Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: terug gedraaide km standen

di apr 30, 2013 08:03

km stand wordt nu zowiezo al doorgegeven bij APK.
Dat is niet waar. Niet iedere garage doet dat. Ik heb een auto die sinds 2006 in Nederland is en toch niet bekend is bij de n.a.p.
Tevens worden sommige duitse importauto`s voordat ie naar de rdw gaat teruggedraaid. Dat scheelt toch lekker in de verkoopprijs en niemand die er achter komt.

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

Re: RE: terug gedraaide km standen

di apr 30, 2013 10:44

km stand wordt nu zowiezo al doorgegeven bij APK.
Dat is niet waar. Niet iedere garage doet dat. Ik heb een auto die sinds 2006 in Nederland is en toch niet bekend is bij de n.a.p.
Tevens worden sommige duitse importauto`s voordat ie naar de rdw gaat teruggedraaid. Dat scheelt toch lekker in de verkoopprijs en niemand die er achter komt.
Ja,dat is toch wel waar,tenzei je km teller geen stand aangeeft,of slecht/niet leesbaar is,is het VERPLICHT om een stand door te geven,zowel bij APK goed- als afkeur melding.
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

Re: RE: terug gedraaide km standen

di apr 30, 2013 17:50

Tevens worden sommige duitse importauto`s voordat ie naar de rdw gaat teruggedraaid. Dat scheelt toch lekker in de verkoopprijs en niemand die er achter komt.
Voor een Belgische auto kun je wel iets controleren. (vermoed dat je dat in Duitsland ook wel voor elkaar krijgt)
Heb een collega de tip gegeven om de DIV (belgische RDW) te bellen, antwoord was dat ze niets mochten zeggen maar ze konden wel zeggen of de eerste KM stand in NL logisch was t.o.v. de laatste km stand in Belgie.
Transaxle loos!

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: terug gedraaide km standen

di apr 30, 2013 21:33

Ja,dat is toch wel waar,tenzei je km teller geen stand aangeeft,of slecht/niet leesbaar is,is het VERPLICHT om een stand door te geven,zowel bij APK goed- als afkeur melding.
Dat wel maar niet ieder apk station is aangesloten bij de n.a.p kennelijk anders was de mijne daar wel bekend. En mijn teller is gewoon analoog en leesbaar. Dat gaat veranderen want ik hoorde dat binnenkort wel ieder apk station toegang krijgt tot de n.a.p database.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: terug gedraaide km standen

wo mei 01, 2013 10:46

Tevens worden sommige duitse importauto`s voordat ie naar de rdw gaat teruggedraaid. Dat scheelt toch lekker in de verkoopprijs en niemand die er achter komt.
Voor een Belgische auto kun je wel iets controleren. (vermoed dat je dat in Duitsland ook wel voor elkaar krijgt)
Heb een collega de tip gegeven om de DIV (belgische RDW) te bellen, antwoord was dat ze niets mochten zeggen maar ze konden wel zeggen of de eerste KM stand in NL logisch was t.o.v. de laatste km stand in Belgie.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

pieter85
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za mei 04, 2013 17:16
Contacteer: Website

Re: RE: terug gedraaide km standen

zo mei 05, 2013 13:24

Met een beetje gezond verstand pik je ene auto met een terug gedraaide teller er zo tussenuit.
Versleten pookknopje,schaafplek in het tapijt bij het gaspedaal en een compleet gladgesleten rubber op het koppelingspedaal gaan niet samen met 75000km op de teller...
Mhh versleten pookknopje etc... klinkt meer als een auto die al een keer rond is geweest :D, magoed 30% in Duitsland heeft geen correcte kilometerstand, dit houdt niet alleen in dat de kilometerstand terug wordt gedraaid. Het kan ook zo zijn dat er een andere motor in de auto gehangen is. Ik weet niet wat de regels zijn in Duitsland qua het zelf samenstellen van je auto...

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: terug gedraaide km standen

zo mei 05, 2013 16:09

Gisteren op de Tros autoshow. 30% van de auto's in Duitsland heeft een niet correcte km stand. Oppassen dus met import.
Interessant, want ik meende dat het terugdraaien van tellers in Duitsland al erg lang verboden is.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

Re: RE: terug gedraaide km standen

zo mei 05, 2013 16:13

Ja,dat is toch wel waar,tenzei je km teller geen stand aangeeft,of slecht/niet leesbaar is,is het VERPLICHT om een stand door te geven,zowel bij APK goed- als afkeur melding.
Dat wel maar niet ieder apk station is aangesloten bij de n.a.p kennelijk anders was de mijne daar wel bekend. En mijn teller is gewoon analoog en leesbaar. Dat gaat veranderen want ik hoorde dat binnenkort wel ieder apk station toegang krijgt tot de n.a.p database.
Registratie van kmstand gaat automatisch via de RDW,dat die het vervolgens niet doormeld aan de NAP vind ik dan wel weer vreemd.
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
wim V8
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 574
Lid geworden op: di jun 09, 2009 22:31

RE: terug gedraaide km standen

zo mei 05, 2013 17:48

Is NAP ook iets van de overheid dan??, of zomaar iets wat een particuliertje in het leven heeft geroepen,
als zijnde "handel".
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2992
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: terug gedraaide km standen

zo mei 05, 2013 18:21

Een initiatief van diverse belangenverenigingen: http://www.autopas.nl/over-nap/partners

Er was sprake van dat de RDW het beheer van de NAP zou overnemen maar da's blijkbaar niet gebeurd.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Het Forum Café”