Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: Duiven

do sep 27, 2007 12:06

Heb het gelukkig niet vaak hoeven doen, maar als het even kan stop ik om te kijken of het beest nog te redden is of om het uit zijn lijden te verlossen. Op IJsland schoot een schitterende vogel met lange hals opeens vanuit de berm, kwam onder de huur-Almera en bleef spartelend liggen: gebroken vleugel en de poten deden het ook al niet meer :( En dan blijkt dat het door die lange hals toch wel erg lastig is om het dier de nek om te draaien... heb het dus maar op een wat minder sierlijke manier opgelost.

Jaarlijks schijnen in Nederland ongeveer 4 miljoen dieren het loodje te leggen in het verkeer (van musje tot wild zwijn). :roll:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 27, 2007 12:16

4 miljoen maar?. Moet je eens op mn dakkoffer kijken. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Duiven

do sep 27, 2007 13:55

Heb het gelukkig niet vaak hoeven doen, maar als het even kan stop ik om te kijken of het beest nog te redden is of om het uit zijn lijden te verlossen. Op IJsland schoot een schitterende vogel met lange hals opeens vanuit de berm, kwam onder de huur-Almera en bleef spartelend liggen: gebroken vleugel en de poten deden het ook al niet meer :( En dan blijkt dat het door die lange hals toch wel erg lastig is om het dier de nek om te draaien... heb het dus maar op een wat minder sierlijke manier opgelost.

Jaarlijks schijnen in Nederland ongeveer 4 miljoen dieren het loodje te leggen in het verkeer (van musje tot wild zwijn). :roll:
Het misstaat om te vragen naar de afloop, maar het zet je wel aan het denken.......... huur almera / lange nek.......... :roll:
Dirk - Giulia2000TS

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 27, 2007 14:07

Tja : Ik kan me ook niet voorstellen dat je reikhalzend naar een Almera uitkijkt. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Dinky Boy
Miniaturista

do sep 27, 2007 14:13

4 miljoen maar?. Moet je eens op mn dakkoffer kijken. :wink:
Jaja, met het klimmen der jaren gaat je bril ook wat achteruit... :biggrin: ik schreef muSje, geen muGje...

Tja : Ik kan me ook niet voorstellen dat je reikhalzend naar een Almera uitkijkt. :wink:
Lachen om een Almera en zelf rijden met een dakkoffer.... :-k :whistle:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 27, 2007 14:15

Heb je toch hopelijk die Almera ook uit z'n lijden verlost ? :-k
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Dinky Boy
Miniaturista

do sep 27, 2007 14:25

Geloof me, die wegen daar, dat wil je je Alfa niet aandoen. De Nissan hield het netjes vol, ook al is het na 16.000 km en een half jaar een en al rammeltjes en kraakjes. Auto's worden daar niet oud...

Overigens nog nooit zo'n ziel- en emotieloos apparaat als die Almera gereden. Maar hij bracht ons van A naar euh... A (rondreis), en dat betrouwbaar en comfortabel, daar ging het ook om.

Had aanvankelijk vage plannen om m'n Spider naar IJsland te laten verschepen, maar dan ben je wel erg beperkt. Rondom Reijkjavik zijn de wegen redelijk goed, de bezienswaardigheden liggen echter over het hele eiland verspreid. IJslanders vinden het geen enkel punt om rustig 10 minuten stil te staan voordat dat egeltje overgestoken is.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 27, 2007 14:27

IJslanders vinden het geen enkel punt om rustig 10 minuten stil te staan voordat dat egeltje overgestoken is.
Daar had die vogel natuurlijk ook op gerekend...en niet op zo'n moordlustige Hollander in een Almera ! :P 8)
Laatst gewijzigd door Michel op do sep 27, 2007 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Coosje
Full Member
Full Member

do sep 27, 2007 15:35

Tja, raakte pas met 140 ook een duif met de dakdrager van de 33..
Ik nog bukken,maar dat hielp niet :-s

Moest daarna nog even een boodschap doen en zie op de parkeerplaats een aantal mensen
meewarig naar mijn autootje kijken.. Ik denk nog: kijk naar je eigen kl.te S..t die is ook niet meer de mooiste :-#

Anyways, ik had haast en in de gauwigheid zag ik geen duif of resten ervan,
dus ik doe mijn ding en rijdt naar huis...

Totdat manlief mij wees op de veren op de dakdrager en de ondefinieerbare smurrie die van voor tot achter over het dak zat
uitgesmeerd :biggrin:

Tja toen waren die blikken op de parkeerplaats me ook ineens duidelijk :roll:
Had ik echt niet gezien...

Groetjes, Miranda
SCARB Alfa Sud Register

Afbeelding

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

do sep 27, 2007 15:50

Ik heb eens een musje uit de grill van mijn Alfetta moeten pulken. Yuk. Smerig werkje als alles eruit hangt...

En in mijn jonge jaren moest ik 's-nachts over de veluwe met een bestelwagentje.. Daar heb ik heel wat konijntjes meegepakt... (aahhhhh...) Na een aantal maanden moest ik bij de baas komen. De auto was voor een beurt bij de garage, de garage had de eer om 2 (!) geplette konijntjes onder de motorkap vandaan te halen. Hij verzocht mij vriendelijk wat rustiger over de bosweggetjes te rijden :D Tuurlijk.... :^o

Adios, JR

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 27, 2007 16:21

Met 160 een duif op de helm (motorfiets) net boven m'n vizier. gelukkig blijven zitten en niet onderuit gegaan. Duif dood, helm maar vervangen want het was een rotklap. Ook ooit een kat die verdwaald was op de snelweg, die is in 2 stukken gegaan. Nog genoeg andere onfortuinlijke beestjes op/onder de auto en motor gehad, dit waren wel de meest opvallende. Op de flandrienrit een konijntje tegen de zijkant van m'n auto gehad, dat heeft het overleefd.

Grietje
Member
Member

Re: Duiven

do sep 27, 2007 17:33

Rij ik vandaag met de 146 junior even naar mijn moeder,gaat er ineens een duif op de snelweg zitten.
En dan met 140 er vol er over heen.Wel veren maar geen duif :roll:
Kom ik aan bij mijn moeder toch maar even kijken.Zit die klote duif aan stukken voor
mijn radiator.Hij is door de sleuven onderaan de bumper gekomen.Die kleine sleuven :angry:
En toch weinig schade :biggrin: En dan moet de duif er ook nog uit.Ik heb hem er uit moeten trekken
en peuteren.Ik wou de GTV6 even ophalen,maar heb deze maar laten staan.
Hmmmmmm, blijf jij maar uit de buurt van de Dam dan, raakkans erg groot :jumping:
Gehad: 33 1.4 Imola Nero, 33 1.4 Rosso, nog een 33 1.4 Imola Rosso, 146 1.4 Rosso Proteo,: 155 2.0 TS 16V Rosso, 155 1.6 16V Rosso , 147

GT GTV GTV6

do sep 27, 2007 17:58

Vandaag weer zo iets.
Maar dan met tig tegelijk.
Allemaal vliegen,en ik kon niet uitwijken.
:jumping:

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 27, 2007 18:38

Moordenaar!
Had het wel van je verwacht. :mrgreen:

Maar eh....hoe durf ik dat te zeggen, ik wals zelf ook hazen/konijnen/vliegen dood.
Sorry! :oops:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Slinger
Advanced Member
Advanced Member

vr sep 28, 2007 00:34

Marianne Thieme kom er maar in :wink:
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

Terug naar “Het Forum Café”