Jorix

Re: RE: waarom kan je niks meer te koop aanbieden of vragen?

zo mar 25, 2007 18:39

Ik vind het geen handige zet.

Zeer onpraktisch omdat je nu buiten het Forum terecht moet.
Zoals ik al eerder zei: de SCARB is meer dan alleen een forum... Zo kom je ook nog eens op de rest van de site waar ook nuttige informatie te vinden is.
de lay-out is allerminst praktisch
Suggesties mbt de interface zijn altijd welkom.
Alles bij het oude laten lijkt me echt de beste oplossing. Dit is nl. geen verbetering. Graag terugdraaien dus.
Helaas, dat gaan we niet meer doen.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

zo mar 25, 2007 18:43

Zeer onpraktisch omdat je nu buiten het Forum terecht moet.
Eén klik op het SCARB-logo linksboven, één klik op 'gehoord en gelezen'.
Hoeveel meer werk is dat dan naar de oude rubriek gaan?
Je moet veel meer handelingen verrichten
Kan je aangeven hoeveel meer? Ik heb vanochtend uit nieuwsgierigheid een advertentie opgevoerd, bleek een fluitje van een cent. En als dat zo is, is dit een echt bezwaar? Hoeveel advertenties zet je per dag neer?
de lay-out is allerminst praktisch
Kan je aangeven wat er beter kan? Ow, dat vroeg Jorix al ;)
en een deel van de unieke sfeer op het forum valt weg.
Die unieke sfeer van het verzieken van elkaars verkooptopics?

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: waarom kan je niks meer te koop aanbieden of vragen?

zo mar 25, 2007 18:45

Kun je de te koop en gezocht topics niet meteen doorlinken naar de nieuwe gehoort en gelezen pagina? Dus in plaats van te koop alhier krijg je meteen de gehoort en gelezen pagina. In plaats van, zal ik maar zeggen. Dit is mij veel te rommelig zo. Te veel gedoe. :( Je moet telkens heen en weer springen.

Bartman
Guru
Guru

zo mar 25, 2007 19:00

Ik zal het in één zin samenvatten:

Deze verandering is niet gedaan om het verblijf op het forum of de clubsite te veraangenamen. In die zin is het een slechte verandering.

Is het misschien een idee om de huidige te koop/gezocht rubrieken op het forum te handhaven met als aanpassing dat een reply door een tweede niet meer mogelijk is?
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Roeltje 164

zo mar 25, 2007 19:02

:-k ik weet het nog niet.... heb het gevoel dat het geen verbetering is, maar ach whatever we zullen zien...

Jorix

zo mar 25, 2007 19:18

Deze verandering is niet gedaan om het verblijf op het forum of de clubsite te veraangenamen. In die zin is het een slechte verandering.
Toch wel. Het is geen pesterij van onze kant, maar een verandering die de ellenlange discussies over de prijs/staat/zonde/uiterlijk/etc van aangeboden objecten voor eens en voor altijd de kop moet indrukken.
Daarnaast kunnen we nu op een subtiele manier iemand die herhaaldelijk de regels uit de Algemene Voorwaarden aan z'n laars lapt verbieden om direct advertenties te plaatsen; die moeten dan eerst goedgekeurd worden door de G&G Moderator.
Is het misschien een idee om de huidige te koop/gezocht rubrieken op het forum te handhaven met als aanpassing dat een reply door een tweede niet meer mogelijk is?
Nou nee, want dan hoort het niet meer thuis op een forum. Het idee achter een forum is namelijk posten en reageren en met zo'n aanpassing stap je daar van af.

alfasud1972
Guru
Guru

zo mar 25, 2007 19:21

Ik vind het ook geen verbetering, het idee al dat je 'buiten' het forum moet om een advertentie te plaatsen voelt al niet goed, daarnaast ziet het er niet echt overzichtelijk uit (alles door elkaar is echt een zooitje, bij de auto's staan nu ook al onderdelen).

De oplossing voor het gezeur in de verkooptopics is al tijden geleden gegeven maar daar wordt blijkbaar niet naar geluisterd. Laat de topic plaatser nl. zelf bepalen of er op een bericht wel of niet mag worden ge-repleyed, daarnaast moet er altijd een (vraag)prijs worden opgegeven. Ben je van al het gezeur af. Deze nieuwe constructie is mijns inziens echt geen oplossing.

NoFear Creations
Full Member
Full Member

zo mar 25, 2007 19:27

Ik ben het met Bartman eens, het gebruik van het forum is er niet prettiger op geworden.

De oude manier werkt goed, op alle andere forums waar ik zit is het ook zo, en het gaat altijd goed.
Ik vind persoonlijk de discussie en meningen die soms in een te koop topic staan, interresant om te lezen, soms steek
ik er nog wel iets van op.

Nu lijkt het tekoop gedeelte meer op iets van marktplaats ofzo...
"Tijdelijk Alfa loos..."

alfasud1972
Guru
Guru

zo mar 25, 2007 19:28

Nou nee, want dan hoort het niet meer thuis op een forum. Het idee achter een forum is namelijk posten en reageren en met zo'n aanpassing stap je daar van af.
Als je dit alleen op de te koop en aangeboden topics toepast gaat dat natuurlijk niet op voor het hele forum.

Jorix

zo mar 25, 2007 19:28

(alles door elkaar is echt een zooitje, bij de auto's staan nu ook al onderdelen)
Dat is dan een foutje geweest van de adverteerder. Je kunt bij het plaatsen van een advertentie zelf opgeven wat voor soort advertentie het is. Let daar op mensen
Daarbij: voorheen stond alles toch ook door elkaar heen....?
De oplossing voor het gezeur in de verkooptopics is al tijden geleden gegeven maar daar wordt blijkbaar niet naar geluisterd. Laat de topic plaatser nl. zelf bepalen of er op een bericht wel of niet mag worden ge-repleyed, daarnaast moet er altijd een (vraag)prijs worden opgegeven. Ben je van al het gezeur af. Deze nieuwe constructie is mijns inziens echt geen oplossing.
Dat gaan we nooit doen. phpBB is een pakket dat geschreven is door derden, natuurlijk zijn er modificaties in te bouwen en kan ik zelf e.e.a. versleutelen, maar al die modificaties moeten bij elke update van phpBB opnieuw toegepast worden (of de update moet op codebasis gedaan worden en geloof mij: dat is een dagtaak als je een beetje veel modificaties hebt). Gehoord & Gelezen is een module die netjes is geïntegreerd in de SCARB website en die blijft onaangetast bij een phpBB update.

Jorix

zo mar 25, 2007 19:31

Als je dit alleen op de te koop en aangeboden topics toepast gaat dat natuurlijk niet op voor het hele forum.
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Advertenties bleken in het verleden niet geschikt voor discussie, dus horen ze niet meer op het forum thuis.

Jorix

zo mar 25, 2007 19:33

Kun je de te koop en gezocht topics niet meteen doorlinken naar de nieuwe gehoort en gelezen pagina?
Goed idee. Ik heb in de 'Advertenties - Classifieds' categorie een link toegevoegd die direct naar 'Gehoord & Gelezen' doorlinkt.

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 25, 2007 19:42

Mij maakt het niet uit, maar wat nou als je geen PC hebt, en het "Gehoord & Gelezen" van het Klaverblaadje altijd grondig door spitte ? :roll:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Jorix

zo mar 25, 2007 19:44

maar wat nou als je geen PC hebt
Voor € 50,- per maand wil ik voor die mensen best de nieuwe advertenties uitprinten en opsturen 8)

Terug naar “Het Forum Café”