Mijn naam is Nick en ben nieuw op het forum. Dankzij mijn vader ben ik al jong gek geworden van auto's met Alfa's in het bijzonder. Toen mijn vader ineens ruim 15 jaar geleden met een 155 Q4 (heeft hij nog steeds

Het gemis van een alfa knaagde en na enkele keren de aanschaf van een GT Junior en Giulia (een biscione) toch aan me voorbij laten gaan; tot kort geleden ik weer een Giulia zag en het toch gekocht heb.
Het is een Giulia 1600 super uit 1971 geworden. Origineel in Nederland geleverd en originele kleur is rood. Helaas heeft de eigenaar het wat sportiever gemaakt en dit is ten koste gegaan van originaliteit. Body is goed en motor gereviseerd.
Alleen wat kleine zaken die niet of niet goed werken zoals ramen en verlichting binnen in de auto onder andere.
Zo zit er een nuova grill op die ik wil vervangen voor het origineel. Ik overweeg ook originele bumpers te plaatsen.
Dus weer redelijk terug naar originele looks. Stickers eraf, maar vind ik lastig ivm lakverkleuring die er dan misschien duidelijk wordt.
Enige wat ik lastig kan achterhalen is de juistheid van het interieur. Er zit een redelijk net interieur in met verticale verwarmingsverstelling en doorlopende middentunnel. Wat ik vaker zie is horizontale verwarmingsverstelling met de versnellingspook los van de middentunnel. De vorige eigenaar wist zeker dat het het originele interieur is en eerlijk gezegd ziet het eruit of het nog nooit los is geweest.
Ook in alfa serienummer documentatie zie ik obv chassisnummer alleen giulia super staan en op kenteken echt 1600 (serie 1.05.26). Dus als iemand antwoorden heeft

Kortom super om weer een alfa te bezitten en wat historie uit te zoeken. Ik zal vast en zeker nog wel wat kennis van jullie kunnen gebruiken. Leuke bijkomstigheid, mijn vader is dermate enthousiast geworden dat zijn Q4 ook weer langzaam opgeknapt gaat worden.

Groet Nick