Gebruikersavatar
olivier
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 10:06
Locatie: Zoetermeer

Ramen laten blinderen, geinteresseerde?

ma mei 28, 2012 22:07

Ik ga binnenkort 10 juni (evnt 9 juni) mijn ramen laten blinderen. Nu heb ik een bedrijf gevonden in Rotterdam dat dit voor een goede prijs wil doen. Als we met minimaal 3 man komen krijgen we 10% korting tevens voor de mensen die 5 ruiten laten doen krijgen er een gratis zonneband bij t.w.v. 25 euro.

Dit zijn de prijzen.
Hatchack 3drs
3 ruiten --> 150,- ( -10% korting 135,-)
5 ruiten --> 275,- ( -10% korting 247,50 + GRATIS zonneband)

Hatchack 5drs
3 ruiten --> 175,- ( -10% korting 157,50)
5 ruiten --> 300,- ( -10% korting 270 + GRATIS zonneband)

SEDAN 3drs
3 ruiten --> 150,- ( -10% korting 135,-)
5 ruiten --> 275,- ( -10% korting 247,50 + GRATIS zonneband)

SEDAN 5drs
3 ruiten --> 175,- ( -10% korting 157,50)
5 ruiten --> 300,- ( -10% korting 270 + GRATIS zonneband)

STATION 3drs
5 ruiten --> 250,- ( -10% korting 225,-)
7 ruiten --> 350,- ( -10% korting 315 + GRATIS zonneband)

Het duurt 1,5 a 3 uur per auto afhankelijk van het aantal ramen er zijn 3 werknemers die kunnen blinderen. Voor mensen die wat verder wonen of nog ergens naar toe moeten zijn er 3 leenwagens beschikbaar GRATIS( ex benzine). Mochten er min 10 man komen dan kunnen ze evnt een BBQ regelen.

Dit is de site:
http://www.budgetblindering.nl/index.html

Deelnemers:
Olivier 147
Leo Giulietta
Djoozt 147
Ramesh 147

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door olivier op di mei 29, 2012 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
ALFA 147 GTA

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Ramen laten blinderen, geinteresseerde?

di mei 29, 2012 09:31

Met die zijruit aan de achterkant van die 156 SW doen ze hun naam wel heel erg eer aan he?

Gebruikersavatar
olivier
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 10:06
Locatie: Zoetermeer

RE: Ramen laten blinderen, geinteresseerde?

di mei 29, 2012 11:32

Ik zie eigenlijk niet wat je bedoeld. Het bedrijf geeft 5 jaar garantie op montage werk en de folie heeft 5 jaar garantie op kleur, zoek maar eens een ander bedrijf op dat dit voor die prijs bied...........
ALFA 147 GTA

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Ramen laten blinderen, geinteresseerde?

di mei 29, 2012 12:41

Het zag er uit alsof het mat geverfd is. Ondertussen nog een keer gekeken en linksboven in het hoekje zie je wel iets glanzen, dus het is geen sticker of verf aan de buitenkant.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Ramen laten blinderen, geinteresseerde?

di mei 29, 2012 14:05

Mag ik even off Topic een vraag stellen?

Ik wil dit eigenlijk al veel langer doen, maar zoek een bedrijf dat de folie aan de BUITENkant goed kan monteren.
Want naar mijn mening zorg aan de binnenkant monteren van de folie, dat de warmte dan al door het ruit naar binnen is gekomen.
Of de folie houdt daar de warmte tegen en de ruit zelf wordt behoorlijk opgewarmd.

Daarom wil ik dan de folie buiten aanbrengen. In ieder geval op de platte achterruit van de SZ.
Bij deze wagen kan de achterruit springen als deze te warm wordt (Bron E vd Beek website).

Gebruikersavatar
olivier
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 10:06
Locatie: Zoetermeer

RE: Ramen laten blinderen, geinteresseerde?

di mei 29, 2012 14:32

@WhizzMan: Ja gebeurd wel goed hoor, ik heb hier plaatjes laten zien van alfa's omdat dit een alfa forum is maar op de site staan ook dikke porsches en bmw's ter waarde van een klein appartement en dan ga je natuurlijk niet met een flut product rijden.

Verder voor de mensen die denken dat het er sjonnie uitziet, ik wil mijn ramen maar heel licht laten tinten zodat het wel tot 70% van de warmte tegenhoud maar niet heel donker er uit ziet. Wat ik bedoel te zeggen is dat je het bijna niet hoeft te zien (als je het mooi vind kan het natuurlijk wel).

@Alfa-Corazon: Mis dat het laten coaten van de ramen wat is.

"Ook is het mogelijk dat wij u ruiten coaten, alleen heeft coating een paar nadelen ten opzichte van folie. Bij coating is er geen anti kraslaag en het weert geen zonnestraling en zonnewarmte, als wij de coating aanbrengen zal deze altijd zakken en is de ruit onder donkerder dan bovenaan. Bij folie is het tintpercentage mooi egaal verdeeld." Deze info kreeg ik bij de tintshop.nl, reken hier alleen wel zo'n 500-600 euro voor per 3 ramen....
ALFA 147 GTA

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Ramen laten blinderen, geinteresseerde?

di mei 29, 2012 14:57

Mag ik even off Topic een vraag stellen?

Ik wil dit eigenlijk al veel langer doen, maar zoek een bedrijf dat de folie aan de BUITENkant goed kan monteren.
Want naar mijn mening zorg aan de binnenkant monteren van de folie, dat de warmte dan al door het ruit naar binnen is gekomen.
Of de folie houdt daar de warmte tegen en de ruit zelf wordt behoorlijk opgewarmd.

Daarom wil ik dan de folie buiten aanbrengen. In ieder geval op de platte achterruit van de SZ.
Bij deze wagen kan de achterruit springen als deze te warm wordt (Bron E vd Beek website).
Ik denk dat de folie die aan de binnenkant aangebracht wordt redelijk kwetsbaar is. Als je die aan de buitenkant zal aanbrengen, zal hij waarschijnlijk niet lang meegaan en heb je bij bijvoorbeeld autowassen een uitdaging om de folie niet te krassen. Ik denk wel dat de meeste folie de IR straling die de hitte oplevert niet zal reflecteren, maar juist zal absorberen. Dat betekent dat alsnog de folie en daarna het raam heet wordt, misschien nog wel heter dan zonder folie. Let daar dus op bij het aanschaffen van de folie. 3M levert voor "kantoorpanden" en dergelijke folie die aan de buitenkant van het glas te plaatsen is, ik denk dat je bij zo'n soort partij moet zijn om de juiste folie te selecteren. Het plaatsen is niet echt anders, binnen of buitenkant moet zo'n foliebedrijf gewoon kunnen.

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Ramen laten blinderen, geinteresseerde?

di mei 29, 2012 16:18

Mag ik even off Topic een vraag stellen?

Ik wil dit eigenlijk al veel langer doen, maar zoek een bedrijf dat de folie aan de BUITENkant goed kan monteren.
Want naar mijn mening zorg aan de binnenkant monteren van de folie, dat de warmte dan al door het ruit naar binnen is gekomen.
Of de folie houdt daar de warmte tegen en de ruit zelf wordt behoorlijk opgewarmd.

Daarom wil ik dan de folie buiten aanbrengen. In ieder geval op de platte achterruit van de SZ.
Bij deze wagen kan de achterruit springen als deze te warm wordt (Bron E vd Beek website).
Zwart trekt toch zowiezo warmte aan ... dan kan je beter voor spiegelende folie gaan lijkt me
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Ramen laten blinderen, geinteresseerde?

di mei 29, 2012 16:47

Zwart trekt toch zowiezo warmte aan ... dan kan je beter voor spiegelende folie gaan lijkt me
Ik heb tot nu toe spiegelende isolatietape in een rasterprofiel op de buitenkant geplakt.

Gebruikersavatar
notton155
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 848
Lid geworden op: do apr 13, 2006 21:02
Locatie: Ulestraten (L)

RE: Ramen laten blinderen, geinteresseerde?

di mei 29, 2012 18:38

Ik heb eens ooit een vraag gesteld aan zo'n bedrijf. Hij zei; "ik wil je niet teleurstellen maar heel veel warmte wordt alsnog door het metaal van je dak naar binnen doorgegeven".
Nu GT3.2-156SW1.8 -75 Epoca
Gehad:
Alfetta GT Alfetta GTV Alfetta 1.6 Alfetta 2.0 GTV2000(bert) 33 1.3 Giulietta 1.6 Giulia 1.3 Spider 2000 155 1.7 33SW1.5

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Ramen laten blinderen, geinteresseerde?

di mei 29, 2012 20:16

Ik heb eens ooit een vraag gesteld aan zo'n bedrijf. Hij zei; "ik wil je niet teleurstellen maar heel veel warmte wordt alsnog door het metaal van je dak naar binnen doorgegeven".
Ik denk niet dat er hier iemand op het forum zit die z'n ramen wil tinten om de warmte er mee buiten de cabine te houden. Een enkeling wil z'n achterruit beschermen, maar de rest wil het waarschijnlijk alleen maar voor de looks of de privacy doen.

Gebruikersavatar
notton155
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 848
Lid geworden op: do apr 13, 2006 21:02
Locatie: Ulestraten (L)

Re: RE: Ramen laten blinderen, geinteresseerde?

wo mei 30, 2012 10:28

Ik heb eens ooit een vraag gesteld aan zo'n bedrijf. Hij zei; "ik wil je niet teleurstellen maar heel veel warmte wordt alsnog door het metaal van je dak naar binnen doorgegeven".
Ik denk niet dat er hier iemand op het forum zit die z'n ramen wil tinten om de warmte er mee buiten de cabine te houden. Een enkeling wil z'n achterruit beschermen, maar de rest wil het waarschijnlijk alleen maar voor de looks of de privacy doen.
Ik dacht juist van wel, tenminste als je dit leest;


Ik wil dit eigenlijk al veel langer doen, maar zoek een bedrijf dat de folie aan de BUITENkant goed kan monteren.
Want naar mijn mening zorg aan de binnenkant monteren van de folie, dat de warmte dan al door het ruit naar binnen is gekomen.
Of de folie houdt daar de warmte tegen en de ruit zelf wordt behoorlijk opgewarmd.
Nu GT3.2-156SW1.8 -75 Epoca
Gehad:
Alfetta GT Alfetta GTV Alfetta 1.6 Alfetta 2.0 GTV2000(bert) 33 1.3 Giulietta 1.6 Giulia 1.3 Spider 2000 155 1.7 33SW1.5

Terug naar “Het Forum Café”