Ik heb weer eens een mazzeltje. was op zoek naar een vervanger van de 155 van mijn zoon.De stuurbekrachtigingpomp begint wat kuren te vertonen, vervanging is een rotklus en omdat een gebruikte natuurlijk een groot risico met zich meebrengt dat die ook niet goed is gaat die eruit. Iemand nog een verder goed rijdende 155 1.6 16 klepper met APK tot oktober nodig? voor een bescheiden prijsje (denk hierbij aan een bedrag van rond de 300 Euro).
Het moest een 145 worden. Lichte schade of defect geen bezwaar want reparatie kunnen we zelf.
Laat ik nou op marktplaats een 145 1,6 16 klepper van 2000 (een van de laatste en voorzien van airco) zien staan waarvan de distributieriem gebroken was. Die reed dus niet meer. Er stond geen prijs bij en er kon op geboden worden.
Afijn om hier een lang verhaal te besparen. ik heb de auto gekocht voor 240 Euro.
De auto ziet er smetteloos uit, van binnen als nieuw. Inclusief radio/cdspeler, handsfree telefoon set en een werkend alarm.De eigenaresse had de 145 nieuw gekocht. Alle onderhoudsfacturen vanaf nieuw zaten erbij. Boekjes compleet en ook zaten er alle sleutels bij. Er zit nog tot september APK op, en vorig jaar zijn er diverse onderdelen vernieuwd, denk hierbij aan koplampen, Lamda sonde, remschijven met blokken en nog wat duurdere onderdelen. Alleen zijn ze dus vergeten om de distributieriem te vervangen. De laatste keer was in 2003!!
Er zat zelfs een witte kunststof spanrol op, nou volgens mij zijn die heeeel oud.
En dat is dus mijn mazzeltje. Inmiddels ligt de cilinderkop er al af en er blijken maar 4 kleppen (in en uitlaat van cilinder 4) krom te zijn.
Na de paasdagen gaan we even wat inkopen voor onze jongste aanwinst doen want we geven deze 145 natuurlijk naast een nieuwe distributieset en multiriem meteen een grote onderhoudsbeurt, inclusief waterpomp alle filters en uit voorzorg nieuwe drijfstanglagers.
Dus wij zijn komende dagen van de straat.
Mvg, Richard