Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: mentaliteit vandaag de dag.

wo dec 24, 2008 11:57

volgens mij wordt het alleen maar erger,
zo ben ik flink uit de pan gevlogen tegen een collega omdat hij zijn deur openende tegen de auto naast ons (zijn opmerking, toch een lease-fiets.... :evil: )

en bij dat 2de geval heb je nog geluk, voor hetzelfde geld (omdat jij schade aan de voorkant hebt) draait hij even het verhaal om
Had vorige week iets gelijkaardig voor.
Een mede-student vertelde mij dat hij in een parking een spiegel had afgelopen van een oudere auto. Ik vroeg hem, toch een brief in de ruit gestoken hé? Zijn antwoord: "ma nee jong, twas toch nen oude auto". Grrrrrr :evil: :evil: , heb toch eventjes mijn mening geuit in de hoop dat ie de volgende keer het anders doet (owel niet meer tegen een auto aanlopen of er toch op zijn minst een briefje bijsteken)...

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo dec 24, 2008 13:33

Simpel je hebt autoliefhebbers, je hebt mensen die zuinig zijn op hun auto omdat hun zuurverdiende centen er inzitten.
En je hebt er waar hun auto en de reparatie's betaald worden door een ander en er dus verder weinig zorgzaam mee omspringen(Ach ze weten niet beter).
Niet akkoord :wink:

Als de auto en reparaties door een ander betaald worden, heb je helemaal geen reden om door te rijden.
En 't is niet omdat ik vandaag met m'n bedrijfswagen rij, ik plots anders ga doen en denken dan wanneer ik met één van onze eigen wagens rij :)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 24, 2008 14:05

Simpel je hebt autoliefhebbers, je hebt mensen die zuinig zijn op hun auto omdat hun zuurverdiende centen er inzitten.
En je hebt er waar hun auto en de reparatie's betaald worden door een ander en er dus verder weinig zorgzaam mee omspringen(Ach ze weten niet beter).
Niet akkoord :wink:

Als de auto en reparaties door een ander betaald worden, heb je helemaal geen reden om door te rijden.
En 't is niet omdat ik vandaag met m'n bedrijfswagen rij, ik plots anders ga doen en denken dan wanneer ik met één van onze eigen wagens rij :)
helaas wordt door de meeste (niet alle) lease rijders wel zo gedacht, nooit warm rijden etc...
(gelukkig is dat met de lease alfa rijders een wat lager percentage voor mijn gevoel, echter zijn er een hoop lease rijders die een 156 hadden en nu weer een ander merk die geen alfa fan zijn en ook niet snappen dat warm rijden toch wel wenselijk is)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

wo dec 24, 2008 14:20

zo ben ik flink uit de pan gevlogen tegen een collega omdat hij zijn deur openende tegen de auto naast ons (zijn opmerking, toch een lease-fiets.... :evil: )

en bij dat 2de geval heb je nog geluk, voor hetzelfde geld (omdat jij schade aan de voorkant hebt) draait hij even het verhaal om
Een mede-student vertelde mij dat hij in een parking een spiegel had afgelopen van een oudere auto. Ik vroeg hem, toch een brief in de ruit gestoken hé? Zijn antwoord: "ma nee jong, twas toch nen oude auto". Grrrrrr :evil: :evil: , heb toch eventjes mijn mening geuit in de hoop dat ie de volgende keer het anders doet (owel niet meer tegen een auto aanlopen of er toch op zijn minst een briefje bijsteken)...
Ik had 'm aangegeven. Respect voor andermans spullen, oud of nieuw. Voor hem misschien oud, maar voor het bijstandsgezin dat alle eindjes aan elkaar knoopt van grote waarde!
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Tom VDW
Guru
Guru

wo dec 24, 2008 14:26

Ik had 'm aangegeven. Respect voor andermans spullen, oud of nieuw. Voor hem misschien oud, maar voor het bijstandsgezin dat alle eindjes aan elkaar knoopt van grote waarde!
Nja ik wist zelf niet waar en wanneer het gebeurd is :? . En pittig detail, moet er nog paar maanden mee samenwerken voor mijn eindverhandeling. Voor het overige goede jongen hoor :lol:

Berlina addicted
Guru
Guru

RE: mentaliteit vandaag de dag.

wo dec 24, 2008 18:09

Jongens tot zover dank voor het medeleven, Vandaag heeft de schade expert van de "tegenpartij" contact opgenomen en een afspraak gemaakt voor een taxatie van de schade. Dus dat ziet er tot zover goed uit, want die verzekeringsmaatschappij heeft al toegegeven dat hun client fout was.
Dit natuurlijk ook naar aanleiding van de verklaring van de getuige die ook bij mijn zoon in de auto zat.

@ whizzman het gaat om een 155 wide body van 1997 (type Viaggio) kleur is metallic blauw/grijs).
De schade is eigenlijk alleen krassen op de bumper, LV. scherm (kan uitgedeukt worden) en motorkap heeft aan de zijkant ook krassen. Koplamp zelf is heel, alleen de richtingaanwijzerunit wat naast de koplamp zit is kapot. er kan gewoon mee gereden worden.

Het is zonde want deze Alfa gaat me toch aan het hart. we kochten hem in begin 2000 met een km.stand van 33.000. we hebben hem jarenlang als dagelijkse auto gebruikt, ook door mijn echtgenote als woon/werkverkeersauto.
In 2006 verkocht aan mijn oudste zoon bij km. stand van ong. 135. 000 km. Begin november 2008 heeft mijn jongste zoon hem overgenomen van zijn broer. De km.stand is inmiddels bijna 180.000. Hij heeft ons nog nooit in de steek gelaten, en krijgt altijd optijd een servicebeurt en heb natuurlijk al diverse malen de distributieriem vernieuwd. we hebben nog nooit een auto zo lang in de familie gehad en er zoveel kilometers mee gereden (behalve de Berlina, maar dat is heel wat anders.) Dus vergeef me dat ik wat sentimenteel met deze 155 ben :cry:

Mvg. Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 26, 2008 14:17

Hier ook al een keer meegemaakt. Kom ik terug bij mijn 33, ligt de achterkant gewoon serieus in puin. Total loss was het direct. Schade liep richting 4000 euro! Geen briefje, dus pech...

Afgelopen dinsdag belt m'n broer me op of ik nog iemand weet die 2 deuren heeft voor een 146 in Blue Velo... Bij de supermarkt ook 1 of andere onverlaat (waarschijnlijk een zwarte Passat) de bumper langs de beide deuren gehaald... Gevolg: 2 flinke deuken... Groffe schatting van de expert: € 1600,- schade. En ook, geen briefje....

Zouden die mensen niet verzekerd zijn? Waarom is iedereen tegenwoordig toch zo egoïstisch?

Greetz,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 26, 2008 16:21

@ whizzman het gaat om een 155 wide body van 1997 (type Viaggio) kleur is metallic blauw/grijs).
De schade is eigenlijk alleen krassen op de bumper, LV. scherm (kan uitgedeukt worden) en motorkap heeft aan de zijkant ook krassen. Koplamp zelf is heel, alleen de richtingaanwijzerunit wat naast de koplamp zit is kapot. er kan gewoon mee gereden worden.
Dat is Blu Armonico? Zoek anders het kleurnummer op op het stickertje onderop de kofferdeksel rechts, dan is het zeker (AR492). Uitdeuken kan vast, maar als je een goed scherm en/of motorkap in kleur kan kopen zal je dat allicht minder kosten dan uitdeuken en spuiten. Voor de mensen die nog 155 delen hebben liggen, het is het voorscherm met het ovale knipperlichtje, dus niet rond of rechthoekig. De motorkappen van alle bouwjaren zijn hetzelfde, dus dat moet sowieso wel passen, bumpers van WideBodies zijn op detail net anders dan die van de SB, maar blu armonico is volgens mij alleen in widebody geleverd dus dat zal ook wel loslopen. Een knipperlichtje links heb ik vast liggen, roep maar als ik hem even moet komen droppen.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 26, 2008 18:03

Ik denk dat die mentaliteit niets te maken heeft met "vandaag de dag".
Toch denk ik het wel, het valt me op dat er steeds meer schade's bij me worden aangeboden voor het waarborgfonds, waarvan er trouwens ook steeds meer duidelijk niet veroorzaakt door ander motorvoertuig.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Alfa 1.5

vr dec 26, 2008 18:11

Doet me denken aan een artikel uit de Telegraaf van een tijdje geleden...
Stel persoon X heeft schade of nog mooier koopt een schadeauto laat vervolgens een "vriend/kennis" een auto huren met afkoop van eigen risico.
Deze "ramt" vervolgens de wagen met de huurauto en kijk aan gratis gerepareerd, verhuurbedrijven gingen volgens bericht maatregelen nemen.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 26, 2008 18:36

Ik denk dat die mentaliteit niets te maken heeft met "vandaag de dag".
Toch denk ik het wel, het valt me op dat er steeds meer schade's bij me worden aangeboden voor het waarborgfonds, waarvan er trouwens ook steeds meer duidelijk niet veroorzaakt door ander motorvoertuig.
Volgens mij ook. Individualisme viert hoogtij en helaas leidt dat bij maar al teveel mensen tot egoïsme.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Roebar
Guru
Guru

vr dec 26, 2008 18:38

Beetje onzin dit. Niet elke aso is een leaserijder en niet elke leaserijder is een aso. Maar ach, je weet denk ik niet beter. :roll:

Dat je hierop reageert tot daar aan toe,,,,daar is een forum voor..........maar dat laatste zinnetje,dat is nou net waar het hier misgaat............."ruziezoekerig"gedrag vind ik dat......

Oh en overigens heb ik alles wat Alfavaganza zegt........een Lease"bak" een auto waar de zuurverdiende centen inzitten En ik heb een "liefhebbersauto".......
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Performa
Guru
Guru

vr dec 26, 2008 20:33

Misschien mijzelf toch een beetje bot verwoord ik scheer niemand over de zelfde kam, en wou niemand tegen zijn schenen stampen zeker niet op dit forum met enkel liefhebbers ... Ik denk wel dat een groot deel waarheid is van wat ik zei.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 26, 2008 21:46

Beetje onzin dit. Niet elke aso is een leaserijder en niet elke leaserijder is een aso. Maar ach, je weet denk ik niet beter. :roll:

Dat je hierop reageert tot daar aan toe,,,,daar is een forum voor..........maar dat laatste zinnetje,dat is nou net waar het hier misgaat............."ruziezoekerig"gedrag vind ik dat......

Oh en overigens heb ik alles wat Alfavaganza zegt........een Lease"bak" een auto waar de zuurverdiende centen inzitten En ik heb een "liefhebbersauto".......
Jij bent niet nieuw hier en daarom zou je beter moeten weten, vind ik. Ik discussieer soms scherp maar ik zoek nooit ruzie. Integendeel. Lees het oorspronkelijke bericht nog maar even om te zien waar dat laatste stukje vandaan kwam.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 26, 2008 22:00

Misschien mijzelf toch een beetje bot verwoord ik scheer niemand over de zelfde kam, en wou niemand tegen zijn schenen stampen zeker niet op dit forum met enkel liefhebbers ... Ik denk wel dat een groot deel waarheid is van wat ik zei.
Performa, je hebt direct na mijn reactie al geantwoord dat het niet zo bedoeld was. Prima, geen problemen meer, had ik even moeten zeggen misschien. Fijn dat je er nog even om terug kwam in ieder geval :thumbs:

Of leaserijders gemiddeld meer schade maken dan mensen in hun eigen auto zou ik niet weten. Het zal best zo zijn denk ik, al zijn er ook die met andermans spullen juist voorzichtiger omgaan dan met hun eigen spullen. Dat heb ik al gelezen van Yuri en bij mij werkt dat precies zo.

Het punt dat je denk ik wel mist, is dat het in dit topic er niet zozeer over gaat dan mensen schade maken, maar vooral dat ze daarna de benen nemen zonder een briefje achter te laten. Ik denk niet dat er een reden is om aan te nemen dat leaserijders dit eerder zullen doen dan anderen, toch?

Terug naar “Het Forum Café”