Is zeker een mooie lokatie en wij hebben er zin in. Remigreren is idd wat minder moeijlijk dan emigreren want je weet hoe alles werkt, waar je moet zijn voor dit en dat etc. Wij krijgen dan helaas te maken met de keerzijde van EU lidmaatschap. In Mei werd Klara geboren en dus is mijn vriendin noch op zwangerschapsverlof tot ongeveer September. In .dk heb je tussen 9 en 12 maanden verlof welk betekend dat er geen oppasgarantie is voordat je kind minimaal 6 maanden oud is. Als je dan meer dan 5 jaren weg bent geweest (in ons geval 7) worden de regels van het land waar je was toegepast en zitten wij dus met een gat van 2 maanden. Tegelijkertijd moet je werk hebben binnen 8 weken of je krijgt geen uitkering. pffff.. Dat zijn de dinge waar je niet op zit te wachten dus dat wordt vechten met de overheid. Gelukkig is mijn vriendin best koppig...
De Bert moet idd op een autoambulance vervoerd worden. Hij is origineel Deens en ik heb hem daar gekocht. Er is dus al BPM betaald (gelukkig maar want anders kon ik hem beter slopen). De 155 is een ander verhaal want daar moeten wij wss iets van 4000 euro BPM betalen. Misschien dat het minder wordt maar ik geloof het niet.
Het huis is trouwens een huurhuis. Wij zijn er niet helemaal uit waar wij willen zijn in .dk en wat wij willen doen op lange termijn. Dan is het gewoon beter om te gaan huren. Ook gezien dat de prijzen van huizen in .dk de laatste jaren waanzinnig zijn gestegen lijkt het ons sws beter. De huur voor dit huis is ook best betaalbaar trouwens - iets van 600 euri in de maand. Dan hebben wij ook de tijd om ons vakantiehuis te ontwerpen en bouwen. Wij hebben al 3 jaar een grondstuk liggen die bebouwd moet worden zijn en nu nadert de tijd. Gelukkig hebben wij het grondstuk kontant gekocht en in die 3 jaar is de waarde ongeveer 3x zo hoog.
Dus idd - Forum BBQ 2007 in de tuin
Jullie moeten dan allemaal een kratje Jupiler meenemen, trouwens. Dat ga ik missen.