dit weekend met een 4-wiel aangedreven brera gereden, rijd wel goed, beetje emotiloos, weinig puf rond de 120 tov m'n 16v jtd vond ik.
bij deze versie kun je 78 procent van de aandrijving naar de achterwielen plaatsen.
Helemaal mee eensEn toch is de concept Brera veeeeel mooier
Juist wél!Geen appels met peren vergelijken he!![]()
Het voorwiel staat door de voorwielaandrijving net iets te ver naar achteren.
overhang aan de voorkant...
Moest morgen Alfa beslissen om de 1.9 JTD 150 in de Brera te lepelen
Mijne droom!
Er is toch niks mis mee om 2 sexy coupé's in de showroom te hebben,was vroeger toch ook zo (GTV , Sprint enz...)Giugiaro's meesterwerk een conceptversie voor de productie-Brera? Denkfout!
Het is echt een totaal andere auto, van het niveau 8c Competizione. Achtcilinder in het vooronder, achterwielaandrijving. Bedoeld als stijlstudie.
Door het enorme succes op de shows en de diverse design prijzen die de auto in de wacht sleepte kwam Alfa op het idee de 159 coupé met dezelfde naam te tooien en rond te bazuinen dat ze 'hem' in productie gingen nemen. Dat was in 2005, slechts een jaar na de introductie van een andere coupé in de het Alfa programma: de GT van 2004, die door het publicitair geweld naar de achtergrond verdween. Ten onrechte!
Ik vind dat naamgevingsgedoe nog steeds een aanfluiting van de eerste orde en neem het Alfa nog altijd kwalijk dat ze haar klanten voor zo dom verslijt.
Een Volvo s 60 en de oude S 80 lijken ook redelijk veel opelkaar. Totdat je ze naast elkaar zet.........HEt concept en de straatversie liggen nog vrij dicht bij elkaar. Bij concept heb je meer de vrije hand, bij vertaling naar productiemodel komen er ook zaken om de hoek kijken als maakbaarheid en kosten. Een kleine verandering kan een behoorlijk groot bedrag aan kosten opleveren of besparen. Denk dat daar dus best iets voor te zeggen is, en dat desondanks veel van het concept behouden is gebleven.