http://www.motoroel-direkt.de/castrol.html
44,50 per 5ltr excl verzenden
Is allebei gewoon erg goede olie. De 'gewone' Edge 10w60 is zoals alfaromeocars al liet zien speciaal aanbevolen voor de BMW M-motoren.Oh ja, het is NIET de sport maar de betere (en dus duurdere).
Heel goed uitgelegd.Is allebei gewoon erg goede olie. De 'gewone' Edge 10w60 is zoals alfaromeocars al liet zien speciaal aanbevolen voor de BMW M-motoren.Oh ja, het is NIET de sport maar de betere (en dus duurdere).
De Edge Sport is de vervanger van de Formula RS en is ook geschikt voor race/competitie motoren.
Ik gebruik zelf de Edge Sport maar ik denk dat voor mij en voor de meesten hier allebei prima voldoen.
Heel goed uitgelegd.Is allebei gewoon erg goede olie. De 'gewone' Edge 10w60 is zoals alfaromeocars al liet zien speciaal aanbevolen voor de BMW M-motoren.Oh ja, het is NIET de sport maar de betere (en dus duurdere).
De Edge Sport is de vervanger van de Formula RS en is ook geschikt voor race/competitie motoren.
Ik gebruik zelf de Edge Sport maar ik denk dat voor mij en voor de meesten hier allebei prima voldoen.
Echter ik wil perse de Edge...![]()
Het is totaal andere motorolie. Ik kan het niet uitleggen, maar iemand van Castrol zeker wel en daar heb ik het van gehoord.
Toch ben ik wel heel benieuwd naar die uitleg. Op de UK site vind je namelijk ook nog deze extra info over de Edge Sport versie;Heel goed uitgelegd.Is allebei gewoon erg goede olie. De 'gewone' Edge 10w60 is zoals alfaromeocars al liet zien speciaal aanbevolen voor de BMW M-motoren.Oh ja, het is NIET de sport maar de betere (en dus duurdere).
Echter ik wil perse de Edge...![]()
Het is totaal andere motorolie. Ik kan het niet uitleggen, maar iemand van Castrol zeker wel en daar heb ik het van gehoord.
aaah ranzig! ga je wassenpssst ik zit ook in de motorolie
Ik zat er over te denken om via de BP in de golf van mexico een vat(159L) te kopen (ook erg goedkoop) kwaliteit wat minderIk zit erover na te denken om een drum van 60 liter te kopen.
Eigenlijk veel te veel voor mij.
Wie is er eventueel geïnteresseerd om wat van dit spul af te nemen.
Oh ja, het is NIET de sport maar de betere (en dus duurdere).
Geen indianenverhaal maar volgens de recente BMW keuringen gaat Castrol aldaar het pand verlaten.............voor..........: AGIP RACING!!!Is allebei gewoon erg goede olie. De 'gewone' Edge 10w60 is zoals alfaromeocars al liet zien speciaal aanbevolen voor de BMW M-motoren..
Wat wordt voorgeschreven bij een 2.5 V6 (12V)? Castrol 10W60 wordt voornamelijk voorgeschreven bij (geblazen) motoren waar de temperaturen ontzettend warm worden. Pas dan 'functioneerd' de olie optimaal. In het verleden heb ik vernomen dat als je 10W60 in een motor doet waar de olie niet op temperatuur komt, er een soort van sludge achterblijft welke verstoppingen in je oliekanalen kan veroorzaken. Ik heb me niet dusdanig in de materie verdiept dat ik dit volle overtuiging kan beamen, dus als iemand mij hierop wil aanvullen/corrigeren, graag.Even voor de goede orde, 10w60 is dat ook gewoon geschikt voor dagelijks gebruik? Ik rijdt zo'n 500km p/maand (2.5 v6, en heb normale rijstijl) heeft dit dan zin om 10w60 te gebruiken?