Ik kan me goed voorstellen dat mensen het niet fijn vinden als er op zo'n manier personen of bestuurders "aan de schandpaal" genageld worden. Deze praktijk is wettelijk meen ik in 1854 afgeschaft maar begint weer in populariteit toe te nemen door het Internet. Eigenricht is ook zo iets, zo maar iemand op basis van 1 eigen waarneming of zelfs een verhaaltje van iemand anders schuldig bevinden aan iets en vervolgens beweren dat die persoon een bepaalde straf zou moeten krijgen. Hier in Nederland hebben we een taakverdeling waarbij de politie, al dan niet op aangeven van burgers, mensen opspoort en aanhoudt. Vervolgens zal een officier van justitie bepalen of iemand vervolgd moet worden en de zaak bij een rechtbank aanhangig maken. De rechter gaat vervolgens beoordelen of er iemand schuldig is of niet. Dat is de manier waarop het hier hoort te gaan en het is naar mijn mening terecht dat je protesteert als het anders gaat.
Als je een probleem hebt met de onfraaie methode om iemand aan de schandpaal te nagelen op basis van een anoniem kenteken, waarom ga je dan zelf deze mensen van allerlei andere dingen beschuldigen die bij wet verboden zijn? Dan ben je zelf toch net zo hard bezig mensen op internet te beschuldigen? Ik heb er op zich geen probleem mee als iemand zichzelf tot dat niveau wil verlagen hoor, maar zorg er dan wel voor dat je ze van de juiste dingen beschuldigd. Waar de aanval op mijn leesvaardigheid en de daarop volgende reactie op slaat kan ik absoluut niet plaatsen, wat heb ik in hemelsnaam gedaan om dat te verdienen?