jorrie
Newbie
Newbie

Alfa 156 poging tot inbraak(?) defect deurslot

di feb 25, 2014 18:24

Beste Alfa liefhebbers,

Ik kijk al eens mee op dit forum maar had dan toch maar geregistreerd.
Helaas is mijn alfa 156 gisteravond beschadigd in een poging tot diefstal ( denk ik )
Had de auto aan de straat staan en open gedaan met sleutel ( Draaien in het slot ) vervolgens toen ik de auto ging stofzuigen en weer op slot wilde doen
wilde me sleutel niet meer in het slot aan de kant van het stuur.

Slot schijnt makkelijk te kraken te zijn bij een 156 is hier nog iets tegen te doen?

Heb nu dus een defect slot en moet telkens omlopen om m'n auto op slot te kunnen doen.

Mag ik jullie expertise in deze vragen? Is dit nog zelf te repareren ( of weer werkend te maken ) en is dit diefstal of heb ik zelf iets verkeerd gedaan?
Heb gewoon rustig het slot in en uit de auto gehaald niks bijzonders en ook nog nooit last gehad.

Passagierskant:
http://dl.dropboxusercontent.com/u/2145 ... o_heel.jpg

Kapotte kant:
http://dl.dropboxusercontent.com/u/21457053/photo.jpg

jorrie
Newbie
Newbie

RE: Alfa 156 poging tot inbraak(?) defect deurslot

wo feb 26, 2014 08:33

Uiteindelijk het lipje wat de toegang tot de sleutel blokkeerde door de braakschade verwijderd door een omgebogen onderdeel van een pen houder te gebruiken.
Daarmee het probleem "opgelost", nieuw onderdeel kost 30/40.

mark156
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 26, 2014 10:52

Hoi, je kunt nog even wat kruipolie in het slot spuiten, en dan vervolgens de sleutel in het slot steken en heen en weer halen. Daarbij ook even om en om iets druk zetten naar boven en beneden, misschien is één van de slotplaatjes in de cilinder niet lekker gangbaar; dat is ook een bekend probleem bij 156-sloten, omdat de slotcilinders zo'n eind buiten de carrosserie steken gaat er snel vocht en vuil in zitten. Met een fijn fitting- of horlogemakersschroevendraaiertje kun je, als je handig bent, het buitenste lipje en frontplaatje wat beter in vorm buigen. Als je het sleutelcode-kaartje hebt kun je ook een losse cilinder bestellen bij de dealer om de kapotte cilinder te vervangen.. anders word het waarschijnlijk een hele nieuwe set...

Qua inbraakbeveiliging; koop zo'n dummy-knipperLEDje en bouw die centraal op het dashboard, plak desnoods ter aanvulling van die alarm-stickers op de voorste zijruiten, dat schrikt in ieder geval enigszins af.. beide zijn wel te verkrijgen bij de betere automaterialenhandel, en anders bij Conrad (online-elektronica winkel).. Suc6, ohw ja, en check evt. bij hogere rep.kosten je autoverzekering.. :wink:
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')

Life is too short to drive boring cars 8)

Stef33
Guru
Guru

wo feb 26, 2014 14:19

Ziet er niet echt uit als braakschade, als je iets in het slot forceert verwacht ik meer schade. Was de auto ook echt geopend?

De 156 is inderdaad vaak zeer eenvoudig te openen, is bij mij helaas al 2 maal gebeurd, maar niet door iets in het slot te steken.
Bij mij is het 'opgelost' door een alarm te installeren.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

vr feb 28, 2014 15:39

Dit is geen gebruikelijke plek om in te breken bij de 156.
Ik zou daarom zeggen: nee, geen inbraakschade.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Terug naar “Het Forum Café”