WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Marktplaats.nl melkkoe.Wanneer gaan we wat anders gebrui

do sep 11, 2008 06:56

Marktplaats heeft heel lang bijna geen winst gemaakt hoor. De praktijk is dat concurrenten als 2ehands.nl en speurders.nl de prijs redelijk beperkt houden, dus de prijsstijging kan je wel hoog noemen, maar het is inderdaad wat mensen er voor over hebben.

Hylke: het hosten van websites, complete servers, het huren van complete servers en bandbreedte zijn goedkoper geworden. Er is dus niets wat de topicstarter weerhoudt om zelf een concurrent voor marktplaats op te zetten. Verder zijn de marges op consumenten-electronica behoorlijk gedaald door de grote hoeveelheid internetwinkels. Oh ja, CDs, het heeft lang geduurd maar een "echte" CD koop je door en op het Internet ook voor minder centjes dan een paar jaar geleden. :)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do sep 11, 2008 07:56

Je ziet het aantal advertentie's in de "betaalde klasse" zienderogen afnemen. Daarentgen zie je het aantal advertenties bij Speurders stijgen. Marktwerking heet dat. Prima toch?? Marktplaats leunt nu Mijns inziens teveel op naambekendheid.
De prijzen zijn gewoon te hoog om reden dat anderen dezelfde diensten voor nop aanbieden.
Ik ga dus voor: www.speurders.nl , een minder fraaie site en iets minder gebruiksvriendelijk, maar gaat prima tot nu toe.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 11, 2008 08:04

Ja, het is veel duurder geworden en ja, er zijn meer advertenties waar ik niet blij van wordt. Dit alles omdat het zo`n gigantisch succes is geworden. Ikzelf koop en verkoop tegenwoordig bijna alleen nog via Marktplaats. Tv`s, modelauto`s, onderdelen, noem het maar op. En tot volle tevredenheid. Vroegah betaalde ik ook 35 gulden voor een advertentie in het lokale kattenbakblaadje en de telefoon bleef stil. Nu is het bereik veel groter. Ik koop auto`s in Rotterdam, Tiel, Scheveningen etc. maar vroegah kwam ik niet verder dan de regio hier.
Het is ook maar net hoe je adverteeert om het tot een succes te maken. Ik zet nooit een tel.nr. bij de advertentie. Alles via de mail. Onzinbiedingen of mailtjes die geen fatsoen bevatten gooi ik gelijk met spam in de vuilnisbak. Geen moeite. De rest beantwoord ik netjes en stuur desgewenst duidelijke foto`s om de koper van dienst te zijn. Zet er een duidelijk verhaal bij en een link naar een fotoalbum met een 10 tal duidelijke foto`s. Dan weet men op afstand wat men kan verwachten. En er zijn ook andere sites zoals Kapazaa of 2dehands.nl. als we daar meer gaan adverteren dan zullen die ook meer aandacht krijgen. Een auto verkopen kost moeite want er is veel aanbod. Jou advertentie moet dan ook opvallen.
Kortom, ik ben blij met Marktplaats. :D

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 11, 2008 09:18

marktplaats is de 2de beste bezochte pagina van nederland, als je daarop wilt adverteren kost het gewoon geld...

persoonlijk vind ik het ook veel minder geworden, verdiende ik vroeger nog zo'n gemiddeld 200 euro per maand (handel, inkopen en verkopen) bij dmv marktplaats, is dat nu echt over (omdat het zo bekend is.....)

maar we kunnen gaan zeuren of andere sites gaan gebruiken:
www.2dehands.nl
www.speurders.nl
www.viavia.nl
etc etc

maar al deze sites worden niet zo vaak bekeken als alleen marktplaats :!:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

do sep 11, 2008 09:55

Pas de polo verkocht op MP, mailbox werd overspoeld met reacties (MP werkt gewoon) en binnen 2 dagen de VW verkocht voor 100 euri meer dan de richtprijs. Aardige vent uit Zoetermeer, en die 15 euri man dat is 5 biertjes in de kroeg tegenwoordig :wink:
Ben dik tevreden en een tip: op donderdag adverteren, MP wordt op vrijdag goed bekeken door mensen op het werk en zaterdag door mensen thuis. :idea:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Marktplaats.nl melkkoe.Wanneer gaan we wat anders ge

do sep 11, 2008 10:22

die 15 euri man dat is 5 biertjes in de kroeg tegenwoordig :wink:
Dan ben ik te goedkoop. :lol:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Hylke
Moderator
Moderator

do sep 11, 2008 10:56

Doe even een kleine cross-promotie voor de kroeg dan, hier is het gratis :wink:

@homme: je hebt helemaal gelijk
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

AlfaMaster
Newbie
Newbie

do sep 11, 2008 11:01

Ik ben het met die reclame helemaal eens. Die komen mij ook echt de neus uit.
Maarja die leveren hun veel geld op dus die zullen niet weg gaan.

En 15 euro voor een auto valt opzich wel mee, als je tenminste geluk hebt
dat hij niet binnen een paar dagen voorbij pagina 10 staat :wink:

Maar zodra speurders meer bekent word gaan hun ook geheid geld vragen.

Misschien is Deze site een goed alternatief voor jou, is alles gratis :wink:

Maar overall ben ik het eens met je, dat marktplaats hard achteruit is gegaan de laatste jaren.
Nu:
147 1.9JTD 2005
Sud sprint semi-racer

Gehad:
Sud 1.5QO 1983
33 1.4IE 1992
155 1.8 8v 1994
155 2.0 16V 1996
155 2.5V6 1992
33 1.4IE L 1992

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

do sep 11, 2008 11:42

Wat een geneuzel. JA er is misschien een excessieve prijsstijging geweest. Nou en? Dat is nou de vrije markt. Vraag en aanbod. De vraag naar de dienst 'auto verkopen' op marktplaats is groot, en dus 'moet' hiervoor betaald worden. Niemand dwingt 'ons' met een pistool tegen het hoofd om op marktplaats te adverteren.

Als 'wij' marktplaats hebben gemaakt de afgelopen 5 jaar, kunnen 'wij' het ook weer in 5 jaar de nek omdraaien... dus het probleem lost zichzelf dan vlotjes op.

En daarbij: mijn grote God zeg! Als je een auto voor, zeg, 1000 euro kwijt wilt, dan investeer je daarvoor 1,6% voor op marktplaats. Is dat te veel? Kun je dat niet in je vraagprijs verrekenen?

Wat een vreselijke Nederlandse redenering. Iets met een dubbeltje en de eerste rang. Wat let je om zelf een geheel gratis schaduwmarktplaats op te zetten? Nou dan, waar wacht je nog op!
jaja zo lust ik er ook nog wel een paar vriend. Benzine 1,60 euro per liter, ach joh is toch marktwerking, vraag en aanbod? en euh ze staan toch niet met een pistool tegen je hoofd om te tanken? Verreken je dat toch gewoon in je prijs??? Slaat natuurlijk helemaal nergens op en daar gaat de discussie niet over.

Natuurlijk ben ik vrij om te kiezen waarop ik wil adverteren. Natuurlijk is marktplaats vrij om te vragen wat ze willen. Waar het om gaat is dat er een opmerkelijke prijsstijging is geweest waarvoor je aanzienlijk meer reclame en slechtere dienstverlening voor in de plaats krijgt. Bovendien blijft het niet bij die 16 euro, want ik wil natuurlijk wel dat mijn advertentie gezien word, dus bel ik minimaal 5 keer per week de advertentie omhoog. Dan kom ik aan het eind van de rit gewoon op 50 euro advertentiekosten. Wat voor percentage dat is op het totaal bedrag is helemaal niet relevant. Als ik het afzet tegen de marge, dan kom ik al snel op een percentage van 20% uit, en dat is dus wel relevant!
Uiteraard heb ik de advertentie niet alleen op marktplaats staan, maar ook op diverse anderen sites, echter komt daar helaas maar heel erg weinig tot niets uit. Dus hoe vrij ben ik dan nog in mijn keuze? Ik vind het eerder een monopoly en dat heeft dus niks met vrije markt te maken.

Vergelijken met vroegah is ook niet realistisch, een Telegraaf advertentie kostte 120 gulden (kreeg je tenminste een berg papier voor), maarja dan was je bijna verzekert dat je je auto voor maandag verkocht had en toen waren de marges velen malen groter als tegenwoordig.
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Hylke
Moderator
Moderator

do sep 11, 2008 12:32

Bovendien blijft het niet bij die 16 euro, want ik wil natuurlijk wel dat mijn advertentie gezien word, dus bel ik minimaal 5 keer per week de advertentie omhoog. Dan kom ik aan het eind van de rit gewoon op 50 euro advertentiekosten. Wat voor percentage dat is op het totaal bedrag is helemaal niet relevant. Als ik het afzet tegen de marge, dan kom ik al snel op een percentage van 20% uit, en dat is dus wel relevant!
Uiteraard heb ik de advertentie niet alleen op marktplaats staan, maar ook op diverse anderen sites, echter komt daar helaas maar heel erg weinig tot niets uit. Dus hoe vrij ben ik dan nog in mijn keuze? Ik vind het eerder een monopoly en dat heeft dus niks met vrije markt te maken.
En dit is nou inspelen op de verkoper en zijn/haar drang om in de spotlight te staan.
Als jij op zoek bent naar een andere auto, kijk jij toch ook naar de oudere advertenties?
Het is sowieso schier onmogelijk om op de eerste pagina's te staan met auto's.

Kwestie van geduld, en als je dat niet hebt, kost het je extra geld, dat is niet de schuld van marktplaats.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 11, 2008 13:12

...........................
Vergelijken met vroegah is ook niet realistisch, een Telegraaf advertentie kostte 120 gulden (kreeg je tenminste een berg papier voor), maarja dan was je bijna verzekert dat je je auto voor maandag verkocht had en toen waren de marges velen malen groter als tegenwoordig.
Yeah right, alsof vroegah je 2ehandsie direct na t weekend van adverteren weg was...uhhuh....Ligt er maar net aan wat je te koop hebt en voor welke prijs (JUIST MARKTWERKING > is ie weer) Dream on kerel.

Ik denk dat je zelf maar ff een advertentiesite op moeten zetten met hetzelfde aantal adverteerders , hits en naamsbekendheid...Maar dan gratis.... Kom ik bij jou mn spullen etaleren ,ok?? :wink:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

ericj
Full Member
Full Member

do sep 11, 2008 13:50

Als ik marktplaats gekocht had voor 225 miljoen euro zou ik ook de prijzen verhoogd hebben. Kwestie van zoeken naar het optimum.

---
Eric

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 11, 2008 14:08

en toch ben ik blij dat we op dit forum nog gratis kunnen adverteren :lol:

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 11, 2008 14:09

Doe even een kleine cross-promotie voor de kroeg dan, hier is het gratis :wink:
waar is hier?? dan ga ik voortaan daar wel een biertje pakken :lol: :lol:

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

do sep 11, 2008 14:09

Yeah right, alsof vroegah je 2ehandsie direct na t weekend van adverteren weg was...uhhuh....Ligt er maar net aan wat je te koop hebt en voor welke prijs (JUIST MARKTWERKING > is ie weer) Dream on kerel.

Ik denk dat je zelf maar ff een advertentiesite op moeten zetten met hetzelfde aantal adverteerders , hits en naamsbekendheid...Maar dan gratis.... Kom ik bij jou mn spullen etaleren ,ok?? :wink:

Grtz,fRank
Niet denken Frank, maar vooral blijven geloven in het succes van Marktplaats only! Ik zie het meer als een heersende monopoly. Ik zou zeggen, marktplaats koop alleen nog speurders en een andere speler, kan toch niet zoveel kosten en verdrievoudig de advertentiegelden gewoon nog een keer. Of zou tegen die tijd Smit Kroes in het verweer komen en boetes gaan uitdelen? Misschien wel.
Waarschijnlijk vind je microsoft ook zo'n geweldig bedrijf met fantastisch werkende producten. Nou ik niet, maar wordt wel min of meer gedwongen om er mee te werken omdat alle alternatieven om zeep geholpen zijn door jawel meneer Gates.

Ja ik zeg het zelf maar alvast, wat let mij om een nieuwe besturing te maken die net zoveel klanten heeft en waarvan de afzet net zo groot is etc etc., haha, goed man je brengt me op een idee!

Dream on kerel!
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Terug naar “Het Forum Café”