Roeltje 164

RE: lekker koken

do aug 17, 2006 22:44

Oh ja en het pakhuis ,met saladieres etc. etc.

Afbeelding

AlfAnke

do aug 17, 2006 22:58

oooooooooooooh wat is dat een mooie en vooral ruime keuken =P~ en je moet elke dag dat rvs poetsen?
Ziet er daardoor wel SUPER schoon uit! zal het ook wel zijn!!

Roeltje 164

vr aug 18, 2006 06:09

Eh nee, ik hoef niet te poetsen, daar zijn weer mannetjes voor.... :lol: :lol: , maar het is er wel schoon, alles via zgn HACCP rooster....

Giulia555

Re: RE: lekker koken

vr aug 18, 2006 08:04

Mmm . Interessant hier , vooral de wijntips :lol:

Wat dat betreft is de Tempranillodruif mijn favoriet .

Het voedsel : Simpel , snel dus veel Italiaans .

Heel lekkere minipizza of hapje vooraf : Stukjes Ciabatta belegd met gemalen zongedroogde tomaten ( wat olijfolie eerste persing erbij ) . Flapje Mozarella ( liefst buffelgewijs ) erop en besprenkelen met gedroogde oregano . Even in de oven en opeten die hap :wink:

Kristal
Tempranillo is een redelijk lichte druif met dikke schil die het prima doet op kleigrond en daardoor ook die zachtheid heeft. Puur Tempranillo is relatief licht van kleur en komt nooit heel erg hoog in alcoholpercentage. Je ziet dat er vaak wat van de Garnacha druif(Grenache) wordt toegevoegd om het alcohol% omhoog te krijgen. De wijnen van de (vaak) Rioja streek (waarbij de Alta Rioja de beste wijnen produceert) zijn toegangkelijk door het unieke rijpingsproces. Veelal opgevoed op Amerikaans dan wel Frans eikenhouten vaten (daar komen de zachte vanille tonen en roostertonen vandaan).

Crianza = 1 jaar op vat en 1 jaar op fles rijping
Reserva= 1 jaar op vat en 2 jaar op fles
Gran Reserva= 2 jaar op vat en 3 jaar op fles.

Wil je eens een Rioja zonder houtopvoeding proberen kijk dan naar de term "Joven" (jong) op het etiket

Dit soort wijnen mogen pas verkocht worden na deze rijping en zijn 99% direct op dronk. Niet wegleggen want dan nemen de frisse zuren en fruitgheid af en da's zonde. En Spaanse wijnen zijn vooruitstrevend en betaalbaar (de Vega Sicilia's en nog wat anderen daargelaten).

SPIDERVELOCE1750

vr aug 18, 2006 09:19

Tempranillo is een redelijk lichte druif met dikke schil die het prima doet op kleigrond en daardoor ook die zachtheid heeft. Puur Tempranillo is relatief licht van kleur en komt nooit heel erg hoog in alcoholpercentage. Je ziet dat er vaak wat van de Garnacha druif(Grenache) wordt toegevoegd om het alcohol% omhoog te krijgen. De wijnen van de (vaak) Rioja streek (waarbij de Alta Rioja de beste wijnen produceert) zijn toegangkelijk door het unieke rijpingsproces. Veelal opgevoed op Amerikaans dan wel Frans eikenhouten vaten (daar komen de zachte vanille tonen en roostertonen vandaan).

Crianza = 1 jaar op vat en 1 jaar op fles rijping
Reserva= 1 jaar op vat en 2 jaar op fles
Gran Reserva= 2 jaar op vat en 3 jaar op fles.

Wil je eens een Rioja zonder houtopvoeding proberen kijk dan naar de term "Joven" (jong) op het etiket

Dit soort wijnen mogen pas verkocht worden na deze rijping en zijn 99% direct op dronk. Niet wegleggen want dan nemen de frisse zuren en fruitgheid af en da's zonde. En Spaanse wijnen zijn vooruitstrevend en betaalbaar (de Vega Sicilia's en nog wat anderen daargelaten).
Bedankt voor de uitgebreide info :wink:

Momenteel is deze onze favoriet :

Afbeelding

Illescas met 85% Tempranillo en 15% Cabernet Sauvignon .

Erg lekker met de gekende uitgesproken smaak en inderdaad heel betaalbaar :D

Kristal

Robert 75 V6

vr aug 18, 2006 09:38

BEDANKD het is nu 9 uur 's ochtends en ik knetter van de honger met al die pastaverhalen van jullie :!:

ik zie alleen maar lekkere dingen hiero. =P~

ik kan ook heel lekker mexicaans koken maar ik heb nooit een recept en daar hoort heel veel corona bij

AlfAnke

vr aug 18, 2006 11:26

BEDANKD het is nu 9 uur 's ochtends en ik knetter van de honger met al die pastaverhalen van jullie :!:

ik zie alleen maar lekkere dingen hiero. =P~

ik kan ook heel lekker mexicaans koken maar ik heb nooit een recept en daar hoort heel veel corona bij
Dan schrijf je toch op wat je zo ongeveer aan het koken bent. Briefje naast de kookplaat en pennen maar.
Kunnen wij ook meegenieten van je mexicaanse eten :lol:
Laatst gewijzigd door AlfAnke op vr aug 18, 2006 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

alfaromeogta1
Member
Member

vr aug 18, 2006 12:33

@@ Roeltje 164@

Voor welke cateraar werk je?
Gewoon nieuwsgierig.
tot vorige week werkte ik bij sodexho!

J
Heden:

156 1.8 16v sw 2003 ed limitata

Historie:

156 2.0 selespeed 2000
155 1.7 1993
155 1.8 ts sport 1997

Roeltje 164

vr aug 18, 2006 13:23

ehh geen cateraar, gelukkig, ik haat cateraars :twisted: :twisted: , gewoon in eigen beheer , gelukkig mag ik alle menu's en broodjes en whatever zelf bedenken, ze hebben hier de cateraar eruit geflikkerd een aantal jaren geleden , overigens een wijs besluit, ik heb nog nooit voor cateraars gewerkt en als het aan mij ligt gaat dat ook niet gebeuren, zo weet ik tenminste dat er nog redelijk eerlijk en vers gekookt wordt zonder klant en klaar shit, wat je helaas niet vermijden kan, maar is wel goed zo.... :lol: :lol: :lol:

Mobster

vr aug 18, 2006 14:20

... zo weet ik tenminste dat er nog redelijk eerlijk en vers gekookt wordt
Verse frietjes in goede olie...
Daarvoor had jij die Castrol 10W60 nodig :D

alfaromeogta1
Member
Member

vr aug 18, 2006 14:29

Goh zeg das goed nieuws, eigen beheer. dat hoor je niet vaak meer.
Maar je hebt gelijk, ben blij dat ik klaar ben met Sodexho, te grote organisatie die denken alleen aan inkoop bonussen.
Maak niet uit of je het weg gooit als je het maar afneemt!!! Echt te gek voor woorden,
Maar dat kant en klaar viel bij ons gelukkig mee. ik kookte iedere dag verse maaltijden (lasagne, aard,groente, nasi etc noem maar op.)

Nou kook ze daar,

gr J
Heden:

156 1.8 16v sw 2003 ed limitata

Historie:

156 2.0 selespeed 2000
155 1.7 1993
155 1.8 ts sport 1997

Roeltje 164

vr aug 18, 2006 23:51

ha J, ja dat is zeker zeldzaam, en ik kan de denkwijze van de heren cateraars, daarom flip ik op dat soort bedrijven , een verloedering van het koksvak, daarom ben ik blij dat ik me elke dag weer kan uitleven met het gene waar ik zin heb om te koken, uiteraard binnen het buget, maar dat is ook weer een uitdaging.....en komt goed uiteraard... :lol: 8)

gr Roel :wink:

fijn weekend :D , die ik nooit hoef te werken!!!!

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

za aug 19, 2006 00:15

Nog een wijntip:

Afbeelding

Licht tintelend, hèèrlijk. Helaas in Nederland moeilijk te vinden.

AlfAnke

za aug 19, 2006 00:20

Nog een wijntip:

Afbeelding

Licht tintelend, hèèrlijk. Helaas in Nederland moeilijk te vinden.
Dit topic heet lekker koken hoor Dink niet lekker drinken :wink:

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

za aug 19, 2006 00:24

Sangiovese is my middle name Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”