cmva
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Wat heb ik nou besteld? een Opel?

wo dec 05, 2007 23:15

Ja, Sprinter daar kun je wat mee ,laadvermogen 680 kg, da,s minder dan een Berlingo :roll:

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Wat heb ik nou besteld? een Opel?

wo dec 05, 2007 23:21

Volgens mij is een Vito goedkoper... :twisted:
In prijs was de Vivaro goedkoper Diele.... :-$

Mijn voorkeur was eigenlijk weer een Voyager in 2003 ook gehad, maar ik heb minimaal 5m3 nodig en dat past niet. Toen vergelijkingen getrokken met de Vivaro, Vito, Transporter en Scudo.
Scudo is de stoelpositie niet correct voor mijn lengte i.v.m. tussenwand. Transporter sla je van achterover...wat een geld. ( zelfs "edition 60" uitv.), Vito was mooi, maar duurder...toen de Traffic en het Nissan broertje....ik wilde geen Nissan logo en de Traffic was OOK in vergelijking met de Vivaro iets duurder.

Daarnaast heb ik zeer slechte ervaringen met de Vito bouwjaar serie 2005; wat dacht je van onderdelen die er afwaaien, schuifdeur die eruit loopt ( 2x). Owh ja een bonkend chassis dat door de dealer opgelost werd met gewichtjes.neh...ben naast de prijs ook een beetje afgekickt van de MB Vito.

Ik heb er twee maand overgedaan om de beste prijs te krijgen dus geloof me. beste Diele..ik heb een hekel aan geld uitgeven, deze Vivaro was de beste deal....( zelfs nog centjes voor wat extra toeters en bellen.....

Trouwens Arjan...waar zie jij dan een Renault :wink: ....die hadden we er nog wel bij...een Laguna Grandtour 1.9DCI Privilege....ging de hoofdcomputer van kapot...€ 1700,00..... :oops:

Nu dus een paar Fiatjes en Alfaatjes...en de Nieuwe Vivaro.... 8)
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 05, 2007 23:45

Trouwens, wij hebben regelmatig een Traffic op de zaak (de meeste auto's huren we als we ze nodig hebben) en dat rijdt best goed moet ik zeggen. Ik kan alleen niet echt een vergelijking trekken met de Transporter die we vast hebben, want die heeft de sterkste motor, en een zeer luxe dubbele cabine (climate, navi, Captain chairs met stoel verw, enz) dus die renaults voelen altijd een beetje goedkoop aan :P

Wel goed idee trouwens om voor de korste verzie te kiezen, onze T5 is verleng vanwege de laadruimte + 5 zitplaatsen welke we nodig hebben (de motor is voor snelheid soms voor een aanhanger) best lang, wat vaak problemen geeft in parkeer garages (ik nog niet gelukkig).
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Hylke
Moderator
Moderator

do dec 06, 2007 00:02

Hey André, van harte met Eaupel, hoop dat hij je veel veilige kilometers brengt.
Ik ben binnenkort vast wel weer eens in de buurt om de hond een aai te komen geven :lol:

Als je nog stickers zoekt om het visuele vermogen wat op te krikken, er liggen hier nog wat Alfa Corse stickers 8)
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 06, 2007 00:07

. Fijne bus, en veule beter dan een MB Vito of Sprinter iig.
Hangt er maar net vanaf wat je ermee wilt doen. De vorige Sprinter 4xx/ LT46 was een meesterlijk apparaat (dubbel verlengd en verhoogd). Tot 4 ton lading (mag niet) ging er zonder een centje pijn in en het reed echt prima. Leeg was het zelfs stuntrijden geblazen (binnenste 2 wielen van de dubbellucht optillen op de rotonde) en we hebben ooit eens zo'n ding zover gekregen dat-ie 200 wou lopen. Levensgevaarlijk, u zegt het, maar wel leuk!

En de koning der bussen was mijn onvolprezen Mascott. Starre assen, ladderchassis, leeggewicht 3340 kilo (oenk) en daar heb ik wel eens 7 ton papier in gestouwd. Hard trok-ie niet meer, maar het gaf geen krimp.

De Vito's (FWD) waar ik mee gereden heb was inderdaad allemaal drama, complete bakbedieningen die loslieten van de bak, hmmm.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 06, 2007 00:19

Sprinters zijn heerlijk, als ik een 3 tons bus nodig zou hebben en ik had wat budget, dan zou ik zo een 316 sprintshift (semi-automaat), wat een heerlijk bus. Reed leeg met gemak 200km/h en door die semi-automaat super comfortabel in de stad.

@Cucci, heb jij ook een automaat besteld? Of was dat (veel) te duur. Dat is namelijk het grote commentaar bij ons op de zaak, wij rijden nogal stevig door op de zaak (altijd te laat, altijd te druk en héél veel schakelen) en hebben na 50.000km al 2 versnellingsbakken gehad, iets wat met een automaat voorkomen had kunnen worden.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

do dec 06, 2007 07:18

.........veule beter dan een MB Vito of Sprinter iig............
tuurlijk....
wij hebben ook 5 opels lopen....(omwille van de topicstarter en zijn enthousiasme zal ik geen reele voorstelling van zaken geven).... t zal wel de goedkoopste (maar niet mijn) oplossing zijn....
oh ja let op je achterruit.... bij ons zijn er al 2 spontaan geknapt bij 120 km/u......
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 06, 2007 14:26

Diele heeft een Scudo... nooit problemo's

Maar de volgende keer toch weer een RWD ivm de Auto-ambulance... :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 06, 2007 17:03

Ik had het een beetje over comfort eerlijk gezegd, Je merkt in de Vivaro afgezien van het rechtop en hoog zitten niet dat je in een bedrijfswagen rijdt :) Ik heb een keer in een Vito gereden, en dat was wel even anders
''Drive tastefully''

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 06, 2007 17:23

Ik had het een beetje over comfort eerlijk gezegd, Je merkt in de Vivaro afgezien van het rechtop en hoog zitten niet dat je in een bedrijfswagen rijdt :) Ik heb een keer in een Vito gereden, en dat was wel even anders
En laat ik dat nou net levensgevaarlijk vinden aan sommige busjes. Je moet juist wél voelen dat je in een hoog, zwaar ding rijdt, zodat je niet overmoedig wordt (sprak de man die dus de binnenste wielen van de dubbellucht optilde.. mar u begrijpt wat ik bedoel).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 06, 2007 17:48

Yuri, ik snap het helemaal :wink:
''Drive tastefully''

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

zo dec 09, 2007 00:00

Sprinters zijn heerlijk, als ik een 3 tons bus nodig zou hebben en ik had wat budget, dan zou ik zo een 316 sprintshift (semi-automaat), wat een heerlijk bus. Reed leeg met gemak 200km/h en door die semi-automaat super comfortabel in de stad.

@Cucci, heb jij ook een automaat besteld? Of was dat (veel) te duur. Dat is namelijk het grote commentaar bij ons op de zaak, wij rijden nogal stevig door op de zaak (altijd te laat, altijd te druk en héél veel schakelen) en hebben na 50.000km al 2 versnellingsbakken gehad, iets wat met een automaat voorkomen had kunnen worden.
Geen automaat. Deze handgeschakelde was op voorraad en was netjes geprijsd. Ik rij de tweede week van jnauari al met 'm...

Automaat had idd mijn voorkeur, levertijd 3 maanden, kost dan ook wel weer en paar centjes meer ja... :wink:

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

zo dec 09, 2007 00:10

.........veule beter dan een MB Vito of Sprinter iig............
tuurlijk....
wij hebben ook 5 opels lopen....(omwille van de topicstarter en zijn enthousiasme zal ik geen reele voorstelling van zaken geven).... t zal wel de goedkoopste (maar niet mijn) oplossing zijn....
oh ja let op je achterruit.... bij ons zijn er al 2 spontaan geknapt bij 120 km/u......
Waarom geen reele voorstelling geven? Overal mankeerd wel wat aan...ik heb 2/3 maanden gelezen, gereden en getest.... Transporter TDI met 30.000 km en kapot gelopen motor ken ik ook...Een Voyager met kapot gedraaide distri-groep ook in de werkplaats gezien en een Sprinter die door de assen zakte naast de zaak...

't is wel gewoon blik met een motor. Kan altijd wel wat aan mankeren.. Onze Alfa's zijn toch ook wel eens niet zo lekker?

Trouwens mijn maatje heeft 170.000 km probleemloos gereden met een Vivaro ( 2004).

Mercedes zou de beste zijn, nou daar zal ik me dan maar weer niet over uitlaten....Zo is er altijd wel wat....

Tja, wat is dan wijsheid? Ik betaal hem zelf, dan is prijs wel belangrijk. Gaat ie kapot? Ik heb garantie...enne....er rijden er zoveel van, dan kan er in verhouding ook meer aan het licht komen.

Topicstarter is enthousiast idd en blijft dat ook wel hoor.... :wink:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo dec 09, 2007 09:46

. Onze Alfa's zijn toch ook wel eens niet zo lekker?
nee daar heb ik nooit last van :wink: :lol:
veel plezier iig met je nieuwe vivaro-speeltje :thumbs:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Terug naar “Het Forum Café”