NickO
Newbie
Newbie

Even voorstellen

do mei 05, 2016 23:31

Hallo,

Mijn naam is Nick en ben nieuw op het forum. Dankzij mijn vader ben ik al jong gek geworden van auto's met Alfa's in het bijzonder. Toen mijn vader ineens ruim 15 jaar geleden met een 155 Q4 (heeft hij nog steeds ;) voor kwam rijden, kon ik het niet laten om als eerste auto ook een alfa te kopen. Dat werd een 145 QV en na een jaar of 8 probleemloos te hebben gereden heb ik er helaas afscheid van genomen. Inmiddels is de auto door een vriend gebruikt als race en crossauto en is liefdeloos gestorven.

Het gemis van een alfa knaagde en na enkele keren de aanschaf van een GT Junior en Giulia (een biscione) toch aan me voorbij laten gaan; tot kort geleden ik weer een Giulia zag en het toch gekocht heb.

Het is een Giulia 1600 super uit 1971 geworden. Origineel in Nederland geleverd en originele kleur is rood. Helaas heeft de eigenaar het wat sportiever gemaakt en dit is ten koste gegaan van originaliteit. Body is goed en motor gereviseerd.

Alleen wat kleine zaken die niet of niet goed werken zoals ramen en verlichting binnen in de auto onder andere.
Zo zit er een nuova grill op die ik wil vervangen voor het origineel. Ik overweeg ook originele bumpers te plaatsen.
Dus weer redelijk terug naar originele looks. Stickers eraf, maar vind ik lastig ivm lakverkleuring die er dan misschien duidelijk wordt.

Enige wat ik lastig kan achterhalen is de juistheid van het interieur. Er zit een redelijk net interieur in met verticale verwarmingsverstelling en doorlopende middentunnel. Wat ik vaker zie is horizontale verwarmingsverstelling met de versnellingspook los van de middentunnel. De vorige eigenaar wist zeker dat het het originele interieur is en eerlijk gezegd ziet het eruit of het nog nooit los is geweest.

Ook in alfa serienummer documentatie zie ik obv chassisnummer alleen giulia super staan en op kenteken echt 1600 (serie 1.05.26). Dus als iemand antwoorden heeft :)

Kortom super om weer een alfa te bezitten en wat historie uit te zoeken. Ik zal vast en zeker nog wel wat kennis van jullie kunnen gebruiken. Leuke bijkomstigheid, mijn vader is dermate enthousiast geworden dat zijn Q4 ook weer langzaam opgeknapt gaat worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet Nick

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: Even voorstellen

vr mei 06, 2016 12:03

Zo hoort het in een Nuova Super!

Afbeelding

En niet in een 71 er!

Wat zegt het chassisnummer over het bouwjaar?
Kan ik eventueel wel voor je opzoeken.
Aangezien het Centro Documentatione van Alfa Romeo tijdelijk gesloten is kun je het daar nu niet opvragen.

Een 105.26(S) kan een Nuova zijn.(74-77)

Je voorkant is in ieder geval van een Nuova Super.

gr Jan

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 06, 2016 16:40

RDW zegt idd 1971, rest ( stoelen vzv zichtbaar) is idd nuova.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

NickO
Newbie
Newbie

vr mei 06, 2016 17:37

Hoi Jan, hoi "VV",

Bedankt voor jullie reactie. Toevallig vanmiddag bij Rik geweest van Il Biscione.
Ook daar een stuk wijzer geworden en om te beginnen een origineel front (grill) in delen meegenomen om de auto langzaam aan weer wat origineler te maken. Knipperlichten etc. heb ik bij de koop meegekregen. Ik hoop alles rustig aan deel voor deel te kunnen doen. De huidige grill zit er ook niet lekker op dus vandaar dat ik daar graag mee wil beginnen.

Het interieur is inderdaad niet correct voor het bouwjaar, zoals jullie ook aangeven betreft het een nuova interieur. Het "archief" had ik al benaderd en inderdaad even niet mogelijk om daar info op te halen.

Een matching interieur zal lastig zijn om te vinden ben ik bang, maar wellicht loop ik daar ooit eens tegenaan. Eerst maar eens het front aanpakken en dan bumpers. En hopelijk een keer een redelijk net interieur tegen het lijf lopen...

Voor wat betreft chassisnr heb ik productie documentatie gevonden en staat het nummer wel bij een 1971 super.

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mei 06, 2016 20:15

Welkom hier, en wat een leuke juul heb je.

Een matching interieur zal lastig zijn om te vinden ben ik bang, maar wellicht loop ik daar ooit eens tegenaan. En hopelijk een keer een redelijk net interieur tegen het lijf lopen...
Dit wat?
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... ur#p935141" onclick="window.open(this.href);return false;
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mei 06, 2016 20:45

Welkom hier, en wat een leuke juul heb je.

Een matching interieur zal lastig zijn om te vinden ben ik bang, maar wellicht loop ik daar ooit eens tegenaan. En hopelijk een keer een redelijk net interieur tegen het lijf lopen...
Dit wat?
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... ur#p935141" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuk interieur maar voor eerste serie met geleiding op de tunnel.
Aangezien er nu een Nuova interieur in zit heeft deze Super geleiding op de vloer!

Ciao

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mei 06, 2016 21:15

Daarom heb ik meer verstand van 164er's :oops: 8)
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mei 06, 2016 22:20

Daarom heb ik meer verstand van 164er's :oops: 8)
:thumbs:

NickO
Newbie
Newbie

za mei 07, 2016 21:11

Hi Marley,

Ook jij bedankt voor de link. Toevallig had ik dat ook al gezien, maar ik vind het wit persoonlijk niet zo goed bij het rood matchen. Zoals gezegd heb ik inmiddels een super grill met lampen etc.

Vanmiddag begonnen met demonteren van de spijlen dan kan eea naar de poedercoater.

Ik had al begrepen dat een geheel ander interieur lastig wordt, het past allemaal niet zomaar is mij verteld.
Eerst maar een klein beginnen want er valt nog genoeg te leren voor mij.

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di mei 10, 2016 21:45

Hey nick.

Welkom. Leuke juul.

En doe mijn aangenomen zusje maar eens de groeten. (op je werk)
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Terug naar “Het Forum Café”