Dat pleit voor je gitaarspel, Mark!
Inderdaad een groot verlies voor de muziekwereld....
Dankje, maar ik mocht willen dat ik ook maar bij hem in de buurt kwam.
Deze man was echt een van de besten en de meesten die bij hem in de buurt kwamen leven ook al niet meer.
De juiste inspiratie is het halve werk
Maar noem er eens wat? Ik ben zelf (als niet-gitaarspeler) altijd onder de indruk geweest van bijv. Ritchie Blackmore, David Gilmour, Mark Knopfler, Robbie Blunt, om er een paar te noemen.
De naam die mij het eerste te binnen schiet, en mogelijk de beste der besten was toch wel Rory Gallagher (zelfs door Jimi Hendrix ooit in een interview toegegeven *Mr Hendrix, how is it to be the greatest guitarist of the world?, "I don't know, ask Rory Gallagher".) Maar helaas sinds 1995 ook al niet meer onder ons.
Verdere "helden" van mij (en lang niet allemaal even bekend): Scott Gorham, Brian Robertson (beide Thin Lizzy gitaristen, net als Gary),Tony Iommi (Black Sabbath),Peter Frampton,W.G "Snuffy" Walden (Stray Dog) Billy Lee Janey (Truth&Janey), Jan Akkerman, Ted Nugent, Billy Gibbons,Eric Clapton bij John Mayall en Cream, toen hij nog Gibson speelde, Slash en Ace Frehley (KISS). (deze leven overigens nog wel allemaal

)
Voornamelijk gitaarhelden uit de 70's (en ik ben pas 24

).