GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: lekker koken

za aug 05, 2006 15:27

Nog plaats vrij aan tafel?? =P~

Goed idee elke week een receptje voor zwarte handen mannen/vrouwen.
(hou wel van lekker eten, maar kan beter sleutelen en uitdeuken.) :lol:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

flash

Re: RE: lekker koken

za aug 05, 2006 16:23

laten 'sudderen' in het sausje.... ehh nee, daar doe ik niet aan... :lol: 8)
Jammer, dan mis je veel klassiekers als ossobuco, piccata al limone, bistecca alla pizzaiola, en ook filetto ai funghi porcini krijgt er sterkere smaak door.

Het pocheren van een tournedos geniet niet van mijn voorkeur, het is lastig om hem strak op 80 graden te houden als je geen gebruik kan maken van een steamer of een goede gasplaat. Vind ik tenminste, thuis koken is anders dan op me werk.

succes met koken en eet smakkelijk. Laat ff weten hoe het smaakte.

Ciao

Raimon
Guru
Guru

za aug 05, 2006 16:27

Ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat! =P~
156 SW 1.9 JTD

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

za aug 05, 2006 16:27

Vind ik tenminste, thuis koken is anders dan op me werk.
Precies, op het werk bak ik alleen cd's en dvd's (nee, geen illegaal spul, alleen mijn werk...). Daarnaast heb ik geen fatsoenlijk servies, alleen een toetsenbord... Koken is er dus niet bij, ik zit iedere dag bij de (Apple) Mac... :lol:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Jorix

za aug 05, 2006 17:00

..oja, er is niks alfa aan, maar aan de rest van het forum ook niet veel meer ;)
Is Carpaccio niet Italiaans? 8)

* krijgt trek *

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

za aug 05, 2006 17:39

roel als je nou is van te voren zeg dat je gaat "koken"... dan kom ik ook weer is langs ;-) haha...
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Richard75
Guru
Guru

za aug 05, 2006 18:19

ziet er smakelijk uit ( ben een enorm vlees liefhebber)
maar ik hou het maar op penne rigate 8)

Ik ben niet zo'n keukenwonder..

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

za aug 05, 2006 18:44

Kom maar op met die gerechten.. :P

thomfr
Advanced Member
Advanced Member

za aug 05, 2006 21:55

Mijn all time favorite Peshe Spada Grillata

Oftewel zwaardvis van de gril (alleen wat kruiden erop, een lekkere knoflooktagatelle met een beetje spinazie erbij en klaar).

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

AlfAnke

za aug 05, 2006 22:43

En Roel .........was het lekker? Mij benieuwen wat we volgende keer voorgezet krijgen :P Een lekker visje? =P~

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 06, 2006 01:17

Wat ligt er nu op je werkbank? :shock:

:wink:

En heeft het gesmaakt? :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Giulia555

zo aug 06, 2006 10:21

Ga vanavond pijlstaartinktvisje vullen met gedroogde tomaten , pijnboompitten, broodkruim, veel kruiden en dan lekker in een laagje witte wijn laten garen in de oven. Erbij groen aspreges met Pancetta. Verder nog wat gegrilde coquilles op een bedje van venkelrisotto.....Mooie Provence rosé d'rbij van Domaine Ott (de top onder de rosés)

Verder is het pocheren van vlees wel degelijk lekker (Ga zo door Roeltje 164!!!) Alvorens een mooie zwezerik krokant op het bordje te krijgen is het zaak hem even te pocheren. En carpaccio aanvriezen?? De doodstraf erop...al het vocht loopt eruit na ontdooien op bord en je carpaccio is een grote drap.

Nog even een tip voor diegenen die denken dat je bij oosters eten geen wijn kunt drinken.....

koop eens een Gewurztraminer (wel een goed van bijvoorbeeld Dirler of Sporen) en wees verrast ende verrukt door de mooie combinaties die dat oplevert.

Eet smakelijk en proost!

Roeltje 164

zo aug 06, 2006 10:50

heerlijk al die reaties.. :thumbs:

Maar nu.

Ik een kratje gepakt, geroosterde roseval aardappeltjes erin, dressings, ingekookte coulis voor het te marineren rood fruit, geblancheerde groentes, gesneden ossehaas, dit alles op terracotaschalen gelegd..., loop ik de lift uit, eh voila, alles op de grond ge :twisted: :twisted: vallen, handvat in de hand van het kratje en een grote bonk smurrie op de grond van het bovengenoemde doorelkaar vermengt met terracotascherven...
Ik heb eerst heel netjes alles opgeruimd en naar de winkel gegaan om nieuwe boodschappen te kopen voor ons bezoek, maar dus geen ossehaas met lekkere groenten etc etc........
Dus ook geen foto's, wat voelde ik me kl*ten toen dat alles op de grond lag, werkelijk onwerkelijk en Dion en Lorraine wisten ook niet hoe ze het hadden, kortom voor ruim 40,- vlees naar de kloten en een 30,- aan garnituur weg wat je niet in de winkel meer kan kopen op zaterdagmiddag.
maar goed , ben er bovenop gekomen, toch maar nieuwe boodschappen gehaald en gaan koken, alleen totaal iets anders..

Leuke reacties, van iedereen, goed plan om deze up te houden met goede eet tips...
Ik zal zeker mijn bijdrage blijven leveren ook na dit bijzondere pijnvolle culinair verlies gisteren mijnerzijds, zonde om zulks lekker eten weg te moeten gooien ...
Geen footo's durven maken, was te pijnvol..

En verse biefstuk laat ik i.d.d niet sudderen, stukken vlees die daar wel voor bestemd zijn wel, en het houden op 80-90 graden is net tegen de kook aan, is goed te doen , vroegah had je toch ook geen combisteamer zoals nu, dus dat gaat op gevoel, maar dat mag ook na 20 jaar ervaring :D :D

gr Roel

Roeltje 164

zo aug 06, 2006 10:51

Oh ja, de soep wel kunnen redden..... :? :lol:

AlfAnke

zo aug 06, 2006 12:46

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

ooooooooh wat klinkt dit k*t allemaal wat zal jij er de pe in hebben gehad :evil:
Het leek allemaal zo lekker en dan belandt het op de grond :( ik had helemaal niets meer gekookt en was in een hoekje gaan zitten janken :!:

Terug naar “Het Forum Café”