Die tekening en dat idee is een ding,
Die reacties, die zijn zo niet nog meer Off the Chart.
Ik heb in tijden niet zo gelachen om een post en zijn thread

This is such a bad idea, there is no control over the reaction, you could have unlimited power.
Kind of like pluging an extension cord back into it's self, your going to blow shit up, don't mess with stuff like this.
Bij de nieuwere generatie motoren wel ja. Mijn 1989 elektronisch geregeld carb-blok (non-alfa) met EGR werkt gewoon op het motorvacuum hoorJa ho eens even, EGR wordt door de ECU geregeld en onder vollast gaat er heus geen inert gas de motor in.
zo legt hij het niet uit.Zo zie je maar weer dat de meeste mensen niet echt weten hoe autotechniek in elkaar steekt.
En dan doel ik op de reacties!!!
Wat is er aan de hand? Als je goed naar het plaatje kijkt en op de site van de poster naar zijn inmiddels verworven patent kijkt dan heeft deze meneer wel degelijk een mooie doorbraak bewerkstelligd!!
Op de tekening is duidelijk te zien dat er slechts 4 cilinders van de 8 gebruikt worden voor terugkoppeling. De werkelijke terugkoppeling is van de uitlaat bank twee naar inlaat bank 1.
De functie van bank twee is dus verse lucht aanzuigen en comprimeren en dan naar bank 1.
Het principe van een compressor of blower!!!
In dit geval is het halve slagvolume van de motor aanwezig om te comprimeren en dus drukvulling te genereren voor de overige 4 cilinders.
Briljante is dat alle Amerikaanse V8-en zo gebouwd zijn dat er dus een enorme potentiele markt is voor zijn idee.
Sky is the limit, en de compressor kan zoveel lucht leveren dat vermogens over de 1000pk makkelijk haalbaar zijn, zeker als de nokkenassen aangepast worden voor maximale flow voor de compressor en apart voor de 4 overgebleven cilinders die als motor fungeren.
Daarnaast komt ook nag dat de compressor al vloeistof gekoeld is en dus is een dure IC niet nodig. Ook de problemen van de V8 betreffende ongelijkmatige ontstekingsinterval schijnen nu oplosbaar te zijn door voor de 4 cilinders die als motor fungeren cilinders te kiezen met een gelijkmatige ontsteekinterval. Het gebrabbel van de V8 en het tekort aan vermogen is dus definitief opgelost.
Helaas is door de strenge regelementen deze constructie noet toegestaan in de NASCAR en INDY-car anders zou de hel losbarsten.
Kortom lees eerst eens wat de man echt schrijft, briljant!!!
desalniettemin, zeer vermakelijk om te lezen, ik heb erg gelachen om al die comentaren.and route my headers back into the throttle bodies?
En het achterste inlaatspruitstuk suggereert ook dat ie er toch niet zó goed over nagedacht heeft.zo legt hij het niet uit.and route my headers back into the throttle bodies?
Als je de goede dingen eruit haalt blijven de slechte overHet is niet de kunst de fouten uit een ontwerp te halen, maar de goede dingen!!