Vandaag op de A2 bij Maarheeze
Bekende Sprint?
Opfleuring van het straatbeeld alhier:
@Wouter: die is toch van de importeur (of iig één van de 4C's die beschikbaar was gesteld voor een rondje op het circuit tijdens het SSAR vorig jaar)? Ben jij een rondje om geweest ermee?
De "oude" Ax-99-99 serie wordt momenteel gebruikt om "oude" auto´s van een blauwe nummerplaat te voorzien.Het is een Sprint met bouwjaar nov. 1962 en de eerste afgiftedatum
is 31-03-2015 volgens het RDW!
Ik denk dan ook dat hij is geïmporteerd en net één maand in Nederland is.
"Oud" is op zich wel redelijk van toepassing. Het betreft hier namelijk auto's met een datum eerste toelating tot 1973 en dat zijn dus ook volgens de huidige definitie oldtimers. De kentekens zelf zijn daarentegen niet oud, want dit betreft reeksen die eerder niet zijn uitgegeven binnen de betreffende 'sidecode 1' serie. Volgens wikipedia was de huidige 'AR' reeks gereserveerd voor motorfietsen.De "oude" Ax-99-99 serie wordt momenteel gebruikt om "oude" auto´s van een blauwe nummerplaat te voorzien.
"Vroeger" was er een serie die liep op/vanaf de (iig) DE-99-99 om de geïmporteerde auto´s te voorzien van een blauwe plaat.
Soms heb ik zo mijn dagenDat is zeker lief
YD inmiddels.Er bestaat ook nog een 'youngtimer' serie, voor auto's met een datum eerste aanmelding van 1973 tot 1978. Dit zijn de 99-Yx-99 kentekens. Daar kunnen we nog wel even mee vooruit, want we zitten pas bij 'YB'