KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Koplampje vervangen?

zo sep 24, 2006 11:31

Succes. Ik geef je weinig kans. Het probleem is al lang bekend. Zo zijn er wel meer voorbeelden. Het vervangen van een akku bijvoorbeeld. Bij sommige modellen kun je de complete paravan inclusief wissers verwijderen. Het verwisselen van een interieurfilter. Het halve dashboard moet er uit. Waarom maken ze van het opbergen van de autokrik zo`n puzzel? Ieder merk heeft een andere oplossing. Sommige zijn zo simpel.
Waarom gebruiken ze geen vet bij het monteren van slijtage onderdelen? Na een jaar of 6 kun je achterschokbrekers los gaan branden omdat ze zo &^%*$ vast gerot zitten. Of stuurkogels. Ben ik nu zo dom of zijn zij nu zo slim? :?

Tymen QV
Full Member
Full Member

zo sep 24, 2006 14:43

Hoe kun je zo'n construktie verzinnen, mja het is natuurlijk ook een renault,

zijn toch goede auto's vooral electronisch :oops:

Grt

Tymen QV 8)
----------------

matramurena
Full Member
Full Member

zo sep 24, 2006 16:15

Moest laatst bij mijn Skoda Octavia een koplamp vervangen. Daar is pas over nagedacht! Je schroeft een (lekker grote goed in de hand liggende) moer los, trekt een hendel opzij en de hele koplampunit schuift naar voren de wagen uit, stekertje eruit en je kan de unit mee naar binnen nemen als het regent, of in ieder geval op de werkbank leggen zodat je niet gebukt hoeft te staan bij het verwisselen. :D

Heb gelijk beide kanten maar vervangen door extra heldere lampen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door matramurena op zo sep 24, 2006 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Koplampje vervangen?

zo sep 24, 2006 16:17

Moest laatst bij mijn Skoda Octavia een koplamp vervangen. Daar is pas over nagedacht! Je schroeft een (lekker grote goed in de hand liggende) moer los, trekt een hendel opzij en de hele koplampunit schuift naar voren de wagen uit, stekertje eruit en je kan de unit mee naar binnen nemen als het regent, of in ieder geval op de werkbank leggen zodat je niet gebukt hoeft te staan bij het verwisselen. :D
probeer dat maar eens bij zijn neef, de passat =; :sick:

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

ma sep 25, 2006 00:55

Datum eerste afgifte Nederland 17 juni 2005
Nog zoiets, ff ruim een jaar oud en dan zijn de lampjes al overleden...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

matramurena
Full Member
Full Member

ma sep 25, 2006 01:12

Dat klopt, echter gaan de lampen altijd automatisch aan en branden dus altijd als ik de auto gebruik en heb ik nu 90k km gereden dus ik vind het nog wel meevallen aangezien dat de enige kostenpost geweest is tot dusver :D
2008 Lancia Phedra 2.0

Gerrets
Guru
Guru

ma sep 25, 2006 17:17

Haha ik las nog ff verder op dat forum, was wel een goede vraag "heb je nu ook aan de linkerzijde de lampen vervangen?"
anders kan ie in korte tijd er weer onder gaan liggen.

er volgde helaas geen antwoord maar als ik er zo lang mee bezig zou zijn dan wist ik het wel!

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 25, 2006 17:24

WTF?
Dit kunnen ze niet menen, een halve auto slopen om een luizige lamp te vervangen.
Kan het nog gekker? :?
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma sep 25, 2006 17:52

Valt mij helemaal niets meer in :shock: :shock:

De restauratie van een alfa neemt minder tijd in beslag :jumping:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: Koplampje vervangen?

ma sep 25, 2006 17:56

Leuk, een Renault Modus, handig, ruim, goeie gezinswagen, oh, lampje stuk, even vervangen, appeltje eitje: KLIK

Tekst is in het Duits maar de foto's spreken boekdelen :shock:

En dan maar zeggen dat Italianen meester zijn in omslachtige technische oplossingen 8)
zijn ze nu helemaal van de pot ger*kt :evil: :evil: :evil:

wat een waardeloos gedoe.
156

matramurena
Full Member
Full Member

ma sep 25, 2006 19:17

Zelfde verhaal geld trouwens voor een Megane, moet je voor naar de garage, wiel eraf, veel loshbouten en doen, en dan kan de lamp vervangen worden! Goed over nagedacht!
2008 Lancia Phedra 2.0

tommie
Guru
Guru

ma sep 25, 2006 20:50

bij de laatste facelift van de volvo v70/s60 hebben ze de koplampen ook veranderd.. aan de passagierszijde moet je ook heel erg lenig zijn om het lampje te vervangen.. je kunt amper met het topje van je vinger het veertje aan de kant drukken om over terugdrukken maar te zwijgen..

nieuwe C70, S40/V50 en XC90 is het ook ideaal, net als bij ford (zelfde bedrijf) gewoon 2 pinnen die je eruit trekt en hele unit is los.
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

ma sep 25, 2006 23:55

Dat klopt, echter gaan de lampen altijd automatisch aan en branden dus altijd als ik de auto gebruik en heb ik nu 90k km gereden dus ik vind het nog wel meevallen aangezien dat de enige kostenpost geweest is tot dusver :D
Dan mag het ;)
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

PDAHazzard

di sep 26, 2006 22:26

neen een lamp van een 156 vervangen is heel goed te doen. Ik ben er ongeveer en kwartiertje mee bezig en dan brand hij weer
Jaaah.. maar.. brand ie ook in je koplamp unit? hahaha

Motorkap te hard dicht laten vallen per ongeluk, en je kunt weer opnieuw beginnen.

De 'oude' 147 is ook behoorlijk ondoenlijk, met name de linker koplamp. De nieuwe 147 is iets meer ruimte overgelaten, zodat je niet per sé van die ranke italiaanse vrouwenhandjes nodig hebt...

Beetje off-topic maar toch: het bijvullen van ruiterwisservloeistof is bij de 147 ook schier onmogelijk zonder morsen. Wie heeft dat verzonnen? Wat is er nou zo moeilijk om de vulopening a) groter te maken, b) rechtop te plaatsen en c) op een gemakkelijkere plek te plaatsen.... zucht...

Furrikain
Full Member
Full Member

wo sep 27, 2006 14:52

neen een lamp van een 156 vervangen is heel goed te doen. Ik ben er ongeveer en kwartiertje mee bezig en dan brand hij weer
Jaaah.. maar.. brand ie ook in je koplamp unit? hahaha

Motorkap te hard dicht laten vallen per ongeluk, en je kunt weer opnieuw beginnen.

De 'oude' 147 is ook behoorlijk ondoenlijk, met name de linker koplamp. De nieuwe 147 is iets meer ruimte overgelaten, zodat je niet per sé van die ranke italiaanse vrouwenhandjes nodig hebt...

Beetje off-topic maar toch: het bijvullen van ruiterwisservloeistof is bij de 147 ook schier onmogelijk zonder morsen. Wie heeft dat verzonnen? Wat is er nou zo moeilijk om de vulopening a) groter te maken, b) rechtop te plaatsen en c) op een gemakkelijkere plek te plaatsen.... zucht...
Het betere knoeiwerk stoort mij persoonlijk niet zo. Je hand in 10 bochten wringen is één ding, verplicht de hele voorkant uit elkaar schroeven een ander. Zo vind ik het bij m'n GTV6 ook aan te raden een trechtertje te gebruiken voor de olie om morsen te voorkomen, terwijl er daar echt wel ruimte zat is. Zolang je je verzameling gereedschap niet hoeft aan te spreken, vind ik het al lang best gezien de huidige trend van ingewikkelde constructies.

Terug naar “Het Forum Café”