Janno
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: een droom wordt werkelijkheid !

vr mei 13, 2005 13:17

:thumbs: Een kanjer van een Alfa!
Ciao, Sergino

www.alfalusso.nl

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mei 13, 2005 19:27

Gefeliciteerd man! Zo'n zonnige dag als vandaag, daar moet je gewoon zo'n auto voor hebben. :D
Eerlijk gezegd heb ik ook ff zitten dubben of ik naar deze auto zou gaan kijken, maar ik heb al een grijze Alfa. Een Bertone zit nog wel in de planning.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mei 13, 2005 19:48

Gefeli!!

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mei 13, 2005 20:38

@Michel
Maak je maar geen zorgen om mij ik ben een grote kerel. Ik moet wel zeggen dat ik mischien al van 20 autos in mijn leven afscheid heb moeten nemen maar dat deze auto (zoals reeds gezegd m.i. een van de mooiste en leukste auto om te rijden) heb ik het de afgelopen dagen wel moeilijk gehad zeker omdat het zo snel ging. Mijn tijd komt nog wel, een Bertone kan ik over 5 jaar ook nog kopen die zal altijd blijven bestaan. In het geel vind ik ze persoonlijk ook erg mooi dus dat komt er nog een keer van als de centjes het toelaten. IK kan niet veel zelf doen en dat heeft me dus veel geld gekost afgelopen jaar maar het was een ervaring die ik niet had willen missen. Het was het geld meer dan waard en heb veel geleerd. Ik zal maar niet gaan voorrekenen wat het dit jaar heeft gekost (feb 2004 t/m nu) anders krijg ik thuis ruzie. Ik weet wel dat je geduld moet hebben en dat heb ik dus niet.

en bedankt voor het aanbod ! is zeker geen verplichting maar een eer !!!

Wij hadden nog een praatje over de ALFA liefhebberij in Belgie en Nederland die jij aanhaalde. Ik vroeg me dat ook af. Ik zal een apart topic plaatsen een kijken wat de reactie's zijn !

@Sergio
Mijn hersencellen waren aan het koken. Die Alfetta was denk ik wel iets om dagelijks mee te rijden en mijn honda in te ruilen. Toch moet ik even e.e.a. laten rusten en goed alles overdenken eer ik weer mijn Emozione laat opspelen. Wel zal ik zeker nog op dit forum te vinden zijn. Is gewoon toppie. Zeker de technische adviezen zijn zeer nuttig (hulde aan al die experts die dat willen delen met ons) en het gedroom in " gespot".

@Dre
Ik heb nu wel wat meer plaats in de garage, dus haast heeft die as niet is toch al dertig jaar oud :wink:
156

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mei 13, 2005 20:55

Inderdaad Jasparon, Bertones zullen blijven dus mocht je er later weer een willen aanschaffen betekent het een goede zoektocht en natuuurlijk de portemonnaie trekken.

Ik denk dat het een verstandige keuze is om de Alfetta niet voor dagelijks gebruik in te zetten, zonde van de auto maar ik denk dat de gebruikskosten in dat geval ook relatief bovengemiddeld op zullen lopen. (Ik zou overigens wel exact dezelfde redenatie als jou gehad hebben).

Overigens houdt Michel zich erg stil. Ik denk dat je iemand erg gelukig gemaakt heeft en hij nog steeds aan het rondtoeren is.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: een droom wordt werkelijkheid !

vr mei 13, 2005 20:58

Overigens houdt Michel zich erg stil. Ik denk dat je iemand erg gelukig gemaakt heeft en hij nog steeds aan het rondtoeren is.[/quote]

dat had ik ook in het begin......
156

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mei 14, 2005 02:18

ik had vanavond helaas een etjentje ! ik had liever rondgetoerd.
Maar even kort: rond 17 uur was ik terug van Valkenburg. ik heb er meteen de xportkentekens opgeschroefd waarmee ik nog enkele dagen moet rijden ('t is echt niet mooi hoor :()
ik durfde er amper mee gaan rijden, maar heb toch doorgebeten ! voorzichtig rond de wijk, en stilaan leerden we elkaar toch beter kennen ! wat een genot ! verder van huis weg, een ritje van een kilometer of 20 ! even m'n zoontje naar een feestje gebracht met de Bert, hij had 't me nooit vergeven mocht ik 't niet gedaan hebben ! Kwam daar weer toe bij de typische rijke gezinnen zoals mijn streek er hier vol van is ! (Saab rijders) Haha, de Bert PAL in het midden van de oprit geplaatst, fijn dat je meteen een aantal gordijntjes ziet opzij schuiven op te gluren ! 8) 't is allemaal nog ff wennen, de drempels hier in de wijk neem ik tegen 0.00001 km/h (terwijl ie dat sneller kan, maar ik wil geen ellende). die arme chauffeurs die achter me reden terwijl ik de drempels over kroop ;) De radio doet 't, even getest, maar meteen weer uitgezet, ik wil haar horen brullen en geen radio ! ;)
heb haar mooi warmgereden en dan ff 4500 rpm in tweede versnelling !!! brrrrr. kippevel jongens !!!!!
wat is dit een droomauto !
heb 'r daarnet nog ff gestart, meteen prima lopen ! begin de carbs na 15 jaar injectie rijden terug gewend te worden ! 't feit dat ook de buren wakker zijn nu (heerlijke brulpijp) intereseert me niets ! :twisted: asociaal Bert gedrag ! :twisted:
Jasparon, nog bedankt dat je dit juweeltje aan me hebt willen verkopen (want je was denk ik zelf ook selectief en had 'm niet zomaar aan iedereen meegegeven !)
ik heb er een prachtige Bert en een toffe vriend in Limburg aan overgehouden !
Wat kan het leven mooi zijn !

getekend: een overgelukkige bertone bezitter !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

matra sports
Guru
Guru

za mei 14, 2005 08:30

Te gek Michel. Van harte gefeliciteerd en heel veel rijplezier ! @Jasparon : je hebt hem
volgens mij aan een waardige liefhebber verkocht :wink:
Enne het Alfa virus blijft hoor ! 8)

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mei 15, 2005 16:18

Michel,

Ook nog veel succes gewenst bij de Belgische keuring ! wanneer wil je e.e.a. gaan uitvoeren ?

De HRC was geen probleem bij de regulier APK-keuring hier.

groet
Dagmar
156

tdk146
Member
Member

zo mei 15, 2005 19:06

Te gek Michel. Van harte gefeliciteerd en heel veel rijplezier ! @Jasparon : je hebt hem
volgens mij aan een waardige liefhebber verkocht :wink:
Enne het Alfa virus blijft hoor ! 8)

hier sluit ik me volledig bij aan veel rijplezier :P
Gr Tom Koppen.

Gehad :146 17IE
146 18TS 16V 165pk.
En diversen andere merken. ;-)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 15, 2005 23:44

Michel,

Ook nog veel succes gewenst bij de Belgische keuring ! wanneer wil je e.e.a. gaan uitvoeren ?

De HRC was geen probleem bij de regulier APK-keuring hier.

groet
Dagmar
sowieso binnen de 14 dagen anders mag ik niet meer rijden en dat overleef ik niet ! ;)
normaal woensdagochtend keuring ! dinsdag ff langs de douane.
HRC zal geen probleem zijn, keuring stelt weinig of niks voor voor een oldtimer !

ff offerte van de dealer afwachten voor de HRC, anders woensdagavond naar van poppel ! ;)

want hoe beter je de bert leert kennen, hoe beter je de HRC voelt ! (tijdens de testrit voelde ik niks, ook al maakte jij me d'r attent op !

Rens 1.7QV
Guru
Guru

zo mei 15, 2005 23:49

HRC :blue_confused:

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 15, 2005 23:52

hoofdremcilinder ;)

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

zo mei 15, 2005 23:54

hoofdremcilinder ;)
A ha... Ik zat ook al te denken... wat heeft de Haagse Rugby Club met een Bert te maken :lol:
It's not easy, being green (kermit)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 16, 2005 21:00

:lol: :lol: :lol:

Zo, vandaag het eerste gezinsritje met de Bert. ongeveer 70 km gedaan ! Zalig rijden doet ie ! perfect, die auto !
Ik zit alleen met een dilemma: de achterophanging iets terug verhogen (nu raakt het wiel soms de kast als we d'r met 4-en inzitten)
Maar 't is zo mooi nu, ik wil 'm niet hoger ! :cry:

Terug naar “Het Forum Café”