Johnboy
Newbie
Newbie

Re: Voorstellen + jullie mening aankoop Busso V6

za mar 18, 2023 21:25

Welkom op het forum.
Mooi dat je de keus van de tweede auto, een Alfa wordt.
Vindt het leuk jou verhaal en zeker de commentaar van anderen, te lezen..
De meeste heb altijd een andere mening, niet negatief, maar is gewoon zo.
Met jou budget, moet het lukken om een mooi, goed onderhouden busso te vinden. In welke model, Ja?
Ik deel je voorkeur voor de 155. Mijn mening, de mooiste en beste Alfa ooit gemaakt.
Heb er veel van gehad, vooral 2.0 16v en 2.5 V6. Heb er nu nog 2, een van beide, die ik heb genoemd.
Gisteren de rode V6 '96 gewassen en een tijdje stationair laten lopen. Icm BMC inlaat en Madeno einddemper, wat een genoot om te luisteren.
Het rijden is nog mooier.
Maar goed, de 156 en andere modellen die genoemd zijn, is ook leuk. Goede modellen worden steeds moeilijker om te vinden en worden nauwelijks aangeboden. Plus de prijzen zijn flink aan het stijgen.
Hoop zelf dat je de keus laat vallen om de 155, maar hoe dan ook en welke het wordt, busso is heerlijk genieten.
Alfa 156 SW, 2.0 16v "04
Alfa 156 SW Ti, 2.0 JTS, '04
Alfa 155 2.5 V6 '96
Alfa 155 2.0 16V '95
Alfa 155 1.6 16v G3, '97 (wordt 2.0 16v, G3)
Mercedes 309D, '78 (5 cilinder, 5 bak, oprijwagen)

muchobusso
Newbie
Newbie

ma mar 20, 2023 11:49

@@PM
Ahh leuk om te zien! Geeft een goed beeld qua ruimte dit, is inderdaad vrij krap. Blijf het wel echt een prachtige wagen vinden, had er een op het oog alleen die is helaas verkocht.

@sebastiaan
Station is zeker handig, niet perse nodig omdat ik voor ruimte al een Volvo station heb en mijn Elektrische auto (SUV). Leuke auto’s, allebei gezien maar vind ze vrij duur voor de km’s.

@nico mario
164 leuke toevoeging, sta ik zeker voor open en neem ik mee! V6 blijft voor mij wel belangrijk voor de beleving. Misschien is het gevoel en moet ik ook eens proefrijden in een TS…. Sta ik voor open

@Dirk-33
Dank voor je toevoeging, goed om te horen dat je goede ervaring hebt met dit blok!

@Roebar
75 V6 heel lekker maar maak me druk over het roestspook haha. Hebben ze allemaal wel maar volgens mij de 75 wat meer last van?

@Johnboy
Ik blijf ook een lichte voorkeur hebben voor de 155 maar ze zijn zo ontzettend schaars… Ik blijf zoeken maar ik denk dat vooralsnog de 155 mijn voorkeur heeft met de 156 als goede tweede optie.

Ik ben nu ook begonnen met reageren op wat auto’s voor proefritten dus wil wel actiever gaan zoeken. Ik heb zeker geen haast, maar ik merk dat ik er blij van wordt en dus iets concreter aan het zoeken ben…. Wordt vervolgd allemaal! En als iemand hier iets gespot heeft, ik hoor het heel graag!! :)

MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 20, 2023 19:22

Lancia Kappa SW met Busso... :wink:
Kun je dat maxi cosy spul mooi in kwijt, en ubercoole auto naar mijn mening. 8)
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Terug naar “Het Forum Café”