jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Fotowedstrijd .........

ma okt 19, 2009 10:20

Hoi willem,

Als fotograaf kijk ik natuurlijk graag naar dit soort topics.

jammer dat op de site alleen laag resolutie foto's staan. Het beoordelen wordt daardoor iets moeilijker.

Ik heb mijn stem natuurlijk uitgebracht op jou foto.

Nog even een paar tips. De volgende keer je compositie iets beter kiezen. De persoon kijkt naar links, zorg daarom voor meer ruimte aan de linkerkant van de foto. Zorg dat beide horentjes volledig op de foto staan. Zorg voor een rustige achtergrond. Het skelet aan de rechterzijde is een storend.
De belichting is prima. Ik neem aan dat je een invulflits hebt gebruikt?

Natuurlijk zijn de L-lensen en een andere body aantrekkelijk, maar staar je re niet blind op. Ook met het materiaal wat je hebt kun je uitstekende foto's maken. Zolang je de basis maar goed onder de knie hebt.

succes.

Groet Joris
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

willem166V6

ma okt 19, 2009 13:45

Geheel mee eens , maar het wordt lastig als mevrouw gewoon aan het doorlopen is en geen voldoende groothoek op de 50D zat (had toen nog niet de 18/250zoom in mijn bezit). Vwbt het skelet rechts...bewuste keuze ivm bodypaintmotief. Zoals gezegd , de spoeling was helaas nogal dunnetjes op zondag.
hieronder nog wat , geen "storende elementen..."

Afbeelding

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 20, 2009 13:00

hoi willem,

ik heb even op gevoted, omdat je een alfa rijder bent.
de foto zelf doet me eigenlijk niets (niet lullig bedoeld hoor!).
belichting e.d. is prima maar dat zijn basis dingen, het is de compositie die me totaal niet aanspreekt.

vraagje: waarom doe je mee aan zo'n wedstrijd?

(niet aan jou gericht) een goede camera is leuk, maar je krijgt er geen betere foto's door.

succes met je hobby! als je vragen hebt pb maar

(zei de prutfessionele fotograaf. www.hansrump.com <-- wel wat verouderd, moet nodig geupdated worden...)
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

willem166V6

di okt 20, 2009 23:07

waarom? 2x gratis toegangskaart , that's all.
Idd , goede cam maakt nog geen betere fotoos. moet wel zeggen dat ik er een jaar of 4 helemaal uit ben geweest , daarvoor fotografeerde ik als bijverdienste (bedrijfsfotografie , bruidsreportages , reisreportages etc)
Zoals gezegd , zondag was de spoeling nogal dunnetjes en had de camera net 24 uur in mijn bezit(!!!) en deze juffrouw stond nog niet op de site ten tijde van inzenden , daarom deze maar gekozen.Juffrouw met de gouden vleugels stond er al veel te vaak in.
Kijk anders ook ff op die probeersite van Fotocommunity.de (10 topics naar boven) , composities zijn al een stuk beter hoor..... :wink:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 20, 2009 23:38

Soms kan je achteraf nog met de compositie spelen om een toch al mooi plaatje nog mooier te maken :wink:

Afbeelding

(laat het even weten als je het vervelend vind dat ik met je foto heb gespeeld en hem heb gepost, dan haal ik hem weer weg)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

willem166V6

wo okt 21, 2009 14:28

...Stukje weggesneden bovenkant , maar gezicht/ogen is nu niet in het midden.Kwestie van smaak lijkt mij.....
Ben nu eigenlijk nog bezig om CS4 tot in de puntjes te beheersen , maar dat is een behoorlijke kluif moet ik zeggen, CorelPaintshop Pro X is wat dat betreft iets sneller te doorgronden. Maar ik zal wel moeten als ik verder in de HDR fotografie wil..

jaben
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Fotowedstrijd .........

wo okt 21, 2009 16:15

...Stukje weggesneden bovenkant , maar gezicht/ogen is nu niet in het midden.Kwestie van smaak lijkt mij.....
Ben nu eigenlijk nog bezig om CS4 tot in de puntjes te beheersen , maar dat is een behoorlijke kluif moet ik zeggen, CorelPaintshop Pro X is wat dat betreft iets sneller te doorgronden. Maar ik zal wel moeten als ik verder in de HDR fotografie wil..
Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak. Laat je smaak ook niet bepalen door anderen. Maar tips zijn natuurlijk wel zeer leerzaam.

Persoonlijk vindt ik bovenstaande foto nu veel beter. Juist omdat het gezicht/ogen nu niet in het midden staan wordt de compositie interessanter. Ik neem aan dat je al wel gehoord/gelezen hebt over de gulden snede :wink:
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 21, 2009 16:33

de gulden snede :wink:
of "rule of thirds"
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 21, 2009 16:34

Persoonlijk vindt ik bovenstaande foto nu veel beter. Juist omdat het gezicht/ogen nu niet in het midden staan wordt de compositie interessanter. Ik neem aan dat je al wel gehoord/gelezen hebt over de gulden snede :wink:
Mee eens, het onderwerp, horizon, auto, persoon, etcetera is maar zelden het interessantst als het in het midden staat. Of het moet weer met een specifieke reden zijn maar doorgaans 'is' uit het midden juist fraai.
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 21, 2009 17:02

hier: http://hansrump.com/pages/koen/index.html staat een die centraal gecompositioneerd is. beetje een uitzondering.

uhh, we zijn wel wat off topic bezig :-)
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs

willem166V6

wo okt 21, 2009 19:33

Wilde deze pic eigenlijk symmetrisch over laten komen (wings beide kanten), opmerking van mij was eigenlijk puur op deze foto gericht! Tsja , moet maar eens een slotje op,lijkt mij. Lijkt wel of ik hiermee heel erg op het verkeerde forum ga zitten :? .........U Hebt trouwens een PB ......

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 21, 2009 23:32

neeee! dit is het café toch? ik pb je nog terug.
kijk ondertussen eens op dutchphotozone.com . ze zijn er heel kritisch maar je leert er wel van!

overigens voor de niet fotografen: we zijn vaak nogal kritisch naar elkaar, het lijkt afzeiken maar zo bedoelen we het niet hoor!

keep up the good work!
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 21, 2009 23:44

STEMMEN OP WILLEM!!! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs

willem166V6

za nov 14, 2009 17:22

Jongens , in ieder geval thnx voor de votes , jammer genoeg wordt ik waarschijnlijk binnenkort wel uit de top 20 geknikkerd , maar ja...het zij zo.... :(

Terug naar “Het Forum Café”