Dat is toch de reden dat we met z'n allen op dit forum komen of niet?
Dat is inderdaad wat ik bedoel.
Nog 3 puntjes ; De diesels van bmw staan goed bekend Dat zou goed kunnen maar het zijn de motoren die het meest kapotlopen.
Probeer een M niet met wat voor Alfa dan ook te vergelijken.
Een gtv6 staat qua rijbeleving boven elke BMW en waarschijnlijk ook nr. 1 bij Alfa. :blue_cool: :blue_cool:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo aug 22, 2010 09:56

in heel veel topics wordt vaak gezegd:" .... als je er geen zin in hebt: niet lezen..... "
dat is hier, naar mijn mening, ook van toepassing...

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

zo aug 22, 2010 10:06

[quote="joy] Probeer een M niet met wat voor Alfa dan ook te vergelijken.
Een gtv6 staat qua rijbeleving boven elke BMW en waarschijnlijk ook nr. 1 bij Alfa. :blue_cool: :blue_cool:[/quote]

Da's dan zeker na de halve wielophanging te veranderen en er een 3.0 24 v in te zetten. :oops:

Tymen QV
Full Member
Full Member

zo aug 22, 2010 11:05

in heel veel topics wordt vaak gezegd:" .... als je er geen zin in hebt: niet lezen..... "
=D> De non alfa topics zijn tegenwoordig heel normaal op het forum dus NIET lezen modus dan aan.

grt

Tymen QV 8)

Sorry On topic
----------------

Kosta
Guru
Guru

zo aug 22, 2010 11:07

Een gtv6 staat qua rijbeleving boven elke BMW en waarschijnlijk ook nr. 1 bij Alfa. :blue_cool: :blue_cool:
Da's dan zeker na de halve wielophanging te veranderen en er een 3.0 24 v in te zetten. :oops:[/quote][/quote]
Vind ik niet. Er staat "rijbeleving" , dit hoeft niet te betekenen dat het de snelst en strakrijdenste auto moet zijn. Mijn Gtv heeft wat sportdempers en de standaard 2,5 en ,mijn God, wat heb ik heb ik het toch elke keer naar m'n zin !! Een vriend van mij had ooit een 323 i uit 1982 , een net ding, vaak in gereden maar het geeft gewoon niet de zelfde voldoening en gevoel. Waarom ? Omdat het geen Alfa is !!
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

zo aug 22, 2010 11:31

Da's dan zeker na de halve wielophanging te veranderen en er een 3.0 24 v in te zetten. :oops:
Vind ik niet. Er staat "rijbeleving" , dit hoeft niet te betekenen dat het de snelst en strakrijdenste auto moet zijn. Mijn Gtv heeft wat sportdempers en de standaard 2,5 en ,mijn God, wat heb ik heb ik het toch elke keer naar m'n zin !! Een vriend van mij had ooit een 323 i uit 1982 , een net ding, vaak in gereden maar het geeft gewoon niet de zelfde voldoening en gevoel. Waarom ? Omdat het geen Alfa is !![/quote][/quote][/quote]

Ik heb er ook zat in gereden en mijn beleving was als je hard remde de voorwielen naar buiten gingen staan ,de neus te zwaar was en hij niet zo snel was als het geluid deed geloven.
Ik vind het een super auto om te zien ,maar in mijn beleving moet je best veel aanpssen om je verwachting waar te maken.
Iets wat velen dan ook doen,of dat bij een M3 ook zo is zullen we dan maar in het midden laten.

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

zo aug 22, 2010 12:21

Dat weet je pas wanneer je het gelezen hebt hè..?
Bovendien, mag ik er ook iets van vinden?

Goed, ik geef nu alvast een waarschuwing. BMW liefhebbers pas op! U kunt in de onderstaande plaatjes geen zin hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:wink:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo aug 22, 2010 12:42

Dat weet je pas wanneer je het gelezen hebt hè..?
Bovendien, mag ik er ook iets van vinden?
natuurlijk maar dan mag de ander ook iets van Bmw vinden...

p.s. ik heb niets met Bmw, t gaat mij om de kern van de discussie. :wink:

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

zo aug 22, 2010 13:20

Maar zeg dan nou ook eens eerlijk; wie als Alfa liefhebber is nog ècht blij met het huidige modellen gamma? Al eens in een 159 gereden? Best een leuke auto en ook best vlot, maar het had ook zo een Opel Vectra of VW Passat kunnen zijn qua rijbeleving :oops: En ga dan voor de grap eens in een BMW 3 serie rijden; dat rijdt gewoon echt weer een heel stuk beter.

Het is gewoon jammer dat Alfa geen echte rijders auto's meer weet te bouwen. En moet je voor de grap eens kijken naar een BWM 3 serie van 10 jaar oud tegenover een Alfa van 10 jaar oud. De kwaliteit van de BMW is toch echt een heel stuk beter en als dan ook het rijgedrag nog eens mooier is, dan kan ik me voorstellen dat hier nog wel eens over BMW gsproken wordt. BMW doet gewoon wat Alfa (ook) had moeten doen.

Qua klassieker kan BMW dan gewoon weer niet tippen aan de Alfa's van vroeger!

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

zo aug 22, 2010 13:35

Je hebt misschien wel gelijk. Ook al heb ik in te weinig BMW's gereden om er een goed oordeel over te vellen.
Maar zeg dan eens eerlijk: die constatering doet je als Alfist toch pijn in het hart?

Dat is de voornaamste reden dat ik het zo jammer vind dat dit juist op een Alfa forum met regelmaat wordt besproken.
Die reactie is natuurlijk alles behalve rationeel, maar ook de reden waarom ik nog altijd Alfa (emotie) verkies boven een Duits merk (ratio).
Sentiment speelt in deze een belangrijke rol.

Als mede-Alfisten moeten jullie dat toch begrijpen?

Kosta
Guru
Guru

zo aug 22, 2010 13:45

Maar zeg dan nou ook eens eerlijk; wie als Alfa liefhebber is nog ècht blij met het huidige modellen gamma? Al eens in een 159 gereden? Best een leuke auto en ook best vlot, maar het had ook zo een Opel Vectra of VW Passat kunnen zijn qua rijbeleving :oops: En ga dan voor de grap eens in een BMW 3 serie rijden; dat rijdt gewoon echt weer een heel stuk beter.

Het is gewoon jammer dat Alfa geen echte rijders auto's meer weet te bouwen. En moet je voor de grap eens kijken naar een BWM 3 serie van 10 jaar oud tegenover een Alfa van 10 jaar oud. De kwaliteit van de BMW is toch echt een heel stuk beter en als dan ook het rijgedrag nog eens mooier is, dan kan ik me voorstellen dat hier nog wel eens over BMW gsproken wordt. BMW doet gewoon wat Alfa (ook) had moeten doen.

Qua klassieker kan BMW dan gewoon weer niet tippen aan de Alfa's van vroeger!

Greetz,
Bas
En dan te weten dat Auto Motor und Sport in 2007 de 159 de best sturende auto op dat moment vond. Tweede weliswaar de 3 - serie maar Bas, de Passat en Vectra bungelden onderaan die lijst . Dus we kunnen het ook overdrijven mannnen !
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

zo aug 22, 2010 14:08

Heb je al eens met een 159 JTD 150 PK gereden? Ik wel en ook met een Vectra en Passat diesel. Qua rijden kun je ze toch echt met elkaar vergelijken... Misschien dat die test met de V6 gedaan was of zo, maar ik ben van de diesel in ieder geval echt niet onder de indruk... Dit terwijl ik de 146/147/156 JTD wel erg fijn rijdende auto's vind.

Maar ja, van de andere kant, een Alfa hoort eigenlijk al geen diesel te zijn :wink:

En zeker doet de constatering, dat Alfa al lang niet meer de auto's bouwt die ze zouden moeten bouwen, mij pijn. Maar daardoor is het dus ook wel begrijpelijk dat er nogal eens over de BMW gesproken wordt, omdat die het juist wel heeft... Het enige dat Alfa Romeo nog altijd in zijn voordeel heeft is het designvan in- en exterieur...

Voorlopig houden we het hier nog gewoon bij de oudere Alfa's; een nieuwe kan ik toch niet betalen! :wink:

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

joy
Full Member
Full Member

zo aug 22, 2010 14:22

Ik begrijp dat maar al te goed. :wink:
Het gaat er in deze 'discussie' ook niet om wat de betere auto is. Ik zal hiermee wel wat Alfa mannen voor het hoofd stoten (ik hoop tenminste dat hier nog van die 'die hards' rondstruinen) maar ik durf te stellen dat dat tegenwoordig de BMW is.(mijn mening dus) Feit is alleen dat dit op dit ALFA forum wel erg vaak naar voren word gebracht.
Mocht ik mij hieraan zo erg storen(wat niet direkt het geval is) dan kan ik er voor kiezen om die items niet te gaan lezen. Het is echter de willekeur van items waarin de voorkeur voor BMW naar voren komt. Lees je bv. dat er een Alfa is gespot ,word er toch nog ff vermeld dat een BMW de voorkeur geniet.(dit voorbeeld ligt mij toevallig het verst in het geheugen)
Wat betreft rijbeleving het volgende (dit is mijn mening): ik heb de grootste rijbeleving als ik het gevoel heb dat ik snel onderweg ben. Als ik met de gtv 140 km/u rij rij ik gevoelsmatig bij wijze van spreken 200km/u. Dit geeft mij de juiste rijbeleving. Gevoelsmatig een lekker gevoel en de bekeuringen zijn te overzien. Mocht ik op een 80 km/u iemand in willen halen dan is het een kwestie van gas geven en gaan. Indien we lui zijn niet terugschakelen want dat is niet echt nodig.( Ik weet ook wel dat dit niet door het enorme motorvermogen van de v6 komt.) Een gtv verlagen, goede schokbrekers plaatsen en een dikke stabi. en je heb een zeer goede auto.(plaats hem a.u.b. wel juist in de tijd '81/'86)
Om diezelfde rijbeleving in een BMW te krijgen moet IK (mijn mening dus) hoogst illegale snelheden rijden. En natuurlijk zullen er nu mensen zeggen dat dit voor de BMW spreekt maar voor MIJ niet.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

zo aug 22, 2010 18:37

Een plaatje zet meer dan 1000 woorden................ O:)

Afbeelding

:jumping:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Terug naar “Het Forum Café”