Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Einde Saab

ma dec 21, 2009 11:36

Als ik aankondig dat ik morgen naar Canada ga zwemmen toon ik ook ballen, maar dan heb je eerlijk waar het volste recht mij in twijfel te trekken :lol:
Ik denk dat als je ze daar toont dat het dan meer sneeuw/ijsballen zijn ;-)
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma dec 21, 2009 12:27

Als ik aankondig dat ik morgen naar Canada ga zwemmen toon ik ook ballen, maar dan heb je eerlijk waar het volste recht mij in twijfel te trekken :lol:
Ik denk dat als je ze daar toont dat het dan meer sneeuw/ijsballen zijn ;-)
Ja, maar ijsballen zijn wel heeeeeel hard :lol:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Einde Saab

ma dec 21, 2009 13:52

En zo kunnen we van een volledig serieus onderwerp overgaan tot dit ... al nieuws over het nieuwe bod?
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

m.brandon
Advanced Member
Advanced Member

ma dec 21, 2009 14:37

Ik denk overigens wel dat de grote spelers vooral ingesteld zijn op grote aantallen. Het produceren, distribueren en verkopen van kleine aantallen auto's is een andere kunst. "Groot worden door klein te blijven" en soortgelijke cliches zijn dan meer van toepassing...hoop ik tenminste.
Hoewel ik het ook help te hopen, vrees ik dat "groot te worden door klein te blijven" in de auto industrie niet bestaat. Zoals ik diverse andere industrieën draait de winstmaximalisatie voor een groot deel op de reducering van de kostprijs. Dit kan slechts door nieuwe productiemethoden en schaalvergroting. Alleen de kleine exclusieve jongens zoals Ferrari redden het nog enigszins, maar je ziet aan anderen (Lotus, TVR, Maserati) dat ook zij het nauwelijks bolwerken. Volume is ook de belangrijkste reden dat AlfaRomeo weer geintroduceerd moet gaan worden in de VS, omdat dit het volume kan vergroten.
Volume is de belangrijkste doorslaggevende factor in de autoindustrie, er is geen ruimte voor sentiment en "lekker klein blijven".
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

ma dec 21, 2009 16:03

Spyker/Saab versus GM, ronde twee

Het tweede plan van Spyker om Saab van GM te kopen komt op elf punten tegemoet aan de bezwaren van GM.

Zo is de financiering door Vladimir Antonov (eigenaar van Snoras Bank en Convers Bank, en grootaandeelhouder van Spyker) nu helemaal van de baan. Waarschijnlijk komt dit tegemoet aan de GM-bezwaren tegen Russisch geld. In Antonov's plaats is nu Mubadala uit Abu Dhabi gestapt, die sinds 2005 grootaandeelhouder van Spyker is. De Amerikaan Maurizio La Noce is namens Mubadala ook een van de commissarissen van Spyker. Mubadala is het beleggingsvehicle van de overheid van Abu Dhabi, een de Verenigde Arabische Emiraten.

In Nederland is Mubadala bekend als deel-eigenaar van Ferrari (5 procent) en LeasePlan (25 procent). Nadat Spyker ook op tien andere punten tegemoet is gekomen aan de bezwaren van GM, is afgelopen zondag het tweede plan ingediend. Verrassend genoeg is daar door Spyker een deadline opgezet, die vanavond om 23.00 uur afloopt. Of dit is gedaan om GM onder druk te zetten - zoals GM Spyker probeerde onder druk te zetten - is niet duidelijk.

De nieuwe deal maakt wel twee andere zaken duidelijk: 1: het is voor GM moeilijker geworden om aan te tonen dat het van goede wil is om Saab te redden, 2: het feit dat Mubadala als financier is gevonden, dwingt GM om serieus op het bod in te gaan.

De onderhandelingen worden vanuit Zweden (en een enkele keer vanuit Frankfurt) door Victor Muller zelf gevoerd. Hij wordt bijgestaan door secretaris Niels Molewijk en CFO (Chief Financial Officer) Hans Go. Voordat Hans Go (geboren 1962) in maart jl. financieel directeur van Spyker werd, was hij Director Investment Banking van AB Capital Dubai, een dochterbedrijf van Arab Bank.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

wo dec 23, 2009 09:03

Het is kennelijk uitverkoop in Zweden... Chinese aandacht voor Volvo.

En over Saab...

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

wo dec 23, 2009 11:43

Ik vind het dicht in de buurt komen van grootheidswaanzin van Spyker. Kleintjes die zoveel grotere partijen overnemen, dat gaat zelden goed. Of ben ik nou te pessimistisch?
Onwetend eerder... zonder businessplannen, marktgegevens, financieringen etc in te zien durf ik het woord grootheidswaanzin niet in de mond te nemen ;)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo dec 23, 2009 14:01

Ik vind het dicht in de buurt komen van grootheidswaanzin van Spyker. Kleintjes die zoveel grotere partijen overnemen, dat gaat zelden goed. Of ben ik nou te pessimistisch?
Onwetend eerder... zonder businessplannen, marktgegevens, financieringen etc in te zien durf ik het woord grootheidswaanzin niet in de mond te nemen ;)
Die businessplannen, marktgegevens, financieringen etc hebben wonderen gedaan voor het merk Spyker zelf zullen we maar zeggen... :roll:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Yvo
Guru
Guru

vr jan 15, 2010 16:47

Wel een fraai gebaar:

Nederlands Saab Support Convoy gegroeid naar ruim 470 deelnemers
Compleet overzicht alle Saab modellen in colonne van Soesterberg naar Muiden

Amsterdam, 14 januari 2010.

Het aantal inschrijvingen voor het "Saab Support Convoy", dat op zondag 17 januari 2010 plaatsvindt, is gegroeid naar ruim 470 Saab-rijders. Vanaf 8 regionale verzamelpunten rijden vroeg in de ochtend subkonvooien naar het Militair Luchtvaart Museum in Soesterberg.
Hiervandaan zal de volledige groep rijden naar het Maxis terrein in Muiden. Met deze bijeenkomst willen Saab-rijders hun steun betuigen aan het merk Saab.

Het Nederlandse initiatief heeft zich verder uitgespreid naar China, Taiwan,Tsjechië & Slowakije, Polen, Letland, Noorwegen en Australië nadat eerder al Groot-Brittannië, Zweden, Rusland, Denemarken en verschillende staten in Amerika op dezelfde dag ook hun versie van het Saab Support Convoy organiseren.

Initiatiefnemers aangenaam verrast

Initiatiefnemers Eric van Nimwegen en Sidney Polak zijn aangenaam verrast door de massale belangstelling.
"De leden van het Saabforum.nl zijn een enthousiaste groep Saab-liefhebbers, maar dat er zich zovelen zouden melden, hadden we nooit durven dromen," zegt Eric. "Het is fantastisch dat andere landen ons voorbeeld volgen." Naast bijna 60 Belgische deelnemers, rijden er ook deelnemers uit Zweden, Finland, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland in het Nederlandse Saab Support Convoy mee.

"Inmiddels zijn er ruim 40 vrijwilligers betrokken bij de organisatie," volgens Sidney. "We willen ervoor zorgen dat dit een veilig en "fun" evenement wordt. Deze eigenschappen vind je namelijk ook terug in de Saab-rijder. Daarnaast wordt met dit statement meteen duidelijk dat het merk Saab nog springlevend is onder de eigenaren en liefhebbers, ongeacht het resultaat van de lopende onderhandelingen."

25 kilometer met 43 verschillende Saab-modellen

Het Convoy heeft momenteel een bijna compleet overzicht van alle modellen, dat wil zeggen dat er minstens 46 verschillende Saab-modellen meerijden. Het oudste type dateert van 1951 (Saab 92) en het nieuwste type is uit 2010 (Saab 9-3X).
In overleg met KLPD vindt het Convoy plaats in 25 pakketten van 20 Saabs, met tussen elk pakket 1 minuut tussenruimte.
De totale lengte van het Saab Support Convoy zal met ruim 470 deelnemers ongeveer 25 kilometer bedragen.

Het gehele evenement wordt georganiseerd door 41 vrijwilligers uit de Saab community en wordt mede mogelijk gemaakt door een aantal sponsoren, waaronder Saab Nederland en Burger King Muiden, die een bijdrage leveren met catering en voorzieningen zoals verkeersregelaars. Daarnaast hebben andere sponsoren kosten voor ontwerp en productie van speciale rallybordjes, website hosting, verkeershesjes, verzekering, drukwerk en het beschikbaar stellen van service & pechhulp voor hun rekening genomen. Hierdoor zijn er voor deelnemers geen kosten aan dit evenement verbonden.

Programma en route

Vanaf 12.00 uur zal een grote groep Saabs zich opstellen op het binnenterrein van het MLM tussen de jachtvliegtuigen.
Rond 14.30 uur zal het Saab Support Convoy de weg opgaan met ruim 470 Saabs, waarbij bijna alle Saabmodellen ooit door Saab gebouwd, vertegenwoordigd zullen zijn. Als eerste starten de oudste modellen vanaf het binnenterrein, gevolgd door steeds jongere Saabs.
De rit van 70 kilometer zal ongeveer 45 minuten gaan duren en eindigen bij het parkeerterrein van Maxis Muiden langs de A1. De te rijden route verloopt vanaf de oprit A28 Soesterberg via knooppunt A27 Rijnsweerd richting Almere, vervolgens naar A6 richting Amsterdam, bij knooppunt Muiderberg A1 richting Amsterdam, waar na de afslag Muiden wordt verzameld bij het Maxisterrein in Muiden. Hier zullen zich nog meer deelnemers bij het konvooi aansluiten.
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Posthumus
Guru
Guru

za jan 16, 2010 15:49

Voor wat het waard is... :lol:

Save SAAB Hyves
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

De Block
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jan 17, 2010 13:21

De Bert wil wel ff buitenspelen. Gaat er nog iemand mee zo om een paar Saab rijders een hart onder de riem te steken?
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Andretti Molletti

zo jan 17, 2010 15:05

Te laat ... we zijn net terug:

Afbeelding
(deze is wel heel erg leuk!!!)
Afbeelding

etc etc ... even een praatje gemaakt en die Saab-lui zijn erg aardig!!!

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jan 17, 2010 19:49

Wij gaan waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd Saab ook een hart onder de riem steken...Chantal wil een 93. Nu alleen nog even op zoek naar welke uitvoering precies, en een exemplaar dat in het budget past. :twisted:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 18, 2010 01:56

Wij gaan waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd Saab ook een hart onder de riem steken...Chantal wil een 93. Nu alleen nog even op zoek naar welke uitvoering precies, en een exemplaar dat in het budget past. :twisted:
Met een GTA voor de deur gaat er hopelijk toch niets minder komen dan een Aero of Viggen?

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 18, 2010 11:12

Met een GTA voor de deur gaat er hopelijk toch niets minder komen dan een Aero of Viggen?
I wish...nou ja, Chantal wisht...Maar dat budget hebben we nu ff niet op de plank liggen (verhuizing...).
Zal dus in eerste instantie een wat "tammere" versie worden. Maar met minder dan 150 pk is ze niet tevreden. D'r zal dus wel een fohn op zitten. Naar een Saab zónder moet je trouwens goed zoeken!!! :twisted:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Terug naar “Het Forum Café”