fasani
Full Member
Full Member

Geen idee waar dit van is....

wo jan 21, 2015 12:36

Onlangs heb ik een metalen logo gekregen, ik heb geen idee waar dit op heeft gezeten, mn moeder heeft dit op een rommelmarkt gescoord, de verkopende partij kon er ook niets over vertellen.

Wie kan mij vertellen waar dit voor diende of van af gekomen is.

Afbeelding

Afbeelding

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: Geen idee waar dit van is....

wo jan 21, 2015 15:44

Hoe groot is het? Gevoelsmatig zeg ik jaren 60 tot begin jaren 70. Kroontje er boven is misschien van Pininfarina ? Ik gok maar wat hoor, zou het niet weten of en zo ja van wat voor alfa het af komt.

Dinky Boy
Miniaturista

wo jan 21, 2015 17:55

Vormen logo en het witte 'tegeltje' één geheel?
En is dat plastic of ander materiaal?

Als ik de achterkant bekijk lijkt het wel handgemaakt. Misschien had iemand wat dingetjes over en daar iets grappigs van samengesteld?

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

wo jan 21, 2015 20:13

3rd party prodution zonder dat er een licentie-overeenkomst was...

Leuk voor op de rommelmarkt maar heeft niks met Alfa Romeo te maken.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

fasani
Full Member
Full Member

do jan 22, 2015 00:13

Thanx zover.

Afmetingen zijn:
witte vlak: 7x7 cm
geheel is 7,5x 9 cm
Het is een metalen geheel.
witte vlak met logo zit er ca. 3 mm in.

mark156
Advanced Member
Advanced Member

do jan 22, 2015 15:54

Leuk ding! Ben het wel met mr.Zaag eens dat het hoogstwaarschijnlijk een, hoe noem je dat, ''unlicenced'' fabrikaat is, niettemin toch wel interessant... Ik zat zelf een beetje te denken (en ploatjies te kiek'n) over de vormgeving van de slang enzo, hierbij wilde ik je mijn gedachten delen; Alfa Romeo heeft de vormgeving van de emblemen door de tijd wat veranderd, de vormgeving van de slang lijkt het meest op het AR-embleem zoals deze vanaf ik meen 1945 werd gevoerd, echter is dit in jouw geval een wat strakkere en modernere interpretatie daarvan (ff Googlen, kun je zo vinden; kijk naar de vorm van de bek, en de kroon met 3 punten op de kop van de slang zoals je in het wapen van de Milanese Visconti's een enkel keer ziet). Maar wat mij het meest intrigeerde was de vorm van het ornament, een soort van schild; dit lijkt op het schild zoals in het logo van Carrozzeria Touring, wederom in jouw geval een wat strakkere en modernere interpretatie, maar ik zie daar wel dezelfde lijnen in, + de losse kroon in het wapen en het vlak waarin deze valt doet ook denken aan de kroon zoals boven het schild van CT (wederom, ff Googlen). Maar zoals ik eerder al zei, ik denk wel dat het imitatie/vrije interpretatie fabrikaat betreft.. :?
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')

Life is too short to drive boring cars 8)

alfasud1972
Guru
Guru

do jan 22, 2015 16:13

Ik heb zelf nog een paar riemen liggen die mijn vader voor mij en mijn broer heeft gekocht eind jaren '70, daar zit een plastic buckle op met een vreemd gestileerd alfa embleem. Ziet er niet echt standaard uit zeg maar. Maar gekocht bij de dealer en staat ook in de Alfa accesoires folder uit die tijd.

Om nou bij voorbaat al te roepen dat dit niks met Alfa te maken heeft zonder te weten wat het nou daadwerkelijk is vind ik wat kort door de bocht. Het heeft ergens op /aan vast gezeten.

Ik wil de foto ook wel even op het Alfa bulletin board zetten als je dat goed vind?

mark156
Advanced Member
Advanced Member

do jan 22, 2015 16:58

Ik heb zelf nog een paar riemen
Zat ik zelf ook nog aan te denken, gesp van een broeksriem.. lijkt me alleen wel wat groot dan, 7,5 x 9cm, maar het zou kunnen..
Ik persoonlijk ben niet van mening dat het niets met Alfa te maken heeft, hoor.. :wink: Ik vind juist dat, zelfs al zou blijken dat het uiteindelijk om een imitatie/vrije interpretatie gaat, dat het nog steeds met Alfa te maken heeft, maar dan meer met het gedachtegoed achter de design-filosofie.. de symboliek en historische verwijzingen die Alfa Romeo in haar ''design-taal'' gebruikt is één van de dingen waarom ik Alfa zo waardeer, bijv. de 4 sleuven in de bumper rond de scudetto bij de 156 die verwijzen naar de pre-war Monza(?), als ik mij niet vergis? Dat vind ik gaaf.. en dat vind ik ook met dit object, alleen al het feit dat iemand de tijd, moeite en het oog voor design heeft genomen om zoiets te maken vind ik dat dit, ongeacht de vraag of het ''origineel'' is, sowiezo al iets met Alfa Romeo te maken heeft. Even ter verduidelijking van mijn mening, om misverstanden te voorkomen.. geen probleem overigens als iemand er een andere mening over heeft, by-the-way, dat is ieders goed recht.. vind ik.. 8) :thumbs:
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')

Life is too short to drive boring cars 8)

fasani
Full Member
Full Member

do jan 22, 2015 18:39

Ik ben met alle info blij, immitatie of niet maakt mij niet uit. Het leuke is dat ik zoiets nog niet eerder gezien heb. Heb het al een half jaar liggen en dacht eens een balletje op te gooien.

Ik heb zelf helemaal geen ide wat het zou kunnen zijn, het heeft wel ergen aan gezeten gezien de inkeping aan de achterkant.

Op AlfaBB kan ik deze vraag ook nog wel plaatsen, wie weet.

Terug naar “Het Forum Café”