Michel vd Grinten
Guru
Guru

RE: Het beste tuning idee in tijden

di nov 13, 2007 21:17

LLLLLLLLLLLLLLOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

Die tekening en dat idee is een ding,
Die reacties, die zijn zo niet nog meer Off the Chart.
Ik heb in tijden niet zo gelachen om een post en zijn thread :D

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di nov 13, 2007 21:55

This is such a bad idea, there is no control over the reaction, you could have unlimited power.

Kind of like pluging an extension cord back into it's self, your going to blow shit up, don't mess with stuff like this.
:jumping:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 13, 2007 21:57

Priceless! :jumping:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

wo nov 14, 2007 12:30

Wat een verhaal zeg, zit hier vol ongeloof dat die kerel zo overtuigd is van z'n idee. Die uitlaat-interkoelers ook, om de uitlaatgassen te koelen, briljant........

Hij wordt inderdaad heel erg de grond in getrapt, snap niet dat de gebruikers van dat forum hem gewoon z'n gang laten gaan en z'n idee zelf laten uitwerken.

Als je met zo'n idee aankomt en dan nog moet vragen hoe je het moet doen, ben je fout bezig.

33-1.6 16vcarbs

wo nov 14, 2007 18:35

hahaha wat een kerel! eigenwijs is ook wijs.

Speeder

Re: RE: Het beste tuning idee in tijden

wo nov 14, 2007 18:49

Ja ho eens even, EGR wordt door de ECU geregeld en onder vollast gaat er heus geen inert gas de motor in.
Bij de nieuwere generatie motoren wel ja. Mijn 1989 elektronisch geregeld carb-blok (non-alfa) met EGR werkt gewoon op het motorvacuum hoor ;)

Andretti Molletti

wo nov 14, 2007 19:01

Zo zie je maar weer dat de meeste mensen niet echt weten hoe autotechniek in elkaar steekt.
En dan doel ik op de reacties!!!
Wat is er aan de hand? Als je goed naar het plaatje kijkt en op de site van de poster naar zijn inmiddels verworven patent kijkt dan heeft deze meneer wel degelijk een mooie doorbraak bewerkstelligd!!
Op de tekening is duidelijk te zien dat er slechts 4 cilinders van de 8 gebruikt worden voor terugkoppeling. De werkelijke terugkoppeling is van de uitlaat bank twee naar inlaat bank 1.
De functie van bank twee is dus verse lucht aanzuigen en comprimeren en dan naar bank 1.
Het principe van een compressor of blower!!!
In dit geval is het halve slagvolume van de motor aanwezig om te comprimeren en dus drukvulling te genereren voor de overige 4 cilinders.
Briljante is dat alle Amerikaanse V8-en zo gebouwd zijn dat er dus een enorme potentiele markt is voor zijn idee.
Sky is the limit, en de compressor kan zoveel lucht leveren dat vermogens over de 1000pk makkelijk haalbaar zijn, zeker als de nokkenassen aangepast worden voor maximale flow voor de compressor en apart voor de 4 overgebleven cilinders die als motor fungeren.
Daarnaast komt ook nag dat de compressor al vloeistof gekoeld is en dus is een dure IC niet nodig. Ook de problemen van de V8 betreffende ongelijkmatige ontstekingsinterval schijnen nu oplosbaar te zijn door voor de 4 cilinders die als motor fungeren cilinders te kiezen met een gelijkmatige ontsteekinterval. Het gebrabbel van de V8 en het tekort aan vermogen is dus definitief opgelost.
Helaas is door de strenge regelementen deze constructie noet toegestaan in de NASCAR en INDY-car anders zou de hel losbarsten.
Kortom lees eerst eens wat de man echt schrijft, briljant!!!

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 14, 2007 19:17

Het jammere is dat er al een patent op bestaat: http://www.patentstorm.us/patents/6922997-claims.html

Andretti Molletti

wo nov 14, 2007 19:26

Precies, het werkt dus wel!!

a multi-stage compressor including at least a first cylinder of the internal combustion engine for operation as a low pressure compression stage to pump air to the exhaust pipe for the first cylinder and a high pressure stage coupled to the exhaust pipe for the first cylinder for actuation and an outlet from the high pressure stage connected to supply high pressure air to the air storage tank;

:thumbs:

jan 75
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

wo nov 14, 2007 20:18

Zo zie je maar weer dat de meeste mensen niet echt weten hoe autotechniek in elkaar steekt.
En dan doel ik op de reacties!!!
Wat is er aan de hand? Als je goed naar het plaatje kijkt en op de site van de poster naar zijn inmiddels verworven patent kijkt dan heeft deze meneer wel degelijk een mooie doorbraak bewerkstelligd!!
Op de tekening is duidelijk te zien dat er slechts 4 cilinders van de 8 gebruikt worden voor terugkoppeling. De werkelijke terugkoppeling is van de uitlaat bank twee naar inlaat bank 1.
De functie van bank twee is dus verse lucht aanzuigen en comprimeren en dan naar bank 1.
Het principe van een compressor of blower!!!
In dit geval is het halve slagvolume van de motor aanwezig om te comprimeren en dus drukvulling te genereren voor de overige 4 cilinders.
Briljante is dat alle Amerikaanse V8-en zo gebouwd zijn dat er dus een enorme potentiele markt is voor zijn idee.
Sky is the limit, en de compressor kan zoveel lucht leveren dat vermogens over de 1000pk makkelijk haalbaar zijn, zeker als de nokkenassen aangepast worden voor maximale flow voor de compressor en apart voor de 4 overgebleven cilinders die als motor fungeren.
Daarnaast komt ook nag dat de compressor al vloeistof gekoeld is en dus is een dure IC niet nodig. Ook de problemen van de V8 betreffende ongelijkmatige ontstekingsinterval schijnen nu oplosbaar te zijn door voor de 4 cilinders die als motor fungeren cilinders te kiezen met een gelijkmatige ontsteekinterval. Het gebrabbel van de V8 en het tekort aan vermogen is dus definitief opgelost.
Helaas is door de strenge regelementen deze constructie noet toegestaan in de NASCAR en INDY-car anders zou de hel losbarsten.
Kortom lees eerst eens wat de man echt schrijft, briljant!!!
zo legt hij het niet uit.
and route my headers back into the throttle bodies?
desalniettemin, zeer vermakelijk om te lezen, ik heb erg gelachen om al die comentaren.
ik ben toch blij dat we hier met wat meer respect met elkaar omgaan. :wink:
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 14, 2007 20:34

Wauw wat een goed idee.. ik heb er ook nog wel eentje. Als ik mijn garage nou op een hogeren plek, zoals op een heuvel zet, dan trekt m'n auto ook sneller op... scheelt me m'n uitlaat op m'n motor aansluiten :idea: :-s :sick: =;
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 14, 2007 22:42

zo legt hij het niet uit.
and route my headers back into the throttle bodies?
En het achterste inlaatspruitstuk suggereert ook dat ie er toch niet zó goed over nagedacht heeft.

Andretti Molletti

wo nov 14, 2007 22:52

Het is niet de kunst de fouten uit een ontwerp te halen, maar de goede dingen!!

Oud leusdens spreekwoord 8)

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 15, 2007 10:19

Het is niet de kunst de fouten uit een ontwerp te halen, maar de goede dingen!!
Als je de goede dingen eruit haalt blijven de slechte over ;)

edit (11:14): pffsss, lekker gevat van me weer op de vroege ochtend, snap hem nu pas.
Laatst gewijzigd door Dottore M op do nov 15, 2007 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

do nov 15, 2007 10:27

Groninger wijsheid:

"Waar een paal boven water staat blijft de rest aan het oog onttrokken."

Terug naar “Het Forum Café”