Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2658
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Overspel...

za feb 15, 2020 22:16

Potver... Het is gebeurt.. Merk-ontrouw. Nadat de Spider (3) gesneuveld was moest er vervanging komen. Probleem: woon in Amsterdam. Autos ouder dan 1991 krijg je niet op je parkeervergunning. (1989 spider 3 stond er al op voor dat de regeling van kracht werd, dus gedoogd). Dan op zoek naar: Post 1991, open, licht, 120 pk= , achterwielaandrijving, niet al te dramatisch als het lente/zomer buitens staat in Amsterdam, en beetje betaalbaar. Ik kan de excel sheets delen hier.. Merk trouw zou een 916 zijn. Maar scoort laag in de punten helaas. (_!@$!#@ wat zijn die dingen zwaar!). Dus het is iets lelijks, schaamtevols, maar leuks geworden, for the time being... En dan ook nog gepimped. Ik zie het maar als even tijdelijk buiten de deur eten. Totdat ik een 4c kan betalen...........
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2658
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: Overspel...

za feb 15, 2020 22:18

p.s. input met betrekking tot after-market turbo's is welkom... :wink:
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Overspel...

zo feb 16, 2020 00:08

Happens... een 159 was voor ons te klein, dus hebben we nu iets van een ander merk met wél een hoop ruimte...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Overspel...

zo feb 16, 2020 09:14

Post 1991, open, licht, 120 pk= , achterwielaandrijving, niet al te dramatisch als het lente/zomer buitens staat in Amsterdam, en beetje betaalbaar
Dat klinkt als een MX-5.....of wat meer outside the box: MG (T)F
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Carloz
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 21:37
Locatie: Tegen het Westland aan..

Re: Overspel...

zo feb 16, 2020 09:19

Zo goed als zeker MX-5.. Die dingen worden vaak ge-turbo-ed..

Of ge-rotrex-ed.. Kwam pas nog een setje tegen op (op MP geloof ik).
Gtv V6 TB '95
FMIC, GT2560R, 70mm downpipe

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2658
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: Overspel...

zo feb 16, 2020 20:24

Inderdaad een MX5 met een hele grote turbo...
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1727
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Overspel...

ma feb 17, 2020 00:13

MX-5; Fijne wagens, daar hoef je je als Alfa liefhebber niet voor te schamen.
Maakte Alfa zoiets zelf maar, dan zouden daar een heleboel van verkocht worden....

Exemplaren met dikke aftermarket turbo's etc. die ken ik niet.
Wel een helemaal originele NA in nagenoeg nieuwstaat en dat is een heel fijn ding.

Een BMW Z3 van een paar jaren nieuwer is dan maar een dameskappers-auto.
Om maar eens te vergelijken met andere merken die wel A-merk zijn maar non-Alfa.

.

Carloz
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 21:37
Locatie: Tegen het Westland aan..

Re: Overspel...

ma feb 17, 2020 10:19

Hele grote turbo zalook wel meevallen, daar is niet fijn mee te rijden.

Zijn meestal GT2560R
Gtv V6 TB '95
FMIC, GT2560R, 70mm downpipe

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: Overspel...

do feb 20, 2020 10:11

Zelfde hier.
Belgische autokeuring nu ook op oudjes, gemixt met heel weinig sleuteltijd wil zeggen dat de Alfetta GTV moest gaan. Er komt een vreemde eend in de bijt.

Overigens kom ik zo goed als nooit in Amsterdam, maar daar met een 4C rijden lijkt me toch niet al te lollig?
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Overspel...

zo feb 12, 2023 18:42

Bij mij is het nu ook raak. Volgende maand heb ik 20 jaar mijn rijbewijs, binnen 3 weken had ik een, toen bijna klassieke, Alfa voor de deur. (Ik heb 'm trouwens nog steeds!) Maar nu is dan het moment gekomen dat ik voor het eerst een niet-Italiaanse auto gekocht heb.

Ik zocht een nieuwe daily ter vervanging van mijn Abarth 595 Esseesse en had best wat budget. Hoefde niet ruim te zijn, wel een beetje kofferruimte voor werkspullen en klein achterbankje als er incidenteel kleine kinderen mee gaan. Comfort was geen issue, is alleen maar om in/rondom de stad en voornamelijk Zuid-Limburgse en Waalse B-weggetjes.
Natuurlijk eerst naar een Alfa gekeken, een Giulia Quadrifoglio uiteraard. Ontzettend gaaf en dik apparaat, maar na een testrit had ik toch wel mijn twijfels. Deze auto was té groot om fun te hebben op de kronkelwegen waar ik veel kom, plus dat ik bijna nergens het potentieel van de auto écht kon benutten. Ik zou voor mijn gevoel altijd met de rem erop moeten rijden. Dus wat ik nodig had was gewoon net als ik de laatste jaren heb gehad, een snelle compact hatchback. (Zodoende dus 2x een Abarth gehad en daarvoor een Giulietta QV TCT). Maarja....Alfa heeft gewoon niks meer in de aanbieding in dit segment. Sterker nog, heel Stellantis heeft zelfs geen sportieve compacte auto meer. (Alleen de nieuwe elektrische Abarth, maar die is te zwaar en te langzaam voor die centen)

Dus wat is het geworden? Een f*cking Toyota! :shock: :lol:
Als je me 3 jaar geleden had gezegd dat ik mijn Abarth weg zou doen voor een Yaris had ik je kei- en keihard uitgelachen, maar dit ding is gewoon briljant! 270pk, permanente en instelbare 4-wielaandrijving, gigantische remmen, carbon dak en aluminium plaatdelen en ga zo maar door. Eigenkijk is het gewoon de moderne Delta Integrale van de 21e eeuw.

Natuurlijk heb ik m'n 3 klassieke Alfa's nog, maar vind het wel ontzettend jammer dat de hele hoek van Italiaanse merken niks leuks meer te bieden hebben. Als de Giulia/Stelvio er straks uit gaan blijft er écht helemaal niks meer over. :-(

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Veloce op zo feb 12, 2023 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 824
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

Re: Overspel...

zo feb 12, 2023 20:02

Miata
Is
Always
The
Answer ;-)

Ik snap het helemaal. Niks mis met zo'n ding en het rijdt best leuk. Ik pas er alleen zelf heel slecht in, want bijna 1.90 (zei de man met de Fiat 500 :? ). En eigenlijk ook de spirituele opvolger van de spider. Soort van.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8819
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: Overspel...

ma feb 13, 2023 09:21

Bij mij is het nu ook raak. Volgende maand heb ik 20 jaar mijn rijbewijs, binnen 3 weken had ik een, toen bijna klassieke, Alfa voor de deur. (Ik heb 'm trouwens nog steeds!) Maar nu is dan het moment gekomen dat ik voor het eerst een niet-Italiaanse auto gekocht heb.

Ik zocht een nieuwe daily ter vervanging van mijn Abarth 595 Esseesse en had best wat budget. Hoefde niet ruim te zijn, wel een beetje kofferruimte voor werkspullen en klein achterbankje als er incidenteel kleine kinderen mee gaan. Comfort was geen issue, is alleen maar om in/rondom de stad en voornamelijk Zuid-Limburgse en Waalse B-weggetjes.
Natuurlijk eerst naar een Alfa gekeken, een Giulia Quadrifoglio uiteraard. Ontzettend gaaf en dik apparaat, maar na een testrit had ik toch wel mijn twijfels. Deze auto was té groot om fun te hebben op de kronkelwegen waar ik veel kom, plus dat ik bijna nergens het potentieel van de auto écht kon benutten. Ik zou voor mijn gevoel altijd met de rem erop moeten rijden. Dus wat ik nodig had was gewoon net als ik de laatste jaren heb gehad, een snelle compact hatchback. (Zodoende dus 2x een Abarth gehad en daarvoor een Giulietta QV TCT). Maarja....Alfa heeft gewoon niks meer in de aanbieding in dit segment. Sterker nog, heel Stellantis heeft zelfs geen sportieve compacte auto meer. (Alleen de nieuwe elektrische Abarth, maar die is te zwaar en te langzaam voor die centen)

Dus wat is het geworden? Een f*cking Toyota! :shock: :lol:
Als je me 3 jaar geleden had gezegd dat ik mijn Abarth weg zou doen voor een Yaris had ik je kei- en keihard uitgelachen, maar dit ding is gewoon briljant! 270pk, permanente en instelbare 4-wielaandrijving, gigantische remmen, carbon dak en aluminium plaatdelen en ga zo maar door. Eigenkijk is het gewoon de moderne Delta Integrale van de 21e eeuw.

Natuurlijk heb ik m'n 3 klassieke Alfa's nog, maar vind het wel ontzettend jammer dat de hele hoek van Italiaanse merken niks leuks meer te bieden hebben. Als de Giulia/Stelvio er straks uit gaan blijft er écht helemaal niks meer over. :-(

Afbeelding
Afbeelding
Grappig! Die stond ook op mijn shortlist-voor-over-een-tijdje maar ik had er geen lekkere zit in. Verder wel een geweldig gooi-en-smijt-appraat, maar uiteindelijk niet voor mij. De spoeling is sowieso erg dun. Heb nu al een aantal jaar geen daily 75 meer (wel een om regelmatig als semi-daily te gebruiken hoor, daar niet van) en ik vrees dat een daily Alfa gewoon niet meer gaat gebeuren. Een Giulia Q is inderdaad een briljant ding, maar ik vind ook dat je nou nooit eens de ruimte en gelegenheid hebt om je niet geremd of gehinderd te voelen in het verkeer. Hetzelfde geldt voor bijna alles in die categorie, zoals een M2 of M3. Dat eindigt onherroepelijk een keer in een artikel 5.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: Overspel...

ma feb 13, 2023 13:13

Ook hier geen Italiaanse auto's meer voor de deur. #-o
Ford Focus wagon met 155pk als familieauto en een Suzuki Ignis van 2002 met 80pk als overdekte bakfiets voor de korte ritjes.
Zodra de leasetermijn van de Ford afloopt in 2027 zie ik wel weer verder wat het aanbod is qua gebruikte Alfa's.
Een Giulia staat nog steeds op het lijstje, en desnoods een Stelvio mits die een beetje betrouwbaar en betaalbaar blijken.
Een coupe of cabrio zie ik er de komende 15 jaar sowieso niet meer van komen met jonge kinderen. ;)
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Overspel...

ma feb 13, 2023 13:55

Hier een Skoda Octavia (de tweede inmiddels, dus de eerste beviel wel, overigens is die nog steeds te koop) als familievervoer. Voor vervoer van mezelf heb ik nog steeds de GT, met achterin gewoon twee kinderzitjes om het grut naar creche te brengen op weg naar m'n werk.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6690
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Overspel...

ma feb 13, 2023 15:22

Kan ook een duit in het zakje doen, met als troost dat het in ieder geval nog achterwielaangedreven is en met de "oude" stroomtarieven erg goedkoop reed.

Voor de plezierritjes is er ook een cabrio, met als bindend advies: ga altijd voor het M-interieur :mrgreen:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Terug naar “Het Forum Café”